تعداد بازدید: 2962

توصیه به دیگران 3

شنبه 27 تير 1394-20:28

توافق هسته ای دنیا را تکان داد، اما برخی داخلی ها را نه!

رسولی: تضعیف دولت حرام است/ تحقیر مذاکره کنندگان اشکال دارد

امام جمعه میاندورود: توافق دنیا را تکان داده است اماعده ای در داخل انگار نه انگار که این تیم مذاکره کننده کار بسیار سخت و دشواری را انجام داده است/ متاسفانه عده ای برای انتقادکردن و اما و اگر درست کردن خلق شدند/ نفت ما را نمی خریدند و حتی درآمد نفت هایی هم خریداری می شود پس از چند ماه با مبادله کالاهای بنجل چینی به کشور انجام می شد اما با مذاکرت این کار حل شده است


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های نماز عید سعید فطر در جمع نمازگزاران میاندورود اظهار داشت: این روزها در اعیاد رمضان و فطر، خداوند یک عیدی دیگر به ملت ایران عنایت کرده است و آن توفیق در مذاکرات هسته ای است که باید شکرگذار بود.

وی با اشاره به برخی از تحلیل های ارائه شده در خصوص توافق نامه هسته ای اظهار داشت: متاسفانه عده ای نمی خواهند این موفقیت را باور کنند و با تحلیل ها نادرست خود سعی می کنند که مردم را ناامید کنند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه این توافق دنیا را تکان داده است اما متاسفانه عده ای در داخل انگار نه انگار که این تیم مذاکره کننده کار بسیار سخت و دشواری را انجام داده است، افزود: کار بسیار بزرگی انجام شده است اما متاسفانه عده ای همواره نیمه خالی لیوان را می بینند و به دنبال نقاط ضعف و منفی هستند.

وی ادامه داد: عده ای متاسفانه برای انتقادکردن و اما و اگر درست کردن خلق شدند و نسبت به شعار همدلی و همزبانی که رهبر انقلاب مطرح کردند بی تفاوت هستند.

حجت الاسلام رسولی گفت: تضعیف دولت حرام است و تحقیر مذاکره کنندگان اشکال دارد، بنا بر این مقایسه این توافق نامه های ننگین گذشته یک خیانت بسیار بزرگ است.

وی افزود: همدلی و همزبانی به این است که آنچه که رهبری حمایت و تاکید کرده است را همراهی کنیم، چرا که اندکی صبر سحر نزدیک است.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه البته به دشمن هیچ اعتمادی نیست و این دستاورد، دستاورد بسیار بزرگی است، افزود: تا اینجا کار بزرگی انجام شده است و امیدها برای توافق نهایی هم وجود دارد.

وی گفت: بیاییم همه دست به دست هم دهیم و از رهبری، نظام و دولت دفاع کنیم و حداقل از زحمات این عزیزان که بیش از دوسال تلاش کردند قدردانی کنیم و انصاف نیست که به خلاف حرفی بیان کنیم.

*نگوییم از ابتدا تحریم بودیم

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندورود هم به موفقیت مذاکرات هسته ای و پیروزی ملت ایران اشاره کرد و گفت: 12 سال مذاکره برای یک توافق خوب انجام شد و سرانجام پس از خستگی ناپذیری، سرداران دیپلماسی این امر به نتیجه رسید.

وی با اشاره به بررسی این طرح در داخل ایران و امریکا اظهار داشت: باید دید که غرب و امریکا با وجود بدعهدی و بی مهری ها سرانجام کار را به کجا خواهند کشاند، اما ما امیدواریم که به همان توافق خوب دست یابیم.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه نکته ای که محرز است شش کشور قدرتمند ورود ایران به باشگاه هسته ای جهان را پذیرفتند و این خود موفقیتی بزرگ است، افزود: شش قدرت برتر جهان در نهایت پشت میز مذاکره با ایران کنار آمدند و این دستاورد بزرگی است.

وی گفت: مذاکره به این معناست که بر سر مسایل اختلافی طرفین به یک تفاهم برسند و معنای برد-برد هم همین است، اگر بنا باشد که از صفر تا صد به نفع یک طرف باشد، اصلا اسمش مذاکره نیست بلکه زورگویی به تمام معناست.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه آنها به دنبال زورگویی بودند اما این قدرت ایران بود که جلوی آن را گرفت، افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای این مذاکرات اثبات منطق گفتگوی ایران است.

وی با اشاره به منطق اسلام و انقلاب و اثبات آن در عرصه جهانی اظهار داشت: گره کوری 12 سال در پرونده هسته ای ما افتاده بود، امروز با دست توانمند قدرت ایمان ایرانی باز شد.

خطیب جمعه سورک با بیان اینکه عده ای به دنبال باز کردن این گره با دندان بودند اما سربازان این نظام آن را با قدرت ایمان خود باز کردند، افزود: با این توافق ایران از دایره کشورهای تروریست و شرورخارج شد و ایران تبدیل به یک کشور عادی و طبیعی شد که چه بسا در بسیاری از مراحل دیگر در همترازی با کشورهای دیگر هسته ای قرار گیرد.

وی با بیان این که مسایلی که به دست آوردیم بسیار بیشتر از چیزهایی است که از دست دادیم، تصریح کرد: تمام دستاوردهای کشور جنبه ایجابی و مثبت دارد و تمام تلاش امریکایی ها بر این بودند که مانع دسترسی ما به سلاح هسته ای شوند و از این بابت هم بسیار خوشحال هستند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه نظام از ابتدا هم به دنبال بمب هسته ای نبوده است اما آنها این موضوع را دستاورد خود می دانند، افزود: آنها به همین بهانه می گفتند که تمام گزینه ها روی میز است و ایرادی هم ندارد که امروز به کار خود افتخار کنند.

وی با اشاره به مقاومت ملت و نهراسیدن از جنگ با غربی ها و امریکایی ها گفت: ما با قدرت جنگ افزار و سلاح جلوی زورگویی را نگرفتیم بلکه با مذاکره و گفتگو این مشکل حل شده است.

خطیب جمعه سورک گفت: نفت ما را نمی خریدند و حتی درآمد نفت هایی هم خریداری می شود پس از چند ماه با مبادله کالاهای بنجل چینی به کشور انجام می شد اما با مذاکرت این کار حل شده است.

وی گفت: کشور با مذاکرات از محاصره اقتصادی خارج می شود و این خروج به معنای اجازه صدور صادرات به غرب و شرق است.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه نگوییم ما از ابتدا تحریم بودیم و این اتفاقات تاثیری نخواهد داشت افزود: ما از بن بست خارج شدیم و آرام آرام تبدیل به یک قدرت اقتصادی منطقه خواهیم شد. البته کار هنوز تمام نشده و خیلی از کارها مانده است که باید در دو طرف بررسی و حل شود.



    ©2013 APG.ir