تعداد بازدید: 3927

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 11 مرداد 1385-0:0

پدر و مادر اكبر محمدي را دستگير نکرديم-کريمي راد

سخنگوي قوه‌ي قضاييه، با اشاره به برخي شايعات مبني بر بازداشت شدن پدر و مادر اكبر محمدي چنين شايعاتي را كذب محض خواند.


 

جمال كريمي‌راد گفت: شايعه بازداشت پدر و مادر اكبر محمدي كذب محض است. جنازه‌ي اكبر محمدي به خانواده‌اش تحويل شده است.

وي ادامه داد: زندان به منوچهر محمدي نيز جهت شركت در مراسم برادرش سه روز مرخصي داده است و تمام شايعات حول اين مساله كذب است.

سخنگوي قوه‌ي قضاييه تاكيد كرد: شوراي پزشكي قانوني دقت‌هاي لازم را كرده است و نمونه‌برداري‌ها صورت گرفته و به زودي نتيجه اعلام مي‌شود.

مديركل روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشورهم گفت: جسد اكبر محمدي پس از كالبدشكافي به خانواده‌‏اش تحويل داده شد.

ميرهادي، مديركل روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشور  گفت: جسد اكبر محمدي كه در حادثه كوي دانشگاه سال 78 دستگير شده بود و روز يك شنبه در زندان اوين درگذشت، پس از كالبدشكافي به خانواده‌‏اش تحويل داده شد.

وي افزود: كالبدشكافي و انجام آزمايش براي بررسي علت فوت اكبر محمدي تمام و جسد وي به خانواده‌‏اش تحويل داده شده است.

به گفته ميرهادي نتايج آزمايش‌ها و علت فوت يك ماه ديگر اعلام خواهد شد.

محمدي ها اهل يکي از روستاهاي آمل هستند.(isna+ilna)


  • پنجشنبه 12 مرداد 1385-0:0

    این حرف ها دورغ است به خدا دورغ است! اینها مسلمان هم هستن و نماز هم می خوانند! آدام پست تر از این ها در دنیا وجود ندارد! دفن فوری و شبانه پيکر اکبر محمدی

    صادق صبا
    تحليلگر مسائل ايران در بی بی سی





    جنازه اکبر محمدی شبانه و تحت مراقبت های امنيتی دفن شد
    پيکر اکبر محمدی، از فعالان دانشجويی که روز يکشنبه در زندان اوين تهران جان خود را از دست داد، شبانه در روستايی در اطراف آمل تحت مراقبت های امنيتی دفن شد.
    ماموران امنيتی پدر و مادر اکبر محمدی را که در موقع مرگ او برای ديدار دختر خود به ترکيه سفر کرده بودند، در هنگام ورود به فرودگاه مهرآباد تهران بازداشت کردند.

    دفن فوری و شبانه جسد اکبر محمدی در حاليکه وکلا و خانواده او صريحا از مقامات جمهوری اسلامی خواسته بودند که پزشکان مستقل علت اصلی مرگ او را معلوم کنند، اين شبهه را در افکار عمومی ايجاد می کند که گويا تلاشی صورت می گيرد تا حقايق اين واقعه پنهان شود.


    گفتگو با نعمت احمدی از وکلای خانواده محمدی - برنامه جام جهان نما

    ماموان امنيتی ايران احتمالا نگران بودند که خانواده و دوستان اکبر محمدی بخواهند در اعتراض به
    مرگ او تظاهرات بر پا کنند و از اين رو آنها پدر و مادر اکبر محمدی را بازداشت کردند و سپس برای جلوگيری از هر اقدامی از سوی خانواده وی، جسد او را به شهر زادگاهش منتقل کردند تا دفن شود.

    وکيل اکبر محمدی مر گ او را مشکوک اعلام کرده بود و گفته بود تاروشن شدن حقايق جسد نبايد دفن شود. پدر اکبر محمدی نيز پيش از مرگ پسرش و موقعی که پسرش در اعتراض به بازداشت اش در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده بود اعلام کرد که فرزندش شکنجه شده است.

    گروه های مختلف طرفدار حقوق بشر و سازمان های سياسی طرفدار اصلاحات در ايران مقامات جمهوری اسلامی را به طور مستقيم و يا غير مستقيم مسئول مرگ اکبر محمدی معرفی کرده اند.

    اکبر گنجی، روزنامه نگار سرشناس ناراضی ايران، با نوشتن نامه ای به شخصيت های مهم بين المللی از آنها خواست برای روشن شدن حقايق درباره مرگ اکبر محمدی از هيچ تلاشی خود داری نکنند.

    درگذشت اکبر محمدی در زندان اوين در حالی رخ می دهد که حکومت ايران به دليل فعاليت های هسته ای اش و حمايت از حزب الله لبنان تحت فشار قدرت های بزرگ جهان قرار گرفته است.

    مرگ اين فعال دانشجويی در زندان و دفن سريع جسد او و برخورد ماموران امنيتی با خانواده اش، همه می تواند از سوی دولت های مخالف جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار گيرد تا حکومت ايران را هر چه بيشتر در فشار قرار دهند.

    هنوز افکار عمومی جهان مرگ زهرا کاظمی، خبرنگار ايرانی-کانادايی، در زندان اوين را فراموش نکرده است که اتفاق مشابهی در همين زندان پيش آمده است.

    فعالان حقوق بشر می پرسند که اگر دست مقامات زندان اوين در مورد مرگ اکبر محمدی پاک است چرا جسد او بلا فاصله و تحت مراقبت های شديد امنيتی به رغم خواست وکلا و خانواده اش شبانه دفن شد و اجازه داده نشده که پزشکان مستقل علت اصلی اين واقعه را روشن کنند؟
    http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2006/08/060801_ss-akbarmohammadiparents.shtml


    ©2013 APG.ir