تعداد بازدید: 12056

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 27 ارديبهشت 1385-0:0

مطبوعات در مازندران

نگاهي کوتاه به نشريات محلي مازندران.


استان مازندران از جمله مناطقي است كه داراي نشريات محلي پرسابقه است.
نشريات محلي استان مازندران با سابقه طولاني پيش از سال 1300 شمسي منتشر مي‌‌شدند كه فروغ، روح الامين و سماوات از مهم ترين آنهاست.
 
از سال 1300 تا سال 1375 بيش از 120 نشريه در استان مازندران منتشر شدند. پس از انقلاب اسلامي اين آمار افزايش يافت. هم اكنون 52 نشريه در اين استان منتشر مي شود كه شامل 1 روزنامه، 27 هفته نامه ، 15 فصل نامه، 4 دوهفته نامه و 5 ماهنامه است.

رونق كمي مطبوعات مازندران از دهه هشتاد اتفاق افتاد. هيئت نظارت بر مطبوعات استان مازندران در سال 1380 مجوز انتشار بيش از 10 نشريه را صادر كرد. در حالي كه در سال 79 و در سال هاي قبل از آن اين رقم سالانه از 4 مجوز تجاوز نمي‌كرد. تا آن كه در سال 1383 به بالاترين رقم يعني صدور 12 مجوز نشريه رسيد. در سال 1384 درخواست صدور مجوز كاهش محسوسي پيدا كرد و به عدد7 رسيد.

مشهورترين نشريه هاي مازندران هفته‌نامه هاي پيك خزر،همولايتي،هراز،جويبار،نسيم دريا،سوردار و پيک شمال هستند.
بشير مازندران نيز تنها روزنامه مازندران است که بعد از دوم خرداد سال 76 از هفته نامه به روزنامه تبديل شد.اخيرا" کاربه دستان هفته نامه همولايتي نيز به دنبال روزنامه کردن اين نشريه هستند.
متاسفانه نشريات محلي مازندران کيفيت محتوايي و فني مناسبي ندارند وبا بحران مخاطب روبه رو هستند.

  • سه شنبه 15 دی 1394-9:17

    (امروزه مقاله‌اي كه بتواند ثروت ملت را افزايش دهد، ارزشمند است اما اگر نتواند بر ثروت ما بيفزايد و مرز علم را توسعه بدهد بي‌ارزش خواهد بود.)
    این بخشی از سخنان رییس محترم دانشگاه مازندران است بله اشتباه نکنید عین جمله اوست . یه زمانی انشای ما این بود علم برتر است یا ثروت. یادش بخیر .
    حالا دیگه علم اگه ثروت ازش در نیاد بی ارزشه!!!!!!خدایا این سنت رسول ماست؟؟؟؟؟

    • يکشنبه 24 آبان 1394-22:38

      همین اندازه که تونستید با کشیدن دیوار جنوب ساری را کاملا جدا کنید و وبه قهقرا ببرید کاذ بزرگی انجام دادید.از پل دخانیات یا زیر گذر سروینه باغ بازدید کردید؟از تراکم بیش از حد این منطقه خبر دارید؟از کوچه های تنگ و بدون سظل زباله چطور؟بجای کشیدن دیوار همدل میشدید و ریل راه آهنی که در وسط شهر ساری وجود دارد را جابجا میکردید.این انصاف نیست.در کدوم شهر دنیا راه آهن در وسط شهر واقع شده؟؟؟؟؟؟سلام آیا بعد از 18 سال نباید کوچه ای که شبیه به مناطق جنگیست (پژمان 25) آسفالت شود؟آیا بعد تماسهای مکرر با 137 نباید حداقل کار ممکن انجام گردد؟آیا سروینه باغ واقع در دخانیات(خیابان پژمان)که از قدیمی ترین محله های ساریست،جزء محدوده ی شهری نیست؟جنوب شهر ساری با جمعیتی انبوه و بسیار متراکم دارای مشکلات متعددی است که هیچکس رسیدگی نمیکند و به حال خود رها شده است.آیا فقط میدان امام و مناطق منتهی به شاهزاده حسین نیاز به شهرسازی دارد؟؟؟؟ساری میخواد کلانشهر شه؟واقعا منطقه 3 از محرومیت خارج شد؟سروینه باغ که تغییرینکرد.البته یرخی از گوچه ها آسفالت و مقداری از سطح دیوار نقاشی شد.افای شهردار تا بحال از سروینه باغ با تاکسی به سمت ساعت رفتی؟؟؟اگر رفتی چند دقیقه منتظر ماندبد؟فکری به حال مجتمع میلاد نور کردبد؟110 مغازه با پارکینگ و فقط 10 مغازه فعالیت دارد.این ابتدای سروینه باغ هست.در بالاتر که بری منطقه محروم را با تمام وجود لمس میکنی.....به نظرت سروینه باغ نیاز به سطل زباله نداره؟؟؟؟هنوز باید مردم زباله ها رو سر کوچه و جلوی درب همسابه بگذارند.اقای هاشمی دیگراز فرهنگ اهالی چیزی نمیگم.چون خودت بهتر میدونی

      • norouzi1347@gmail.comپاسخ به این دیدگاه 2 1
        پنجشنبه 9 آذر 1391-0:0

        با سلام
        ضمن عرض سلام وخسته نباشید به همه دوستان وعلاقه مندان ، که در جهت حفظ وآبادانی وتوسعه استان خود تلاش می نمایند .

        اگر ما به دور نمای استان خود توجه کنیم عملکرد توسعه ای دیده نمی شود
        چرا مسئولان استان سطح نگر هستند وبه واقعیت های استان توجه نمی شود
        چرا به پشرفت هایی که می شود راحت به آن رسید وحس نوع دوستی وبا عنایت به فضا وامکاناتی در این استان هست دقت وکاربردی تر عمل نمی شود
        یا اینکه بعضی از مدیران جرات ندارن ویا فقط برای حفظ بقا وچسبیدن به میز مدیریت دلخوش کرده اند و....
        اینجانب در یک سیستم دولتی مشغول بکار هستم و فعلاً در افغانستان جهت ماموریت به مدت دوسال هستم
        ولی جای سئوال است که مدیران به فکر چی هستند ؟
        وهزاران سئوال که در این بخش نمی گنجد......

        روزنامه ها می توانند اطلاع رسانی مفید ودرج واقیعیت ها را انعکاس نمایند

        در این صورت می تواند موفق باشد

        با تشکر9/9/1391 -کابل


        • سجاد هرسیجپاسخ به این دیدگاه 1 1
          دوشنبه 8 اسفند 1390-0:0

          اگر آقای آل حبیب رای بیاره در حوزه چالوس و نوشهر چون تبلیغات گسترده ای مانند احمدی و محسنی و لهراسبی و حتی دیگر کاندیداها نداشت میگن تقلب صورت گرفته میگن نتایج انتخابات از قبل مشخص شده بود چون روحانی هست آوردنش بالا و از این جور شایعات و تهمتها

          ولی دوستان عزیز من امروز 8 اسفند به شما میگم که اگه آل حبیب رای بیاره هیچ تقلبی صورت نگرفته علتش هم این رای هایی که به قول مردم، خفته است. کارمندها و سپاهی ها و انتظامی ها و مسئولین ارزشی و مردم ولایتمدار و مردم طرفدار حزب و جناح اصولگرایان و پایداری به آل حبیب رای میدن ولی رمق و حال دویدن دنبالش رو ندارن نیروهای نظامی علی الخصوص سپاه و نیروی دریایی سپاه که در چالوس مستقر هست مسلما دنبال نیروی ارزشی مث آل حبیب هستن ولی از هر گونه تبلیغات برای کاندیدای مورد نظرشون منع هستن. وجود سپاه در چالوس خودش یه وزنه ای به نفع ال حبیب هست.

          من طرفدار هیچکدام نیستم ولی آل حبیب بهتر به نظر می رسد ان شاء الله بعد از رفتن به مجلس مردم شهرستان چالوس و نوشهر رو بالاخره بعد از چند دوره دارای نماینده شایسته کند.

          • پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

            بسم الله الرحمن الرحيم
            اِنَّ اللهَ يَامُرُكُم اَن تؤَدُّو الاَماناتِ اِلي اَهلِها(سوره مباركه نساء آيه58)
            رياست محترم اداره تربيت بدني شهرستان نکا
            احتراماً به استحضار مي رساند؛ ديرزماني است كه بنا به مصالح ورزش كشتي و اعتلاي آن، خار در چشم و استخوان در گلو صبر كرده ايم، جفاها ديده و خون دل ها خورده ايم، امّا همه اين ناملايمات را به جان خريده ايم تا ديگران نگويند: رسم مردانگي از ميان رفته است.
            مدّتي طولاني است كه ورزش كشتي شهرستان نکا در جايگاه واقعي خود قرار نگرفته و دچار رخوت و خمودگي شده است و براي احياي آن بايد خوني تازه در رگ هاي اين ورزش سنّتي كه ريشه در فرهنگ ما دارد، تزريق مي شد كه اين مهم با پذيرفتن رياست هيأت كشتي توسط فردي شايسته چون مهندس رضا جلالیان با داشتن خصائل والاي انساني، تعهّد و توان مديريتي بالا و كوله باري از تجربه مي رفت كه تحقق يابد و در همين مدت كوتاه مسؤوليت ايشان، ما شاهد سازماندهي و اصلاح امور  بوديم. افسوس كه بر اثر برخوردهاي دوگانه، فعلاً از مديريت ايشان بي بهره ايم و متأسفانه نمي دانيم چه عاملي موجب استعفاي ايشان شده است؟
            اينك به خاطر همان مصلحت ها، درنگ را بيش از اين جايز ندانسته و سكوت را به منزله خيانت در حق جوانان و كشتي گيران اين ديار مي دانيم. جناب عالي استحضار داشته باشيد كه با جانبداري از وضع موجود و دفاع از "فردي خاص" در ايجاد شرايط وخيم فعلي سهيم هستيد و به همين دليل مصرّانه از شما مي خواهيم؛ سكان كشتي به گل نشسته ورزش كشتي را به دست فردي توانمند بسپاريد تا با حمايت دوجانبه بتوانيم براي اعتلاي اين ورزش كه اكنون غريب و مهجور مانده، كارها را نه در "پشت درهاي بسته" بلكه با "عقل جمعي" به سامان برسانيم. اِن شاءَ الله
                                                          والسلام جمعی ازپیشکسوتان وکشتی گیران دلسوز شهرستان نکا

            • 11 روش ساده و موثر برای تربیت و پروپاسخ به این دیدگاه 0 2
              دوشنبه 27 آبان 1387-0:0

              11 روش ساده و موثر برای تربیت و پرورش کودکی شاد"

              شاد بودن یکی ازبزرگترین هدایا است که کودک می تواند از والدین خود بگیرد. مطلب زیر به شما می گوید چطور به کودکانتان عزت نفس و رضایتمندی پایدار بدهید.
              یکی از بزرگترین هدایایی که والدین می توانند به کودکان خود بدهند توانایی و استعداد شاد شدن است. البته بین خوشحالی و شادی لحظه ای- مثلاً دادن یک اسباب بازی جدید یا یک سبد پراز تنقلات به کودک- و خوشحالی و رضایتمندی پایدار، تفاوت عمده ای وجود دارد. مطمئناً کودکان دوست دارند تفریح کنند و مانند بزرگترها نیازمندند تا عمیقاً احساس خوشبختی کنند. اما شادی واقعی مطلب قابل تعمق تری است و آن روح فرزند شما را تحت تاثیر قرار میدهد و در او این حس را بوجود می آورد که همه چیز دنیا خوب است.
              متخصصان معتقدند، کودکان شاد ویژگیهای مشخصی دارند، از جمله: عزت نفس، خوش بینی و خویشتن داری. چنانکه خواهید دید، ایجاد و پرورش این ویژگیها بسیار ساده تر از آنست که تصور کنید، در اینجا 11 روش ذکر شده تا به فرزندتان کمک کنید دید مثبتی به زندگی داشته باشد.
              1- ازسرگرمیهای سازمان نایافته وقدیمی استفاده کنید
              کودکان موفق معمولاً کودکان شادی هستند، اما تلاش شما به منظور آماده سازی فرزندتان در رویارویی با مسائل زندگی، باعث می شود که تمام وقت او را با حجم زیادی از برنامه های مختلف پر کنید. تمامی بچه ها به زمانی برای کاهش فشار نیاز دارند. وقفه ای در زمان بازی و یا درس به آنها بدهید و بگذارید در این زمان تخیلاتشان آنها را هدایت کند و آزادانه بازی کنند. مثلاً سر فرصت حشره شکار کنند، آدم برفی بسازند و یا به عنکبوتی که تارمی تند نگاه کنند. اینها موجب می شود حس تخیل در کودک افزایش یابد و به کودک اجازه می دهد دنیا را با گامهای خودش کشف کند.
              بهتر است شما هم برنامه پر مشغله و آشفته خود را کم کنید و کودکانتان را در هنگام تفریح همراهی کنید.
              2- کمک کردن به دیگران را به کودکانتان بیاموزید.
              برای آنکه بتواند شاد باشد احساس کند که عضو با ارزشی از یک اجتماع بزرگ است و می تواند به زندگی افراد دیگرمعنی ببخشد. با بوجود آوردن موقعیتهای مناسب، این احساس را در او ایجاد کنید. اسباب بازیهای قدیمی او را که دیگر نیازی به آنها ندارد، جمع کنید و از او بخواهید آنها را به خانواده های نیازمند بدهد، یا در فروشگاه از او بخواهید که مقداری مواد غذایی برای اهداء به مستمندان خریداری کند.
              کودکان می توانند لذت کمک کردن به دیگران را در سنین پایین یاد بگیرند.
              مثلاً چنانچه شما از تکه های اضافی پارچه عروسک درست می کنید، کودک دوساله شما می تواند کمک کند وبگوید چشم و دهان عروسک را در کجا قرار دهید.
              3- همراه با کودک خود، فعالیتهای فیزیکی داشته باشید.
              همراه با کودک خود گردش بروید ، با او بازی کنید ویا با همدیگر دوچرخه سواری کنید. با این کار نه تنها نیرو و بنیه کودک خود را تقویت می کنید بلکه باعث شادی و خنده اش می شوید. فعال نگهداشتن کودکان، استرس را در آنان کاهش می دهد و موجب می شود آنان انرژیشان را به طریق سالم تخلیه کنند. کودکان سالم از قدرت بدنی بیشتری نیز برخوردارند. کودکان بیشتر ازآنکه نگران ظاهرشان باشند، به کارهایی که انجامی می دهند، افتخار می کنند. چنانچه کودکتان را در انجام کاری که علاقه دارد، تشویق کنید، برای ایجاد شادی در او روشی جدید به کار گرفته اید.
              4- با کودکانتان بخندید
              برای بچه ها لطیفه تعریف کنید، شعرهای خنده دار بخوانید، خودتان را دست بیاندازید. خندیدن برای کودکتان و نیز برای خود شما مفید است. یک دلیل کاملاً فیزیکی این است که هنگامی که می خندید، تنش (نگرانی) و اضطراب آزاد می شود و اکسیژن بیشتری دریافت می کنید و سبکبال می شوید.
              5- در تحسین کودکان خلاق باشید.
              هنگامی که فرزند شما درهدفی که دنبال می کند به موفقیتی می رسد یا مهارتی کسب می کند، تنها به گفتن جمله«کارت خوب است» اکتفا نکنید. به جزئیاتی که آنها را موثر یافته اید، اشاره کنید. مثلاً بگویید:«روشی که تو برای توصیف قهرمان در خلاصه کتابت انتخاب کردی، به قدری عالی است که من احساس می کنم او زنده است». یا بگویید:«روشی را که برای کشیدن آن درختها به کاربرده ای، بسیار می پسندم.» این طرز برخورد بسیار پر معنادارتر از آنست که به شکل خیلی رسمی به پشتش بزنید و آفرین بگویید.
              به طور کلی درتشویق افراط نکنید. یکی از معلمین کلاس چهارم می گوید:«من سابقاً هر پنج شنبه جوایزی به بچه ها می دادم اما متوجه شدم انگیزه و تلاش آنها بیشتر برای گرفتن جایزه است نه برای انجام صحیح تکالیف.» سعی کنید فرزندتان این مسئله را درک کند که رضایت و خشنودی واقعی، در انجام و اتمام یک کار است.
              6- از خوب غذا خوردن کودکتان اطمینان داشته باشید.
              چنانچه فرزندتان بد اخلاق یا بهانه گیراست، اگر بیمار نباشد، احتمالاً گرسنه است. اگر زمان غذا خوردن نیست از میان وعده ها استفاده کنید، ولی به خاطر داشته باشید که این میان وعده ها باید حاوی مواد مغذی(دارای ارزش غذایی) باشد و صرفاً شکم پرکن نباشد. خوب خوردن ازتغییرات رفتاری ناگهانی (مانند بهانه گیری) می کاهد و در بوجود آوردن احساس سلامتی و تندرستی موثر است. میان وعده های مفید عبارتند از: ماست کم چربی، میوه تازه یا خشک، یا کره و مربا با نان کامل گندم.
              7- لبخند بزن
              برای یک کودک هیچ چیز به اندازه یک خنده شیرین اطمینان بخش نیست. این خنده روشی مختصر و مفید برای گفتن «دوستت دارم» می باشد. در حالی که می خندید، سنگین و رسمی او را در آغوش بگیرید. به خاطر داشته باشید تمامی این لبخندها و در آغوش گرفتن ها، به همان اندازه که برای کودکتان خوب است، برای شما نیز مفید است.
              8- با دقت به حرفهای کودکتان گوش دهید
              برای کودک هیچ چیز به این اندازه مهم نیست که همه توجه تان به او باشد. دراین هنگام او آنچه را که در ذهنش است به شما می گوید. آیا می خواهید شنونده بهتری باشید؟ تمام حواستان را به کودک بدهید . اگر زمانی که شما مشغول پرداخت یا بررسی صورتحساب ها یا انجام کارهای روزمره هستید، فرزندتان با شما صحبت کرد، همه کارهایتان را کنار بگذارید و تمام توجه تان را معطوف او کنید. هیچگاه صحبت او را قطع نکنید و میان افکارش ندوید، حتی اگر تمام آنها را قبلاً شنیده باشید.
              فرصتهای طلایی برای گوش سپردن به سخنان کودک با توجه کامل(و بدون این که کلامش را قطع کنید) یکی هنگام رانندگی است در حالیکه کودکتان همراهتان است و زمان مناسب دیگر، شب در رختخوابش می باشد.
              9- ایده آل گرایی محض را کنار بگذارید
              همه ما می خواهیم فرزندانمان هر کاری را به بهترین نحو انجام دهند. اما هنگامی که ما اقدام به تکمیل یا مرتب کردن کارهای آنها می کنیم ، ناخواسته اعتماد به نفس آنان را تضعیف می کنیم.«کارین ایرلند» نویسنده کتاب «عزت نفس را در کودکان بالا ببرید» و هم درمقام یکمادرمی گوید:«چنانچه ما محلهایی را که او فراموش کرده تمیز کند، دوباره تمیز کنیم یا پیشخوان آشپزخانه را دوباره دستمال بکشیم، در واقع به کودکمان گفته ایم که او به اندازه کافی آن کار را درست و خوب انجام نداده است. متاسفانه کودکان به راحتی باور می کنند به اندازه کافی شایستگی ندارند.
              بار دیگر که می خواهید کار کودکتان را اصلاح کنید، از خود بپرسید:
              1- آیا این موضوع حیاتی است یا به سلامتی مربوط است؟
              2- آیا این موضوع تا 10 سال دیگر به همین نحو باقی خواهد ماند؟
              چنانچه جوابهای شما منفی است- یعنی چنانچه آن کار ، مسئله مهمی نیست- بگذارید کارها را به همان نحو انجام دهد. مطمئناً کمک به کودک برای کسب مهارتهای زندگی، قسمت بزرگی از وظیفه والدین است . اما تنها یک قسمت از وظیفه آنان را تشکیل می دهد . ارتباط عاطفی بین شما و کودکتان بسیار مهمتر از این موضوع است که مثلاً وقتی او میز را می چیند، چنگال را در جای درست خود قرار داده است یا نه؟
              10- به کودکتان یاد بدهید مشکلاتش را حل کند
              از بستن بند کفش گرفته تا عبورایمن ازخیابان، هر مهارتی که کودک شما بدست می آورد، قدمی به سمت استقلال(اتکاء به نفس) وی می باشد. در واقع حتی دانستن این مطلب که او می تواند با این مسائل روبرو شود و آنها را حل کند، کمک می کند که کودک شما احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد. هنگامی که او با مشکلی مواجه می شود؛ اعم از اینکه آن مشکل اذیت شدن توسط همبازیش باشد یا شکست در چیدن تکه های پازل در کنار هم، شما می توانید بدین ترتیب به او کمک کنید:
              1- مشکل او را بشناسید
              2- راه حلی را که او به نظرش می رسد، بپرسید.
              3- مشخص کنید چه کارهایی به حل آن مسئله یا مشکل می انجامد
              4- در مورد این که او خودش به تنهایی می تواند پیش برود یا به کمک شما نیاز دارد، تصمیم گیری کنید.
              5- چنانچه به کمک شما نیاز داشت، وی را مطمئن کنید که به او کمک خواهید کرد.
              11- به فرزندتان فرصتهایی دهید تا خود را نشان دهد.
              هر کودکی استعداد یا مهارت ویژه دارد. چرا به او اجازه نمی دهید که کمی از آن را نشان دهد. آیا او کتاب خواندن را دوست دارد؟ از او بخواهید هنگامی که آشپزی می کنید، برایتان کتاب بخواند.آیا او حسابش خوب است؟ هنگامی که به خرید می روید بگذارید او انتخاب کند کدام کالا بیشتر می ارزد. «کارین ایرلند» می گوید:«هنگامی که شما در کارهای مورد علاقه کودکتان شریک می شوید و نشان می دهید که تحت تاثیر انجام آن کارها قرار گرفته اید، مرحله دیگری ازعزت نفس را در او به ظهور رسانده اید.»
              گرداورنده:وحيد شريعت زاده

              • ليلا سعيدي كياسريپاسخ به این دیدگاه 0 2
                شنبه 18 آبان 1387-0:0



                روی صندلی بنشینید و ورزش كنید
                شما می‌توانید بر روی صندلی نشسته و ورزش کنید در اینجا با این نوع ورزش آشنا می‌شوید.
                0- یك دستتان را بالا برده و اجازه دهید دست دیگرتان به حالت كاملاً‌كشیده برعكس حركت دست دیگر به سمت پایین قرار گیرد. تمام افكارتان را به كشش عضلانی كه درگیر هستند متمركز كنید. این حركت برای كشش عضلات شانه، و قسمت فوقانی پشت و قفسه سینه بسیار مفید وموثر است.
                ۲- در حالی كه دستتان را كنار گوش قرار داده اید، در خط مستقیم روی صندلی بنشینید. برای اینكه بتوانید قسمت فوقانی كمر را تحت كشش قرار دهید، باید آرنجها را تا حد امكان به عقب كشیده و آنها را در همان حالت نگه دارید. انجام این حركت تاثیر مفیدی روی كشش عضلات قفسه سینه و قسمت فوقانی عضلات پشت خواهد داشت.
                ۳- روی صندلی به حالت عادی بنشینید، بطوری كه گودی كمر به كاملاً‌ به پشتی صندلی بچسبد. دستهایتان را روی عضلات فوقانی پشت به حالت ضربدر بهم نزدیك كنید و آرنج هایتان را به سمت بالا ثابت نگه دارید. این عمل موجب، نرمی و انعطاف شانه ها، و عضله سر و پشت بازو شده و كشش قفسه سینه و كمربند شانه ای را فراهم خواهد كرد.
                ۴- بنشینید، دستهایتان را قلاب كرده و به حالت كاملاً كشیده رو به جلو از سینه دور كنید. در حالی كه پا را خم می كنید ساق پایتان را بلند كرده، پنجه پا را به حالات كاملاً كشیده به سمت بیرون و داخل، دور و نزدیك كنید،‌ این حركت را روی هر دو پا تكرار كنید. این حركت موجب تقویت عضلات ران شده و كشش خوب و مناسبی در عضلات فوقانی پشت و دستها ایجاد می كند.
                ۵- روی صندلی بنشینید، دستها را روی قسمت فوقانی رانها فشار دهید تا بدین ترتیب بتوانید عضلات سه سر و عضله قسمت فوقانی پشت را تقویت كنید.
                ۶- روی صندلی بنشینید و كف دستها را روی قسمت فوقانی رانها فشار دهید. شما می توانید بدون اینكه كف دستها را از ران جدا كنید گردنتان را به سمت راست و چپ به آرامی حركت دهید. با انجام این حركت می توانید عضلات سه سر و عضله قسمت فوقانی پشت و به ویژه عضلات گردن را تقویت كنید. انجام این حركت می تواند از آرتروز گردن جلوگیری كند.
                ۷- روی صندلی به حالت عادی بنشینید، برای اینكه فعالیت آیروبیك (هوازی) را آغاز كنید، ابتدا دست را به آرامی بالا برده و سپس این عمل را به كمك دست دیگر تكرار كنید. انجام این حركت ساده باعث كشش عضلات دست و پهلو می شود. همچنین انجام این حركت برای رفع خستگی ضروری است.
                ۸- یك دست را در پهلوی سر یا كنار گوش قرار دهید و فشاری به پهلو وارد كنید. به طوری كه سر به مخالفت با این حركت برخیزد. این حركت موجب تقویت گردن و عضلات شانه می شود. این تمرین را بطور متناوب در هر دو طرف تكرار كنید.
                ۹- همان طوریكه روی صندلی نشسته اید، مطابق تصویر هر دو كف دستتان را به پیشانی فشار دهید.۸ الی۱۰ ثانیه مكث كنید، انجام این تمرین باعث تقویت عضلات گردن خواهد شد و تكرار آن در طول روز برای جلوگیری از آرتروز گردن بسیار موثر خواهد بود.
                ۱۰- دستها را در طرفین به صورت صلیب با پنجه كشیده نگه دارید، اكنون به آرامی دستها را بالای سر برده و به حالت اول برگردانید. انجام این حركت باعث كشش عضلات دست و شانه ها و كمربند شانه ای خواهد شد.
                گرد اورنده: ليلا سعيدي كياسري
                منبع:
                نویسنده: دكتر حبیب اله حامدیا
                انتخابی از منابع گوناگون


                • ليلا سعيدي كياسريپاسخ به این دیدگاه 1 0
                  پنجشنبه 9 آبان 1387-0:0

                  ورزش و تغذيه سالم استرس را كاهش مي دهند.
                  هر انساني در شرايطي خاص و يا بحراني با استرس روبرو شده است.تحقيقات نشان داده است كه اشخاصي كه تغذيه سالم دارند و مرتب ورزش مي كنند بسيار كمتر از اشخاص ديگر در شرايط بحراني عصبي مي شوند. برخي از مواد غذايي باكمبود ويتامين B Com lex و داشتن قند بالا باعث مي شوند تا بدن به سوي اضطراب .عصبانيت و استرس تمايل پيدا كند بهترين شكل تغذيه براي جلوگيري از چنين مسيله اي .مصرف ميوه .سبزيجات و دانه ها و غلات كامل است.
                  ويتامين هاي B براي كاهش استرس و عصبانيت پيشنهاد مي شود ودانه ها و غلات كامل . سبزيجات .تخم مرغ و ماهي از مواد غذايي هستند كه حاوي ويتامين B. مي باشد
                  گردوي تازه ميوه اي است كه به درمانگر بيماريهاي عصبي شهرت دارد .عسل نيز همين خاصيت را دارد .جو و نان جو نيز براي سيستم عصبي مفيد هستند
                  كارشناسان مي گويندكساني كه مرتبا ورزش مي كنند در فشارهاي عصبي راحتتر خود را كنترل مي كنند و تصميمات بهتري مي گيرند. انجام تمرينات ورزشي باعث مي شود تا بدن فشار خون خود را تنظيم كند و سيستم هاي عصبي استقامت بيشتري كسب كنند .از سويي قدرتمند شدن عضلات و بطور كلي آناتومي بدن باعث مي شود تا شخص از لحاظ روحي اعتماد به نفس بيشتري داشته باشد. انجام هر نوع ورزش و تمريني اما بطور مستمر و از روي برنامه .قابليت غلبه بر استرس را ارايه مي كند هر چه ورزش داراي استقامت بيشتري باشد مي توان گفت كه استرس را بيشتر كاهش مي دهد ورزشهايي نظير يوگا كه ورزشي روحي جسمي است با موضوع اعتماد به نفس و اعتقاد بيشتر سرو كار دارند .ورزشهايي ديگر نظير ورزشهايي Extrmeنيز چون حادثه جويانه هستند .مي توانند قابليت غلبه بر فشارهاي روحي را در مدت زمان كوتاهي افزايش دهند.
                  منبع :مجله زيور ورزش
                  محقق
                  ليلا سعيدي كياسري
                  كارشناس تربيت بدني و علوم ورزشي

                  • چهارشنبه 8 آبان 1387-0:0

                    به نام خداوند زيباييها
                    با سلام
                    ايا ميتوانم براي مطبوعات در مازندران مقالات جالب ورزشي ارسال نمايم
                    با سپاس

                    • پنجشنبه 6 آذر 1393-15:4

                      سلام
                      سعي كنيد اطلاعات به روز استفاده شود ودرمورد اغريه همراه باورزش هم تشريح كنيد

                    • م. پاسندیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      جمعه 29 دی 1385-0:0

                      درد پنهان
                      مرا با خود نبرد اما شکست و خرد کرد اما
                      نمانده از برایم هیچ جز آهی که سرد اما
                      به من قول مساعدداد که با من دوست می ماند
                      نمود آخر چنان چون دشمنان با من نبرد اما
                      جوانی را به پایش ریختم بی حرف و بی منت
                      ترحم عاقبت با ما و من حتی نکرد اما
                      صدای خنده هایش بویی از تسلیم باخودداشت
                      رها از من شد و من هم اسیر آه و درد اما
                      هزاران حرف های خوب درگفتار خود می زد
                      نماند از ادعا هایش به جز خاکی و گرد اما
                      ز داغ رفتنش خوابی به چشم من نمی آید
                      زمانی باز می گردد که باشم پیر مرد اما
                      دلم میخواست تامن هستم واوهست می ماندیم
                      به جرمی که نکردم می شوم محروم وطرد اما
                      برای بود نش باید که طاس زوج می افتاد
                      به صفحه می نشیندبخت من طاسی که فرد اما
                      همین اندازه میخواهم که هرجاهست خوش باشد
                      به پایان می رسد این نو غزل با اسم درد اما


                      ©2013 APG.ir