تعداد بازدید: 2819

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 16 تير 1394-12:56

سلام بر تو ای آقای پاک

ویدئو/معرفی آستان مقدس امامزاده ابراهیم آسیاب سر آمل


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری:  امامزاده ابراهیم (علیه السلام) مشهور به شاهزاده ابراهیم (علیه السلام) می باشد.

طبق کتیبه های موجود،این بقعه متعلق به ابومحمد ابراهیم، از فرزندان امام موسی الکاظم علیه السلام است. به نظرمی آید این ادعا منشأ صحیحی ندارد.

السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الزَّکِیُّ، اَلطّاهِرُ الوَلِیُّ، وَالدّاعِی الحَفِیُّ؛ اَشهَدُ اَنَّکَ قُلتَ حَقّاً، حَقّاً، وَنَطَقتَ حَقّاً وَصِدقاً، وَدَعوتَ اِلی مَولایَ وَمَولاکَ، عَلانِیَةً وَسِرًّا، فازَ مُتَّبِعُکَ، وَنَجا مُصَدِّقُکَ، وَخابَ وَخَسِرَ مُکَذِّبُکَ، وَالمُتَخَلِّفُ عَنکَ، اَشهَد لی بِهذهِ الشَّهادَةِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکَ وَطاعَتِکَ، وَتَصدیقِکَ وَاتِّباعَکَ، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدی وَابنَ سَیِّدی. اَنتَ بابُ اللهِ المُؤتی مَنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکَ زائِراً، وَحاجاتی لَکَ مُستَودِعةً، وَها اَنَا ذا اَستَودِعُکَ دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیمَ عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکَ وَ رَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُه.

***

سلام بر تو ای آقای پاک و پاکیزه و سرور من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان بسوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من بوسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای آقای من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجتهای خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.

آستان امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در بخش مرکزی شهرستان آمل، گرجی محله یا آسیاب سرشهرآمل واقع شده است. دارای بنایی چهارگوش است که درب ورودی حرم آن، شرقی است و به مسجدی گشوده می شود. بدنه های شمالی، غربی و جنوبی بنا ازداخل هر یک دارای دوطاقنما است. بالای مازندران ـ شهرستان آمل ـ بخش مرکزی ـ شهرآمل ـ خیابان گرجی محله (آسیاب سر).طاق نما و سر درب ورودی، دارای حاشیه گچبری ظریفی می باشد.

 


  • خرد و بیداریپاسخ به این دیدگاه
    سه شنبه 16 تير 1394-18:15

    حمله عربها در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه به ویژه به کشور اسپانیا حد اقل٬ قلعه ها و قصرهای زیبا در بالای کوههای مقابل دریا بجا گذاشتند ومورد توجه میلیونها توریسم سالانه قرارمی گیرد! منبع درآمد میلیاردی برای این کشور شده است! برای دیدن چنین اماکنی از توریست حداقل ۴ یورو دریافت می کنند! اما برای ما چه بجا گذاشتند؟!!!


    ©2013 APG.ir