تعداد بازدید: 3381

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 23 تير 1394-17:35

جعفر رحمان زاده:

گشایش های سیاسی و اقتصادی در راه است

همراه با پیروزی هسته ای مردم ایران-2/ استاندار زنجان در دوران اصلاحات:همانطور که در اظهارات مسوول اروپایی آمده است، این صرفا یک توافق هسته ای نیست، بلکه حرکت به سمت یک تفاهم بین المللی است و شرایطی را به لحاظ بین المللی ایجاد می کند که تعامل دنیا باایران مثبت تر خواهد شد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، مینامحسن پور: جعفر رحمانزاده -فعال سیاسی اصلاح طلب و استاندار زنجان در دوره اصلاحات- ساعتی پس از اعلام رسمی توافق هسته ای بین ایران و کشورهای 5+1 به سئوال های مازندنومه در این زمینه پاسخ داد.

*تحلیل شما از توافق هسته ای و جشن ملی ایرانی ها چیست؟

-تحلیل من بیرون از تحلیل های کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند، نیست. این یک توافق جامعی است که در جریان مذاکرات با استراتژی برد- برد حاصل شده و ممکن است که یک توافق کامل نباشد اما جامع است.

به نظر من دستاورد بزرگی است وبرای همه طرف های مذاکره یک برد است. در نهایت می توانم بگویم برای کشور ما هم در نتیجه مقاومت مردم و تدبیر و مقاومت و فنی که مذاکره کنندگان داشتند این توافق حاصل شده است.

*توافق امضا شده، وظیفه دولت بعد از این چیست؟

-چیزی که بعد از توافق پیش بینی شده، به گفته دکتر روحانی مراحلی دارد. امروز توافق صورت گرفته، سپس رفتن قطعنامه به شورای امنیت که موضوع مهمی است و یکی از نکات برجسته این توافق محسوب می شود که یک ضمانت بین المللی برای ما ایجاد می کند، سپس وارد مراحل اجرا می شود. همزمان که تعهدات اجرا می شود دولت هم تعهداتش را اجرا می کند و امیدواریم در سایه عمل به توافقات پیامدهای اقتصادی و اجتماعی هم برای ملت ما حاصل شود.

*پیش بینی شما از آینده سیاسی و اقتصادی ایران چیست؟

-همانطور که در اظهارات مسوول اروپایی آمده است، این صرفا یک توافق هسته ای نیست، بلکه حرکت به سمت یک تفاهم بین المللی است و شرایطی را به لحاظ بین المللی ایجاد می کند که تعامل دنیا باایران مثبت تر خواهد شد و ما به سمت یک تعامل و توافق بین المللی در آینده خواهیم رفت. در نتیجه این تعامل شاهد گشایش های سیاسی و اقتصادی خواهیم بود که برای ملت ما و دنیا یک دستاورد خوب و مثبت است.



    ©2013 APG.ir