تعداد بازدید: 2305

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 16 خرداد 1385-0:0

هجوم دلالان برای خريد برنج کشاورزان

دبیرانجمن برنج با اظهار نگرانی از هجوم دلالان و واسطه ها برای خرید و حتی پیش خرید برنج کشاورزان گفت : تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی ارقام پر محصول برنج از سوی شورای اقتصاد و در نتیجه کاهش سطح زیرکشت این ارقام موجب افزایش نيافتن تولید آن در سال جاری می شود.


جمیل علیزاده شایق مورد کاهش سطح زیر کشت ارقام پر محصول برنج در سال جاری افزود : علی رغم برآورد های انجام شده برای افزایش سطح زیر کشت ارقام پرمحصول برنج در سال جاری (300 هزارهکتار)اما این سطح درسال جاری به 200 هزار هکتار خواهد رسید.

وی تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی ارقام پر محصول برنج را ازسوی شورای اقتصاد و درنتیجه عدم استقبال کشاورزان از کشت این ارقام را درسال جاری از دلایل اصلی عدم افزایش تولید برنج درسال جاری دانست .

علیزاده ابلاغ هرچه سریع تر دستورالعمل خرید تضمینی برنج درسال جاری را خواستار شد و گفت: علی رغم تاکید انجمن برنج کشور برای ابلاغ این دستور العمل، تاکنون حرکتی انجام نگرفته و این درحالی است که به نظرمی رسد قرار است این دستور العمل مانند سال گذشته در شهریور ماه اعلام شود .

وی هجوم واسطه ها و دلالان برای خرید و حتی پیش خرید برنج کشاورزان را ازپیامدهای منفی تاخیر درابلاغ دستور العمل و اجرای سازو کارهای خرید تضمینی برنج اعلام کرد.(mehrnews)


    ©2013 APG.ir