تعداد بازدید: 3370

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 23 تير 1394-16:44

استاندار مازندران:

در جشن هسته ای باید با مردم همراه شد

خیریان پور: مصاحبه های مدیران و مسئولان باید در راستای سیاست های دولت باشد اما بعضاً مصاحبه هایی را می بینیم که از منظر یک اپوزیسیون مطرح می شود/ یونسی: یقینا در تمام کشور مردم این موفقیت بزرگ را جشن می گیرند و دستگاه های اجرایی و فرمانداران باید در این زمینه مقدمات لازم را فراهم کنند/فلاح: در جشن هسته ای باید با مردم همراه شد.(گزارش جلسه شورای اداری مازندران)


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: پنجمین جلسه شورای اداری استان مازندران عصر امروز در سالن همایش شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

حسن خیریان پور –معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مازندران-در این جلسه با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: امروز پس از 12 ساال مناقشه هسته ای بین ایران و 5+1 با درایت تیم دیپلماسی دولت به پایان رسید.

وی گفت: متن مذاکرات طی چند ساعت آینده علنی و فصل جدیدی در مذاکرات آغاز خواهد شد و تحریم های ظالمانه از بین خواهد رفت.

خیریان پور با بیان اینکه اگر می خواهیم کار خوب داشته باشیم راهی جز نظم در کارها نداریم، افزود: سرلوحه کار استانداری و فرمانداری ایجاد هماهنگی و تقاضای گزارش کار حضوری و مکتوب از مدیران و اعمال بازرسی ها و بازدیدها از روند و پیشرفت امور در سطح شهرستان ها و استان است.

وی گفت: برای تحقق این اهداف برنامه ریزی خوب، اجرای مناسب و مراقبت صحیح باید در دستور کار باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران بر فعال کردن کارگروه های مختلف تاکید کرد و گفت: اگر این کارگروه ها و جلسات برگزار نشود تخلف شده است.

وی همچنین پیگیری مصوبات را یکی از وظایف فرمانداران و مدیران استانی دانست و گفت: حضور به موقع و منظم مدیران و اعضا جلسه در کارگروه ها مبنای تصمیم سازی های استانی است.

خیریان پور گفت: نباید تنها از باب رفع تکلیف در جلسه ای حضور یافت بلکه باید با آمادگی کامل در جلسات حاضر شد.

وی با بیان اینکه مدیران استانی حتما باید در جلسه ای که استاندار مازندران حاضرند، حضور داشته باشند، افزود: حتی اگر مدیری در زمان جلسه در ماموریت به سر می برد باید هماهنگی های لازم را انجام دهد.

مدیر توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران رسیدگی به امور مردم و سرکشی به شهرستان ها را از وظایف مدیران استانی عنوان کرد و گفت: مدیران استانی نباید تنها در ساری بنشینند و سرکشی نکنند.

وی ابراز داشت: مصاحبه های مدیران و مسئولان باید در راستای سیاست های دولت باشد اما بعضاً مصاحبه هایی را می بینیم که از منظر یک اپوزیسیون مطرح می شود.

خیریان پور گفت: مدیران استانی باید در انتصابات شهرستان ها حتما با فرمانداران هماهنگ باشند و در راستای اجرای سیاست های دولت گام بردارند.

* آموزش دانش آموزان در مدارس شهرستان ها دستخوش تغییرات است

سیدعلی قاسمی-مدیرکل آموزش و پرورش مازندران- در این جلسه با بیان اینکه آموزش دانش آموزان در مدارس شهرستان ها دستخوش تغییرات است، افزود: باید فرصت مناسبی در اختیار دانش آموزان برای تحصیل قرار داده شود.

وی با بیان اینکه شاهد مازاد نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم، گفت: این ما را با مشکلاتی روبرو می کند در حالی که در آموزش ابتدایی ما دچار کمبود نیروی انسانی هستیم.

این مسئول ابراز داشت: در غرب مازندران نیروهای بسیاری داریم که از مناطق شرقی به آنجا رفتند و متقاضی بازگشت به موطن خود هستند که این موضوع از مشکلات جدی ما است.

وی ادامه داد: نباید نسبت به این موضوع به صورت عاطفی برخورد کرد چرا که در مهرماه دچار چالش اساسی خواهیم شد.

* اولویت بندی پروژه های سال 94 نهایی شده است

امیدعلی پارسا-رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران- در این جلسه با بیان اینکه برنامه ششم توسعه استان باید تا آذر ماه تشکیل شود افزود: تا شهریور ماه احکام احصا و تدوین برنامه در دو هفته آینده وارد مباحث اساسی خواهد شد.

وی گفت: در مازندران نیز متولیان اصلی برنامه ریزی مدیران کل دستگاه های اجرایی هستند که نیاز است اطلاعات و اشراف داشته باشند.

این مسئول گفت: اولویت بندی پروژه های سال 94 تقریبا نهایی شده است و ظرف دو هفته آینده در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها تصویب خواهد شد.

پارسا با بیان اینکه اولویت تخصیص اعتبار به پروژه های خاتمه یافتنی و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: از فرمانداران درخواست دارم اولویت بندی به شیوه درستی انجام شود تا بتوانیم منابع آن را تامین کنیم.

وی گفت: امیدواریم مبادله موافقت نامه ها تا پایان شهریور ماه امسال انجام شود تا بتوانیم در تخصیص اعتبارات ورود پیدا کنیم.

*افزایش سنواتی پرونده های قضایی

حجت الاسلام اسدالله جعفری-دادستان مرکز استان مازندران- با بیان اینکه تا تیرماه سال پرکاری را پشت سر گذاشتیم، افزود: انتظار این است که هر سال آمار وارده پرونده ها کاهش یابد اما متاسفانه افزایش سنواتی پرونده های قضایی داریم.

وی ابراز داشت: افزایش این پرونده ها نشان می دهد که پیشگیری در کاهش این روند می تواند موثر باشد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: پیشگیری به معنای سیاست مشارکتی به منظور بهره مندی از تمام پتانسیل دستگاه های حاکمیتی است.

وی با بیان اینکه سهم مازندران در رسیدگی و بررسی پرونده های قضایی بالغ بر 300 هزار پرونده با سهم شوراهای حل اختلاف بوده است، افزود: سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص و تصادفات از جمله جرم های اول استان است.

دادستان ساری با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در کشور و استان مازندران افزود: این امر نشان می دهد که مجموعه فعالیت ها برای کاهش این آمار کافی نیست.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه محوری ترین برنامه ما همایش سراسری در تهران با حضور مسئولان قضایی سراسر کشور بوده است، گفت: همدلی، همزبانی و همگرایی خوبی بین دستگاه های مختلف حاکم بوده است.

این مسئول ادامه داد: دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه بود و به اعتقاد بنده با برنامه محوری رضایتمندی مردم افزایش یافته است.

وی گفت: توصیه و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای عدالت و قانون بوده است و توجه خاص به آسیب های ویژه ای بوده است که ممکن است در دستگاه قضایی به وجود بیاید.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: افزایش زندانیان که یکی از دغدغه های رهبری بوده است نیازمند همکاری و هماهنگی همه مدیران و دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه در داخل استان شاهد همگرایی خوبی از سوی استاندار هستیم، گفت: امیدواریم با تدبیر و برنامه ریزی و با همدلی و همگرایی بتوانیم در راستای کاهش جرم و افزایش ضریب امنیت در استان گام موثر برداریم.

* تدابیر دیپلماسی دولت جواب داد

علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران- در این جلسه اظهار داشت: تحقق شعار ریاست جمهوری در راستای تعامل با دنیا امروز محقق شد، در شرایطی که دنیای کفر و استکبار تحریم های سختی را علیه ملت ما تدارک دیده بود.

وی با اشاره به هدایت های رهبری و پایداری و مقاومت مردم ابراز داشت: تدابیر دیپلماسی هیات دولت جواب داد و هنر دیپلماسی ایرانی توانست همه قدرت های جهان را به پای میز مذاکره بیاورد.

این مسئول با بیان اینکه راهی جز مذاکراه باقی نمانده بود و ایران در بزرگترین جنگ دیپلماتیک جهان موفق شد حقانیت نظام اسلامی را به جهانیان ثابت کند، افزود: جهان حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت، همه تحریم های ظالمانه نیز از بین رفت و این نشان از انتخاب درست مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بوده است.

وی با بیان اینکه یقینا در تمام کشور مردم این موفقیت بزرگ را جشن می گیرند و دستگاه های اجرایی و فرمانداران باید در این زمینه مقدمات لازم را فراهم کنند، گفت: همه مردم در این موفقیت بزرگ ملی سهیم هستند.

یونسی با اشاره به تعطیلات آخر هفته و عید فطر اشاره کرد و گفت: همه دستگاه هایی که امکانات و خدمات به مردم ارائه می دهند باید سر کار باشند و به مردم خدمت کنند.

وی همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: همه تمهیدات تدارک دیده و مسئولان منصوب شده اند و جلساتی نیز با هیات نظارت استان تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه ما به عنوان متولیان برگزاری انتخابات باید قانون را رعایت کنیم و حضور باشکوه مردم در انتخابات را رقم زنیم افزود: مدیران و مسئولانی که در انتخابات مشارکت دارند نباید در جلسه ای که شائبه انتخاباتی دارد شرکت کنند.

وی همچنین گفت: نباید از امکانات دولتی له یا علیه شخصی استفاده شود.

یونسی ابراز داشت: مدیران استانی باید حتما در انتصابات شهرستانی خود با فرمانداران و نماینده عالی دولت در منطقه هماهنگ باشند و به هر حال نظرات فرمانداران اخذ شود.

با مردم باید همراه بود*

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- نیز در این جلسه با تبریک عید فطر و دستاورد بزرگ هسته ای کشور اظهار داشت: امیدواریم خداوند این لطف را هیچ گاه از ملت ایران دریغ نکند

. وی با قرائت بخش هایی از بیانیه وزیر امورخارجه اظهار داشت: اختلاف 12 ساله حل و فصل و هسته ای بودن ایران به رسمیت شناخته شده است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران به با برکت بودن ماه رمضان برای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: موفقیت بزرگی با هدایت های رهبری و مقاومت مردم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه این موفقیت بزرگ نباید باعث شود که انتظارات خارج از عرف و قاعده برای مردم ایجاد شود، افزود: البته بالای 100 میلیارد دلار اعتبار ایران بلوکه شده است که باید به سیستم داخلی کشور بازگردد.

فلاح جلودار گفت: این دلیل نمی شود که تاکیدات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه این روزها در فضای اجتماعی و مجازی دعوت نامه هایی برای جشن مردم در خیابان ها مطرح شده که تذکرات لازم در این زمینه به فرمانداران داده شده است، افزود: باید در این زمینه با مردم همراه بود.

استاندار مازندران به آماده باش بودن نیروها در ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: امسال در بحث آب زراعی و آب شرب با کمبود آب روبرو بودیم که نیاز است رسانه ها و مسولان کماکان به این امربپردازند.

فلاح جلودار تشکیل شورای برنامه ریزی شهرستان ها را از جمله اقدامات فرمانداران در راستای برنامه ریزی بودجه ای در سال 94 دانست و گفت: همه مسئولان باید پییگیر مسایل تخصیص بودجه باشند.

وی با بیان اینکه در خصوص برنامه ششم باید فضای آکادمیک و دانشگاهی وارد شود و نظرات خود را بیان کند افزود: سهم توسعه ای مازندران اندک بوده است که نیاز است با مشارکت جدی مردم و مسئولان این کار انجام شود.

 


  • چهارشنبه 24 تير 1394-18:5

    شاید این موفقیت بزرگ بتواند برای مسئولین مازندران جهت ارائه خدمت به مردم این استان بسان موتور محرکه ای وارد عمل شود در غیر این صورت امیدی نیست


    ©2013 APG.ir