تعداد بازدید: 2810

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 27 ارديبهشت 1385-0:0

پالايشگاه در مازندران:بودن يا نبودن؟

مشاور امور بين‌الملل شركت پالايشگاه نفت مازندران گفت: با راه‌اندازي پالايشگاه در مازندران، زمينه‌هاي جذب و اشتغال 2 هزار نفر در اين پروژه‌ فراهم مي‌شود.


غلامرضا ناظمي افزود: پالايشگاه نفت مازندران، پس از گذشت 18 ماه از تاريخ صدور مجوز از سوي وزارت نفت و انجام كار كارشناسي، تخصصي فني و مهندسي و زيست محيطي موفق به اخذ تأييد گزارش ارزيابي و امكان‌سنجي در سايت‌هاي مورد نظر حد فاصل شهرهاي نكاء و بهشهر از سوي دفتر ارزيابي زيست محيطي سازمان حفاظت شد.
وي اضافه كرد: هم‌‌‌‌‌‌‌‌اكنون كار ارزيابي زيست محيطي از سوي معاونت تحقيقات و پژوهش اين شركت با استفاده از دانش فني و مجرب‌ترين نيروهاي متخصص و كار‌آزموده آغاز شده است.
ناظمي به لغو مصوبه هيئت وزيران درباره محدوديت استقرار واحدهاي صنعتي در استان‌هاي شمالي (گيلان مازندران و گلستان) در جريان سفر رياست جمهوري به استان گلستان در اسفنده ماه سال گذشته و صدور مجوز احداث كارخانه پتروشيمي در اين استان اشاره و تصريح كرد: با توجه به پيگيري‌هاي استاندار محترم مازندران و نماينده مردم نكاء و بهشهر در مجلس شوراي اسلامي و حمايت‌هاي سازمان محيط زيست استان، مازندران با افتتاح اين دو پروژه بزرگ اقتصادي، متحول مي‌شود.
مشاور امور بين الملل پالايشگاه نفت مازندران ‌در پايان به مزيت‌هاي اين طرح از قبيل تبديل نفت سنگين به سبك و حذف 95 درصد از هواي متان موجود در نفت خام با استفاده از لايسنس داخلي، جلوگيري از خروج ميلياردها دلار ارز از كشور، كمك به قطع وابستگي در جهت واردات بنزين و زمينه ورود جذب سرمايه گذاري خارجي اشاره و اظهار اميدواري كرد با تعامل دستگاه‌هاي اجرائي در آينده نزديك آرزوي ديرينه مردم مازندران محقق مي‌شود.گفتني است در خبرهاي ديروز داشتيم که يوسفيان -نماينده آمل و دبيرمجمع نمايندگان استان-با احداث پالايشگاه در استان مخالفت کرده بود.(farsnews)


    ©2013 APG.ir