تعداد بازدید: 3526

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 31 تير 1394-13:8

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

نمایندگان در درآمد یک تیلیاردی حوزه رفاه نقشی ندارند

علی بابایی کارنامی: نمایندگان هیچ نقشی در درآمد یک تیلیاردی حوزه رفاه در استان نداشتند/-اهل چاپلوسی نیستم-صدای تعاون شنیده نمی‌شود-در حوزه بهبود کسب و کار، 182 روز مازندران نسبت به دیگر استان‌ها عقب است/کامران اصغری: با شمشیر و چکش وارد نشده‌ام/حسن طایی: در کشور 22 میلیون نفر شاغل داریم که حدود پنج میلیون در بخش دولتی و عمومی و مابقی در بخش خصوصی هستند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، امروز در ساری برگزار شد.

علی بابایی کارنامی در ابتدای سخنان خود به قرائت فرازهایی از نهج‌البلاغه پرداخت و ظهار کرد: امروز در جامعه فرهنگی ایجاد شده که گویا قرار نیست کارگران در مناسب مدیریتی حضور یابند. چون وقتی قرار بود فرماندار شوم، اقداماتی انجام دادند تا مانع از این کار شوند

وی با بیان اینکه در دولت گذشته به من ظلم شد و تندروها اقداماتی کردند، افزود: ای کاش رسانه‌های آن روز این جمله تندرویان را تحلیل می‌کردند وقتی که نامه نوشتند «یک کارگر، فرماندار می‌شود».

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان این که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سرمایه‌های کشور هستند، تصریح کرد: اهل چاپلوسی نیستم و راننده من می‌تواند شهادت دهد هر زمان از کنار کارخانه چوب و کاغذ مازندران می‌گذشتم یادآوری می‌کردم که کارگر عملیاتی واحد 400 کارخانه چوب و کاغذ بودم.

وی با بیان اینکه کارگر نمایشی نبودم و افتخار می‌کنم کارگر هستم، تصریح کرد: کارگران هستند که امروز می‌توانند در کنار کارفرمایان، رشد اقتصادی را به وجود بیاورند و کشور در مسیر پیشرفت قرار گیرد.مگر می‌شود دم از رشد اقتصادی زد اما به کارگر، کارفرما و تعاون‌گر توجه نکرد.

بابایی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه وظیفه اصلی دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان استان فقط به فکر ماده 180 و به دنبال بزرگ‌نمایی این بخش هستند اما هیچ نقشی در درآمد یک تیلیاردی حوزه رفاه در استان نداشتند.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه تعاون را تنها راه نجات کشور می‌دانم، اظهار کرد: در حوزه‌های تصمیم‌سازی، قانونگذاری و اجرایی، تعاون در گوشه‌ای قرار دارد و صدای تعاون شنیده نمی‌شود.

بابایی با بیان اینکه مازندران در بخش اشتغال مظلوم‌ترین استان است و به آینده هم امیدوار نیستم، افزود: در حوزه بهبود کسب و کار، 182 روز مازندران نسبت به دیگر استان‌ها عقب است و آنها که درباره ایجاد اشتغال ادعا دارند، اسناد اجرایی خود را ارائه کنند.

بابایی با اشاره به اینکه نمی‌توان سیاست‌های اشتغال دیگر استان‌ها را برای مازندران هم اجرایی کرد، گفت: نمی‌توان در مازندران به اشتغال به این راحتی فکر کرد، اشتغال تلفیقی از پارامترهای مختلف اعم از سیاست‌های پولی و مالی کشور است.

وی با بیان اینکه کسانی که ادعای اشتغالزایی دارند باید پاسخ دهند که چه اقداماتی کردند و من به عنوان یک کاندیدای انتخابات در آینده به این مسائل می‌پردازم، تصریح کرد: برای عزل و نصب یک مدیر شهرستان بارها جلسه گذاشتند و در این باره در آینده صحبت می‌کنم.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه این پرسش جدی را در استان دارم قبل از اینکه اشتغال دغدغه مردم باشد بی عدالتی در اشتغال، دغدغه مردم است، ادامه داد: از کدام فیلتر و دستگاه، افراد در دستگاه دولتی عضو شدند و مگر می‌شود در یک دستگاه چهار نفر از اعضای یک خانواده مشغول به کار شوند و خانواده‌ای دیگر حتی نتواند یک عضو را در اداره‌ای مشغول به کار کند، این رانت و بت را باید بشکنیم و نمی‌توان مردم را از شاخص توسعه حذف کرد.

این مسئول با بیان اینکه در این مسیر باید اقدام جدی انجام داد، خاطرنشان کرد: در کلیات از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم اما در جزئیات مسائل بسیاری وجود دارد که باید پاسخ دهند.

بابایی با اشاره به اینکه برای برگزاری یادواره 980 شهید کارگری یک ریال پول نداشتیم، اظهار کرد: دولت باید برای نخبگان جامعه کارگری سرمایه‌گذاری کرده و این اداره کل را ویژه ببیند چون بعد از اقدام به جایگاه حاکمیتی دست یافته است.

وی با بیان اینکه به من ظلم‌هایی شده و من همیشه بخشیدم، افزود: زمانی که نماینده کارگران بودم دو ساعت پشت در اتاق یکی از مدیران ماندم آن هم به جلسه ای که من را دعوت کرده بودند و مظلومیت کارگران را بسیار دیده‌ام. کارگر و کارفرما گرفتاری های خاص خودشان را دارند و امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر برای توسعه کشور کار کنیم.

بابایی با اشاره به نقش رسانه‌ها در فعالیت‌های اداره کار، گفت: از فردای تودیع خودم کار زیادی با رسانه ها دارم و رسانه ها نقش اساسی در هوشیاری و بیداری ملت ایران دارند.

اهل شعار نیستم

مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: افتخار دارم در ماه مهمانی خدا و در سالی که مزین به همدلی دولت و ملت است در دولت تدبیر و امید در ماهی که عزیزان ما در عرصه بین‌المللی افتخار کسب کردند، این مسئولیت به من محول شد.

کامران اصغری با اشاره به اینکه اهل شعار نیستم، گفت: در حیطه وظیفه‌ و مسئولیتی که دارم در همان مسیر حرکت می‌کنم و به من ارتباطی ندارد در مسائل حاشیه‌ای چه می‌گذرد.

این مسئول با بیان اینکه از همکاران خود همدلی و همزبانی در راستای وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را انتظار دارم، تصریح کرد: با شمشیر و چکش وارد نشده‌ام، در سایه نظام اسلامی تلاش می‌کنیم و باید شعارها و آموزه‌های دینی را عملیاتی کنیم.

اصغری با اشاره به اینکه نیروهای انسانی توانمندی در استان داریم، ادامه داد: باید دست همدیگر را بگیریم و با تعامل قلبی که با هم داریم کاری را برای مردم انجام دهیم.

وی با اشاره به کم بودن وقت سخنرانی خود، گفت: وقتم را به علی بابایی دادم. دل او هم پر بود و حق هم داشت.

سیاست رفع مشکل اشتغال در هیچ جزوه و کتابی نوشته نشده

در پایان این نشست معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اظهار کرد: اشتغال محصول یک سیستم و نظام اجتماعی است و هیچ سیاستی در هیچ کتاب و جزوه‎‌ نوشته نشده که اگر این سیاست را به کار بگیریم مشکل اشتغال حل شود.

حسن طایی با بیان اینکه کارگزاران اقتصادی و بازیگران اجتماعی باید دست به دست هم دهند تا مشکل اشتغال رفع شود، افزود: کارگزاران اقتصادی باید در امر اشتغال فعال باشند و خانواده‌ها هم توجه به اشتغال را مورد توجه قرار دهند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه اگر بازیگران اجتماعی که رسانه‌ها بخشی از آن را تشکیل می‌دهند در عرصه باشند حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی رفع می‌شود، گفت: موضوع اشتغال و کارآفرینی باید به یک گفت‌وگوی اجتماعی در سطح استان تبدیل شود تا بتوانیم مشکل اشتغال را رفع کنیم.

این مسئول با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی نیفتد نمی‌توان انتظار داشت مشکل اشتغال رفع شود، تصریح کرد: آموزش، تخصص و دانایی نخستین مسیر رفع مشکل اشتغال است و این جریان باید با بازار کار مساعدت کند تا مشکل اشتغال حل شود.

طایی با اشاره به نقش موثر جریان تولید و سرمایه‌گذاری در رفع مشکل اشتغال، ادامه داد: بهبود محیط کسب و کار هم از دیگر مسائلی است که در این مسیر باید مورد توجه باشد و وضعیت مازندران در بهبود محیط کسب و کار در سطح کشور باید ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه محیط امن سرمایه‌گذاری هم از دیگر مواردی است که در رفع مشکل اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تجارت، بازاریابی و بازرگانی و توجه به فرهنگ کار و کارآفرینی برای رفع مشکل اشتغال بسیار مهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت کارآفرینی در مازندران مناسب نیست و باید بهبود یابد، اظهار کرد: هیچ استانی به اندازه مازندران از نعمت برخوردار نیست و استفاده از این ظرفیت، نیازمند توجه به کارآفرینی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه داشتن نظام اداری کارآمد و تسهیل‌گر هم از عوامل رفع مشکل بیکاری است، افزود: در کشور 22 میلیون نفر شاغل داریم که حدود پنج میلیون در بخش دولتی و عمومی و مابقی در بخش خصوصی هستند و آن اشتغالی که در آینده قرار است ایجاد شود هم در حوزه بخش خصوصی است.

طایی با اشاره به اینکه اگر بخش اداری مانع بخش خصوصی در روند کاری باشد محیط کسب و کار بهبود نمی‌یابد، گفت: کارگزاران و بازیگران اجتماعی باید دست به دست هم دهند و مشکلات اشتغال حل شود، مازندران هم حدود یک میلیون و یکصدهزار عرضه نیروی کار دارد و این برای مازندران بسیار پایین است.

 


  • جمعه 2 مرداد 1394-8:27

    بابایی در کسوت مدیر کلی نتوانست کاری انجام دهد ایشان در چوب وکاغذ حتی یک پست رده پایین هم نداشت .متاسفانه چند سال باعث در جا زدن اداره کل تعاون هم گردیده ونیز با پیروی از استاندار بی برنامه حتی نتوانست یک مدیر قوی برای جایگزینی خود پرورش دهد .ایشان مطمئن باشد مورد حمایت مردم ساری قرا رنمیگیرد

    • مرد به از نامردپاسخ به این دیدگاه 4 1
      پنجشنبه 1 مرداد 1394-8:54

      ولله قسم من بابایی کارنامی رو کاملا می شناسم. چون زیر دستش کار کردم. ایشون هیچ تخصصی نداره. فقط یه مقدار تجربه در تشکل های کارگری داره...
      جالب اینه که ایشون حالا در حالی داره از اوضاع کار استان انتقاد می کنه که خودش مدیرکل کار بوده. آخه برادر پس شما چیکاره بودی؟
      ضمنا چرا تازه الان که نامزد نمایندگی شدی اینجور انتقاد می کنی؟ این شیوه خوبی نیست برادر. مثل احمدی نژاد رفتار نکن

      • پنجشنبه 1 مرداد 1394-12:15

        آقای بابایی u انتخاب بشو نیستی پس اگر راست میگی و کارگری حق زن و بچه ات را بیخود نسوزان آخه مردم به چی ات رای بدهند تخصص بالایت مدیریت قوی ات اگر به آرائ چهاردانگه و دو دانگه چشم دوختی اونا را دامادی و شجاعی و چند کاندیدای قوی دیگه در حساب پس انداز انتخاباتی خودشان گذاشتند. کرتم فدا

      • پنجشنبه 1 مرداد 1394-8:32

        آقاي اصغري، مديري كه بيست سال ريس يك شهرستانه ديگه نميتونه براي اون شهرستان موثر باشه، گفتم كه پيشاپيش در جريان باشيد.


        ©2013 APG.ir