تعداد بازدید: 2446

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 11 خرداد 1385-0:0

تیر و تیرنگ

چهارمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ 22 الی 25 تیر ماه برگزار خواهد شد.


 محمد مهدوی جمنانی -دبیر جشنواره و ریس حوزه هنری استان مازندران- گفت : چهارمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ امسال با حضور ده گروه تئاتر از استان های خوزستان ، کهکیلویه و بویر احمد ، چهار محال و بختیاری ، ایلام ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، گیلان و مازندران در شهرستان ساری برگزار خواهد شد.

خبر ديگر اين که استادان، هنرمندان و هنرجویان رشته های مختلف هنری با "چینی ساز"- استاد پیشکسوت سفال مازندرانی- در کلاگر محله جویبار دیدار کردند. .

 در این دیدار که از سوی واحد آموزش حوزه هنری استان مازندران در روز هفتم خرداد ماه با هدف آشنایی هنرجویان با هنر سفالگری انجام گرفت استاد چینی ساز ضمن بیان توضیحاتی پیرامون هنر سفالگری به موروثی بودن این هنر در خانواده خود اشاره و گفت : بار مسئولیت این هنر به عنوان ششمین نسل خانواده چینی ساز بر عهده من است .

در ادامه وی با بیان این نکته که هنر سفالگری از حالت کاربردی به عنوان ابزار زندگی خارج و دیگر نقش تزئینی پیدا کرده است ، از مسئولین و همه کسانی که در عرصه هنر فعالیت می کنند خواست تا برای شناساندن این هنر که ریشه در سرشت آدمی دارد به نسل جوان امروز کمر همت گماشته و حمایت های لازم را به عمل آورند .

 قابل ذکر است که ایشان علاوه بر آموزش هنر سفالگری به جوانان علاقه مند ، سابقه بر پایی نمایشگاههای متعدد سفال در نقاط مختلف کشور را در کارنامه هنری اش دارد .

خبر ديگر حاکيست که محفل ادبی "در سوگ مهر" در روز سیزدهم خرداد ماه ، ساعت 10 صبح با حضور فرهیختگان ، هنرمندان و شاعران استان مازندران در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان برگزار خواهد شد . به گفته مهدوی جمنانی رئیس حوزه هنری مازندران ، شعرا و هنرمندان حوزه هنری بر اساس برنامه ریزی مناسب همه ساله در این ایام و ایام فاطمیه به برگزاری این گونه کارهای ارزشی مبادرت کرده ،به قرائت جدیدترین سروده هایشان می پردازند .


حوزه هنری مازندران  - (hozeh_artsari@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir