تعداد بازدید: 2308

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 16 خرداد 1385-0:0

يوسفيان: به آمريکا نيازي نداريم

بعيد به نظر مي‌‏رسد جلسه روز گذشته سخنراني هاشمي رفسنجاني با برنامه و سازماندهي‌‏شده به هم زده شده باشد.


نماينده‌ي مردم آمل درباره‌ي دادن پيشنهاد مذاكره‌ي آمريكا با ايران، گفت: وجود پيش به تسليم كشيدن طرف مقابل و نوعي ضعف در قدرت چانه‌زني است.

عزت‌الله يوسفيان ، با بيان اينكه مسأله مشوق‌ها لكه‌ي ننگي در روند انرژي هسته‌يي خواهد بود، اظهار كرد: بحث مشوق‌ها ارزش و اعتباري نداشته و اگر مسائل ملي اقتضاء‌ كند و درباره انرژي هسته‌اي توفيقي داشته باشيم، بهترين راه اين است كه هيچ چيز را به عنوان مشوق قبول نكنيم زيرا آنچه كه به عنوان مشوق مطرح شده مسائلي است كه ما آنها را بدست آورده‌ايم.

وي افزود: علاوه بر امور اقتصادي ما در اكثر دفاتر حقوق بشر مانند يونيسف و . . . عضويت داشته و بنابراين نيازي به آمريكا نداريم.

يوسفيان بيان داشت: تعيين پيش شرط در عرف بين‌المللي و درباره‌ي مذاكره با هر هزينه‌اي ولو بسيار ناچيز، گرفتن امتياز با تسليم كردن طرف مقابل همراه است و كسي كه پيش شرط را مي‌پذيرد در پشت ميز مذاكره، قدرت چانه‌زني خود را از دست خواهد داد.

دبير مجمع نمايندگان استان با بيان اينكه ما بايد با داشتن پشتوانه به مذاكره بپردازيم، بيان كرد: مذاكرات بايد در شرايط برابر و مساوي صورت گيرد، زيرا نفس وجود پيش شرط اثبات‌كننده‌ي اين است كه ايران در حال انجام تخلفي بوده و با توقف آن مشكل مذاكرات آغاز شده است.

يوسفيان هم چنين درباره اغتشاش در جلسه سخنراني هاشمي رفسنجاني در  قم گفت: اغتشاش رخ داده در جلسه سخنراني هاشمي رفسنجاني «جرياني» و «سازماندهي‌‏شده» نبود.

عزت‌‏الله يوسفيان، نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هفتم تصريح كرد: بسيار بعيد به نظر مي‌‏رسد جلسه روز گذشته سخنراني هاشمي رفسنجاني با برنامه و سازماندهي‌‏شده به هم زده شده باشد.
وي با تاكيد بر اينكه معمولا براي مقامات و مسوولين در جلسات سخنراني چنين اتفاقي مي‌‏افتد، گفت: نظير همين اتفاق براي آقاي خاتمي هم در حرم حضرت معصومه رخ داد.
يوسفيان در خصوص انتخابات خبرگان و احتمال كانديداتوري هاشمي رفسنجاني نيز گفت: با توجه به اينكه هاشمي نايب رييس مجلس خبرگان است، از راي بالايي برخوردار است و حتما با راي قاطع انتخاب مي‌‏شود.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم ادامه داد: شايد افرادي كه قصد بر هم زدن جلسه سخنراني ايشان را داشتند، در ذهن خود متوجه مساله انتخابات خبرگان بودند اما كار ساماندهي شده‌‏اي براي تخريب چهره ايشان در جلسه روز گذشته نبود.
يوسفيان تاكيد كرد: به نظر مي‌‏رسد اين افراد با تصميم فردي انتقادات شخصي خود را مطرح كرده‌‏اند.(isna+ilna)



    ©2013 APG.ir