تعداد بازدید: 3443

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 13 مرداد 1394-15:9

سرپرست دانشگاه مازندران در نشست خبری بیان داشت:

دیپلماسی علمی اولویت ماست/آتش سوزی دوم دانشگاه مشکوک بود/ سرپرستی من قانونی است

فخرالدین اصغری آقمشهدی: در حوزه پژوهشی 4 پله صعود داشتیم/دیپلماسی علمی اولویت ماست/بعد از انتصاب ما انجمن دانشجویان ایران اسلامی که تشکل همسو با دولت است، راه اندازی شد/ ما به حریق دوم مشکوک هستیم، به همین دلیل شکایت کردیم و کارشناس های دادگستری مشغول بررسی هستند/ تبدیل وضعیت من از سرپرستی به ریاست در حال بررسی است/13 میلیارد تومان بدهی داشتیم که نیمی از آن تسویه شده است/ رشد بودجه ما 41 درصد بود/ دادگاه اختلاس کننده ها اواخر ماه برگزار می شود/ پخش فیلم جشن دانشجویی ماهیت سیاسی داشت.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، سردبیر: پیش از ظهر سه شنبه نشست خبری دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی -سرپرست دانشگاه مازندران- در ساختمان مرکز این دانشگاه در بابلسر برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برپا شد، سرپرست دانشگاه مازندران با بیان این که صحت و سرعت در عرصه خبررسانی مهم تلقی می شود، تصریح کرد: نباید بین توهین و نقادی خلط صورت بگیرد.

وی با اشاره به این که خبرنگاران در انجام وظیفه نباید دلسرد شوند، افزود:  نباید مردم را از خبرها و نقادی های صحیح محروم کرد.

اصغری آقمشهدی با یادآوری این که مدیران و مسئولان باید از نقدهای دلسوزانه و سازنده و مشفقانه رسانه ها استقبال کنند، ادامه داد: از انعکاس درست ضعف ها باید بهره برد و در رفع نقائص کوشید.

وی با اشاره به این که برخی رسانه ها با انعکاس خبرهای ذروغ، آبروی افراد را می برند، گفت: در دین ما حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

*چهار پله صعود

سرپرست دانشگاه مازندران  در ادامه این نشست به برخی افتخارات به دست آمده در ماه های گذشته در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه مازندران رتبه 14 را  بین پژوهشی ترین دانشگاه های کشور به دست آورده است که قبلا" در رتبه 18 بودیم و چهارپله صعود داشتیم.

وی معرفی دانشگاه مازندران را به عنوان چهار دانشگاه فعال کشور در شبکه آزمایشگاهی همراه با دانشگاه های تهران، اصفهان و تربیت مدرس، افتخاری دیگر برشمرد و گفت: 4 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران در زمره یکصد دانشمند برتر و نخبه علمی جهان قرار گرفتند که سه استاد در گروه شیمی و یک استاد در گروه ریاضی هستند.

این مسئول تشکیل شورای برنامه ریزی تحصیلی، ایجاد شورای بورس، ایجاد دوره ی پسادکتری که از مهرماه 4 نفر در این دوره مشغول می شوند، تامین امنیت از طریق دیوارهای پیش ساخته بتونی برای پردیس دانشگاه و رفع اختلاف 20 ساله بین اهالی روستای باقرتنگه و پردیس، کسب رتبه ممتاز در برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی و کسب رتبه برتر در برگزاری اردوهای راهیان نور را از موفقیت های یک سال گذشته دانشگاه مازندران برشمرد و افزود: صد هکتار زمین دانشگاه را مستندسازی کردیم و الان همه زمین های دانشگاه سند رسمی دارند.

وی از برگزاری دومین المپیاد ورزش های همگانی 700 دانشجوی دختر و پسر کشور در دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: 10 تا 13 شهریور آقایان و 16 تا 19 شهریور خانم ها  در این المپیاد با هم رقابت می کنند.

*دیپلماسی علمی

در ادامه نشست اصغری آقمشهدی به  پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوال مازندنومه درباره علت کند شدن فعالیت تشکل های سیاسی دانشجویان در دانشگاه مازندران، گفت:تشکل های دانشجویی در دانشگاه مازندران فعال هستند و ما تابستان سال گذشته نشست سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشجویان را در بابلیسر برگزار کردیم.

سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به این که دانشگاه در طول سال فعالیت هایی دارد، تصریح کرد: بعد از انتصاب ما انجمن دانشجویان ایران اسلامی که تشکل همسو با دولت است، راه اندازی شده، مشغول فعالیت است.

وی در پاسخ به سئوال دوم ما درباره دلیل سفرهای خارجی مسئولان و استادان دانشگاه مازندران به کشوری مختلف و دستاورد این سفرها گفت: یکی از شاخص های مهم مقایسه دانشگاه ها با یکدیگر در سطح ملی و بین المللی، بحث ارتباطات بین المللی و توسعه دیپلماسی علمی است.


این مسئول یکی از اولویت های امسال خود را در دانشگاه دیپلماسی علمی عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال این هستیم که با دانشگاه های مختلف دنیا همکاری و از سایر کشورها در دانشگاه مازندران دانشجو داشته باشیم.

وی با بیان این که در این بخش تا کنون ضعیف بودیم و در حال حاضر فقط 4 دانشجوی خارجی داریم، استدلال کرد: لازم بود سفرهایی داشته باشیم و قراردادهایی تنظیم کنیم که یکی از این
آن ها قرارداد تبادل دانشجو بین دانشگاه مازندران و دانشگاه آستراخان روسیه است. چند دانشجوی زبان روسی ما یک ترم مهمان دانشگاه آستراخان می شوند و تعدادی از دانشجویان ادبیات فارسی آن ها نیز مهمان دانشگاه مازندران خواهند شد.

اصغری آقمشهدی با یادآوری این که درباره جذب دانشجویان خارجی اقدام هایی داشته ایم، تاکید کرد: در این رابطه با مراکز مختلف مثل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  هم نشست هایی داشته ایم و هفته آینده قراردادی در این زمینه امضا می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر کارگاه آموزشی روش تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبان ها در حال برگزاری است، تصریح کرد: این گونه برنامه ها و فعالیت ها در رتبه بندی دانشگاه ها موثر است.

* 12 هزار دانشجو در 12 دانشکده

این مسئول در بخش دیگری از پرسش و پاسخ رسانه ها با او تعداد دانشجویان دانشگاه مازندران را 12 هزارنفر برشمرد و افزود: این دانشگاه 12 دانشکده دارد که 11 دانشکده در بابلسر و دانشکده گردشگری  ومیراث فرهنگی در نوشهر قرار دارد.

سرپرست دانشگاه مازندران تعداد رشته های کارشناسی این دانشگاه را 48، تعداد رشته های کارشناسی ارشد را 69 و تعداد رشته های مقطع دکتری را 53 رشته عنوان کرد و ادامه داد: مهرماه امسال سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته به مقطع کارشناسی اضافه می شود و دو رشته جدید در مقطع دکتری و یک رشته هم در مقطع کارشناسی ارشد در دست بررسی است.

وی گفت: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران هم 336 نفر هستند.

*آتش سوزی دوم مشکوک بود

در ماه های اخیر دو آتش سوزی در دانشگاه مازندران روی داد که سرپرست دانشگاه درباره این وقایع گفت: یک مورد از آتش سوزی ها عادی بود، ولی ما به حریق دوم مشکوک هستیم، به همین دلیل شکایت کردیم و کارشناس های دادگستری مشغول بررسی هستند و تاکنون نظر رسمی ندادند.

وی با بیان این که سازمان آتش نشانی هم عمدی بودن آتش سوزی را محتمل دانست، ادامه داد: در این دو آتش سوزی اسناد مهمی از بین نرفت و مشکل خاصی ایجاد نشد.

* تبدیل وضعیت در حال بررسی است

اصغری آقمشهدی درباره طولانی شدن مدت زمان سرپرستی خود در این دانشگاه بیان داشت: سرپرستی من قانونی است و ما همین الان سرپرستانی داریم که 3 سال است تبدیل وضعیت نشده اند.

وی با بیان این که تبدیل وضعیت من از سرپرستی به ریاست در حال بررسی است، افزود: تا زمانی که در این سمت هستیم کار خود را درست انجام می دهیم.

* به دنبال نیروهای کیفی تر وجوان تر هستیم

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد کمبود استاد در دانشگاه مازندران  استدلال کرد: نمی خواهیم کمبود نیرو را با جذب افراد بدون کیفیت حل کنیم و به دنبال حل مشکل مان از بین نیروهای کیفی و جوان تر هستیم که این ها در یک فراخوان به دست نمی آید و به فراخوان های متعدد نیاز داریم.



*41 درصد رشد بودجه

سرپرست دانشگاه مازندران بدهی دانشگاه را 13 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: تقریبا" نیمی از این مبلغ را تسویه کرده ایم.

این مسئول بدهکاری بیش از یک میلیارد تومانی به کارمندان بابت آیین نامه، بدهکاری حدود یک میلیارد تومانی به افرادی که زمین های دانشگاه را در اختیار داشتند، بدهکاری حدود دو میلیارد و 700 میلیون تومانی به حق التدریسی ها و بدهکاری بیش از یک میلیارد تومانی به سازمان اتکا را بخشی از بدهی های دانشگاه برشمرد که تسویه شده است.

اصغری آقمشهدی صرفه جویی در سلف دانشجویان را در دوره مدیریت خود 3 میلیارد تومان عنوان کرد و تاکید کرد: 41 درصد رشد بودجه ای داشتیم که کم نظیر است و با توجه به پی گیری ها تلاش می کنیم تا پایان سال بدهی های دانشگاه را صفر کنیم.

*دستگیری 3 اختلاسگر

وی درباره اتفاق جشن دانشجویی و پخش گزینشی فیلم این برنامه گفت: آن برنامه از نظر محتوا و اجرا مشکلی نداشت، ولی عده کمی از دانشجوها حرکت هایی انجام دادند که مورد تایید ما نیز نبود.

این مسئول یادآور شد: شبیه همین برنامه را برای استادها هم انجام دادیم که بازتاب منفی نداشت.

وی درباره اختلاس پیش آمده در دانشگاه تصریح کرد: این کار حدود 7-8 سال اجرا می شد که مسئولان وقت پی گیری نکردند و ما موفق به کشف آن شدیم.

اصغری آقمشهدی مبلغ کشف شده را نزدیک به دو میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: کشف اختلاس توسط ما باعث شده در این زمینه پی گیری های جدی تر و بیشتری در وزارت علوم و دانشگاه های دیگر صورت پذیرد.

وی با اشاره به این که اختلاس کننده ها به دو شیوه کار می ردند، تصریح کرد: شیوه نخست این گونه بود که آن ها برخی بستگان خود را به عنوان دانشجو معرفی می کردند و به حساب آن ها وام واریز می کردند و سپس خودشان وام را برداشت می کدند و شیوه دوم بدین صورت بود که به بهانه خرابی سیستم و مانند این ها، دانشجوها را مجاب می کردند پول را به حساب شخصی اختلاسگر واریز کنند.

این مسئول با اشاره به این که بیشتر پول های اختلاس شده به صندوق دادگستری بازگشته است، زمان دادگاه این افراد را اواخر همین ماه عنوان کرد.



* پخش فیلم جشن دانشجویی ماهیت سیاسی داشت

دکتر محمود دیانی -معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران- هم در این نشست گفت: بزرگداشت فرهنگ شهادت و ایثار، ادبیات فاخر و فرهنگ سازی درباره ی محیط زیست و بهداشت، قرآن و فعالیت های قرانی و گردشگری از جمله برنامه ها و اقدام های ما در دانشگاه بوده است.

وی با بیان این که بیش از 100 برنامه فرهنگی اجرا کردیم، تصریح کرد: عمده برنامه های بودجه بر که یک سوم بودجه ما را به خود اختصاص داد، در حوزه ی ایثار و شهادت بوده که بعضا" با از سوی برخی کم انصاف ها دیده نشده است.

دیانی با اشاره به اتفاق جشن دانشجویی گفت: در مورد آن اتفاق چند نفر از اهالی رسانه به ما مراجعه کردید و چند نفر اظهارات دیگران را داوطلبانه انتشار دادید؟ انتظار این بود به جای این کار غیراخلاقی و پخش فیلم و خبر غیرواقع، از ما پرسش می شد.

وی خطاب به مخالفان مدیریت دانشگاه اظهار کرد: اگر دل تان می خواهد آقای دکتر اصغری آقمشهدی حکم ریاست نگیرد، نیاز نیست عکس و فیلم نوامیس مردم را پخش کنید و فیلم را به جای سایت ها به شورای انقلاب فرهنگی ارائه می دادید تا اقدامات لازم صورت می گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران ماهیت این اقدام را سیاسی خواند و افزود: حدود دو هزار نفر در جشن شرکت کردند و 10-15 نفر هم حرکت هایی انجام دادند که مورد تایید ما نبود، اما عده ای انگشت اتهام را به سوی ما نشانه گرفتند.

وی با یاداوری این که سه موضوع را باید منصفانه دید تصریح کرد: اول این که سرپرست دانشگاه و من و سایر مدیران دانشگاه برنامه ریزی کردیم تا مراسمی بدون حاشیه اجرا شود و هیچ عمدی در ایجاد آن اتفاق دخیل نبود؛ دوم این که تعدادی از دانشجوها حرکت هایی در جشن صورت دادند  وسوم این که فیلم و عکس و خبر این قضیه در گستره وسیع پخش شد؛ شما از مراجع بپرسید کدام یک از این سه موضوع بدتر و اشاعه فحشاست؟!

 


  • جمعه 16 مرداد 1394-9:10

    اینکه دو نفر خبره در کار مدیریتی و فرهنگی و یک نفر با تجربه در کار اداری و مالی در راس امور دانشگاه مازندران هستند خیلی جای خوشحالی است. دکتر اصغر خبره حقوقی است و به عنوان حقوقدان برجسته خوب می داند با مسائل حقوقی چگونه برخورد کنند. برخی از مقامات خارج از دانشگاه با مسائل دانشگاه ناشیانه برخورد نکنند و با تحریک یک عده که اسامی برخی از آنها در همکاری با اختلاسگران و اغواگران وجود دارد سخنانی نگویند که در پیشگاه خدا جوابی برای آن نداشته باشند. نمیدانم که چرا هر وقت حرفی از اختلاس و مسائل زد و بند مالی و تخلفات اداری پیش می آید قبل از هر شهرستانی پای یک از شهرستان های استان در میان است؟ در مورد مشاوران نیز اول باید با ماهیت و تاثیر گذاری مشاورین مقام اول استان پرداخته شود. مشاوران در دانشگاه نقش خیلی بالایی ندارند که بهانه برای برخی افراد فراهم شود. مشاوران در مرکز استان دارند مقامات اجرایی استان را جهت می دهند که همه امور را در جهت منافع فقط یک شهرستان رقم بزنند و سر بقیه شهرستان ها از جمله آمل و قائمشهر و ساری و بهشهر و گلوگاه بی کلاه بماند. حضور مقامات کشوری در یکی از شهرستان به شدت اوج گرفته و از حضور حتی در مرکز استان هم بیشتر شده است. شایعه است که مشاوران استانی مسائل و مشکلات بانکی، حقوقی و مالی گسترده ای دارند.

    • محمدرضا نیکخواه- مداح اهل بیت (ع)پاسخ به این دیدگاه 4 0
      پنجشنبه 15 مرداد 1394-9:11

      بنده دکتر دیانی را از نزدیک در هیات رهروان امام خمینی ساری میشناسم که در کارهای فرهنگی و اجتماعی خبره هستندو دکتر اصغری را دورادور میشناسم . انشاالله که در کارشان موفق باشند.

      • دانشگاهیپاسخ به این دیدگاه 2 2
        پنجشنبه 15 مرداد 1394-7:49

        امیدواریم ادامه مدیریت دکتر اصغری را در دانشگاه داشته باشیم. داریم نفس می کشیم

        • یکی از دوستان دکتر پاسخ به این دیدگاه 1 2
          چهارشنبه 14 مرداد 1394-19:15

          دکتر اصغری برخی از مشاورین خود را خوب انتخاب نکرده اند و همین موضوع لطماتی را بر کار ایشان وارد می کند

          • چهارشنبه 14 مرداد 1394-18:42

            اگر بخواهیم منصفنه قضاوت کنیم دو تا از معاون های دکتر اصغر خوب کار می کنند دکتر نوذری معاون اداری و مالی و دکتر دیانی معاون فرهنگی بقیه معاونت ها در شان دانشگاه مازندران نیستند برای پیشرفت باید تجدید نظری داشته باشند من واقع بینانه نظر دادم انشالله دکتر اصغری موفق باشند

            • چهارشنبه 14 مرداد 1394-15:56

              یکی از بهترین ادوار مدیریتی در دانشگاه مازندران دوره همین دکتر اصغری هست و دکتر دیانی. دارند گند قبلیها رو جمع می کنند و تحت فشار هم هستند


              ©2013 APG.ir