تعداد بازدید: 3481

توصیه به دیگران 4

شنبه 3 مرداد 1394-12:36

معصومه ابتکار در جشن تیرگان مطرح کرد:

رسانه ملی به آموزش مردم بیشتر توجه کند

گزارش+عکس از یازدهمین جشن تیرگان و روز ملی دماوند در رینه/ رییس سازمان محیط زیست کشور در سخنان خود خواستار تغییر شرایط الگوی مصرف جامعه ایرانی و توجه بیشتر به انرژی های تجدید پذیر شد.


  مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: دوم مرداد کوهستان رینه شهرستان آمل در پای قله دماوند، شاهد برگزاری یازدهمین مراسم پرشکوه جشن تیرگان و روز ملی دماوند بود.

در این مراسم که به همت انجمن دوستداران دماوند کوه و همکاری تشکل های مختلف مردم نهاد و مسوولان استان مازندران برگزار شد، هزاران نفر از عاشقان طبیعت و محیط زیست از مازندران و سراسر کشور حضور یافتند.

میهمان و سخنران ویژه این جشن دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور بود.

ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست مازندران؛ علی شادمان مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، سعید نیکزاد معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و لطف الله آجدانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران مسوولان کشوری و استانی حاضر در این جشن ملی بودند.

دکترکهرم، حسین آخانی و سعید نشاط از چهره های فعال و بین المللی محیط زیستی ایران و مریم پروین موسس تشکل زیست محیطی مردم نهاد دیار سبز مازندران و موسس انجمن حفظ و توسعه حقوق شهروندی مازندران نیز از چهره های نام آشنای حاضر در این مراسم بودند.

در این جشن بزرگ ملی گروه های مختلف هنری و موسیقی به احرای برنامه پرداخته، نمایش های آیینی فرهنگ کهن ایرانی به نمایش درآمد.

برپایی غرفه های مختلف هنری و صنایع دستی و فرهنگی بخش دیگری از این همایش را به خود اختصاص داده بود.

معصومه ابتکار در سخنان خود در این جشن، با تجلیل از دوستداران دماوند و عاشقان طبیعت و محیط زیست؛ حفاظت از محیط زیست را یک ضرورت و عزم ملی خواند که چنانچه با بی توجهی روبرو شود، نسل آینده را با خطر جدی روبرو ساخت.

رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به تلاش و عزم جدی و جدیدی که در جهان برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست به وحود آمده است، مشارکت هرچه گسترده تر ایرانیان را در این عزم و تلاش جهانی خواستار شد.

ابتکار در بخشی از سخنان خود خواستار تغییر شرایط الگوی مصرف جامعه ایرانی و توجه بیشتر به انرژی های تجدید پذیر شد

وی همچنین با اشاره به برنامه های دولت برای آموزش محیط زیست در مدارس و در میان دانش آموزان، اظهار امیدواری کرد که با توجه به اهمیت و نقش آموزش در پیشبرد اهداف زیست محیطی؛ رسانه ملی توجه بیشتری به آموزش مردم داشته باشد.

 

 


  • جشنی با ریشه و اندیشهپاسخ به این دیدگاه 9 0
    يکشنبه 4 مرداد 1394-10:30

    با سلام ،جاس سپاس و شکر دارد که جشنواره هایی چون طبیعت و تیرگان درک محیط زیستی زیبایی را دارند نشان می دهند در واقع نگاهی کاملا استراتژیک به مقوله فرهنگ و توسعه دارند چراکه اولا در نگاه فرهنگی شان منابع طبیعی جایگاه والایی دارد ثانیا هر نگاهی به توسعه منهای منابع طبیعی در واقغ افق روشنی ندارد و فانتزی و لفاظی می نماید. مبارک باشد این روز و همه روز!


    ©2013 APG.ir