تعداد بازدید: 2509

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 4 مرداد 1385-0:0

رعيت:سفر احمدي نژاد به استان ها،جز تحريك احساسات و سرخوردگي مردم فايده ديگري نداشته است

نماينده‌ي مردم قائم‌شهر، سوادكوه و جويبار:رويكرد دولت در استفاده‌ي حداكثري از ذخاير ارزي در بودجه‌ي 84 در قرارداد عامليت بانك‌ها امضا نشده است و لذا حاصل آن تحقق نيافتن 8 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري ارزي بخش خصوصي در راستاي تحقق اهداف برنامه است.


ولي رعيت، نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، در نطق پيش از دستور امروز خود ضمن تبريك ولادت حضرت امام محمد باقر(ع)، جنايات اخير رژيم غاصب اسرائيل در كشتار مردم بي‌دفاع فلسطين و لبنان را محكوم كرد.

 نماينده‌ي مردم قائم‌شهر، سوادكوه و جويبار در مجلس،مطالب خود را جداي از تفكرات جناحي و حزبي و پيگيري منابع فردي و بلكه برداشتي وجداني در راستاي اعتلاء نظام جمهوري اسلامي و بهبود وضعيت ايران و نسل آينده دانست و گفت: ما در منطقه‌اي قرار داريم كه داراي فرهنگ شرقي و سنتي و داراي مذهب و باوري است كه آرمان‌گرا و ارزش‌گرا، اما عقلاني است.

به اعتقاد وي، ما در دنياي سياست از فرهنگ شرقي فقط احساساتي بودن آن را منهاي عرفان، محبت و صداقت تعقيب كرديم. در عين اين‌كه از اسلام نيز تنها آرمان‌گرايي آن را بدون توجه و تقيد به قواعد عقلاني و علمي آن سرلوحه‌ي كارهاي خود قرار داديم كه نتيجه‌ي آن چيزي جز طرح شعارها و ديدارهاي خالي از واقعيت و غيرعلمي نبوده و نخواهد بود.

به گفته‌ي رعيت، عادت كرده‌ايم كه همواره در رفتارها و رقابت‌هاي سياسي مطالبات كلي، آرماني و شعارگونه را با قاطعيت آسماني و يا جدي وعده دهيم و تمامي كساني را كه در گذشته مسووليت داشته‌اند را هر چند با نقص‌هاي انجام شده از جانب آنها، محكوم نماييم و بگوييم كه ما منجي آخرين و بهترين هستيم. غافل از اين‌كه ما انسان هستيم و نتيجه‌ي رفتار ما چيزي جز برانگيختن انسان‌هاي محروم و كنش افراطي بر عليه وضع موجود نخواهد بود.

نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس، خاطرنشان كرد: ما اين استراتژي را در تمامي عرصه‌هاي سياسي و رقابتي پس از انقلاب و به ويژه پس از ارتحال حضرت امام(ره) در پيش گرفتيم كه نمونه‌ي آن در ابتداي مبارزات انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي و سپس در انتخابات رياست جمهوري و شوراها كه نتيجه‌ي آن در انتخابات رياست جمهوري به گونه‌اي شده است كه نفر پيروز كسي است كه اكثريت راي‌دهندگان احساس مي‌كنند، فردي مخالف، منتقد و يا اپوزسيون است.

وي افزود: در حالي كه در انتخابات 76 مدت‌ها بحث بر سر اين بود كه آيا مردم به نظام راي داده‌اند يا خير؟ البته اين قضيه در انتخابات سال 84 نيز تكرار شد و در رقابت نهايي، فردي به پيروزي رسيد كه با طرح فرا رسيدن زمان تشكيل دولت و حكومت اسلامي تمامي دولت‌هاي تحت مديريت سه رييس جمهور گذشته را غيراسلامي دانست و با يك اعتماد كامل وعده‌هايي را به شهروندان و راي‌دهندگان داده است كه همگي احساس نمودند، ديگر دوران كاستي‌ها به سر آمده و ايام تشكيل جامعه‌ي محبوب كه براي آن انقلاب نمودند فرا رسيده است.

رعيت اظهار داشت: راي‌دهندگان تصور كردند كه ايشان تافته‌اي جدا بافته در نظام جمهوري اسلامي است، اما امروز كه تقريبا يك سال از مديريت ايشان مي‌گذرد، ملاحظه مي‌شود كه ايشان نيز انسان هستند.

وي مطرح و احيا كردن شعارها و آرمان‌هاي مذهبي و انقلابي از جانب رييس جمهور، را امري مبارك دانست و در عين حال نگراني خود را از مواردي عنوان كرد كه رييس جمهور هم در فرآيند افزايش مطالبات سهيم شده است.

نماينده‌ي مردم قائم‌شهر، سوادكوه و جويبار ،نتيجه‌ي طرح برگزاري جلسات هيات دولت در استان‌ها را جز تحريك احساسات، افزايش مطالبات و دادن وعده‌هاي ناممكن و سرخوردگي مردم و مسوولين ندانست و گفت: آيا اين استراتژي واقعا توانسته است، مسائل مناطق را بيش از گذشته حل نمايد؟

 وي اظهار داشت: آيا زمان آن نرسيده است كه در عرصه‌ي سياست به دور از لاپوشاني‌هاي مذهبي با رويكردي عقلاني و منطقي و علمي و منطبق با احكام سياسي و الهي و شفاف به مسائلي بپردازيم كه موجب افزايش مشروعيت سياسي و كارآمدي دولت و باور و اعتماد مردم به نخبگان و نهادهاي سياسي شود.

رعيت يادآور شد: سياست تنش‌زدايي، كاهش ريسك‌پذيري، تمايل مردم به سرمايه‌گذاري در كشور، تمايل سرمايه‌گذاري خارجي و تمايل بانك‌ها و نهادهاي مالي به اعطاء تسهيلات مالي و همه بيانگر موفقيت‌هاي دولت‌هاي گذشته در اين سياست مي‌باشد كه در همه ابعاد اقتصادي، خود را نمايان مي‌كرد.

نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس، تصريح كرد: رويكرد دولت در استفاده‌ي حداكثري از ذخاير ارزي در بودجه‌ي 84 در قرارداد عامليت بانك‌ها امضا نشده است و لذا حاصل آن عدم تحقق 8 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري ارزي بخش خصوصي در راستاي تحقق اهداف برنامه است.

وي هم‌چنين توسعه‌ي اقتصادي را امري علمي و تحقق آن را بدون استفاده از ظرفيت‌هاي انساني و مالي كشور و ترتيب سرمايه و دانش حتي امكان‌پذير ندانست.

رعيت در پايان پيشنهاد كرد كه پرداخت يارانه‌ها هدفمند شود، رشد نقدينگي متكي بر ارزش افزوده توليد باشد و استفاده از پول پر قدرت پرهيز شود تا بتوان در يك شيب ملايم در طول سند چشم‌انداز به اهداف فقرزدايي، ايجاد اشتغال مولد و كاهش نرخ بهره و تورم رسيد.(isna)



©2013 APG.ir