تعداد بازدید: 2554

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 14 شهريور 1385-0:0

نماينده نوشهر:آقاي رييس جمهور برنامه بدهيد؛ پول ندهيد

محسني بندپئي:دور ريختن بي‌رحمانه نيروهاي با تجربه و چوب حراج زدن به اصلي‌ترين سرمايه ملي انساني و كارآمد اشتباه است.


 

نماينده نوشهر با ابراز تاسف از اين كه اين روزها جامعه ما شاهد شكل‌گيري صورت‌هاي جديد و خطرناكي از تلاش‌ براي انهدام سرمايه‌هاي معنوي و ملي كشور شده است گفت: توهين و افترا كه خود از مهمترين آفت‌هاي جامعه ديني و اخلاقي است، در قالب گفته‌ها و نوشته‌هاي صريح، خشن و تهديدآميز از سوي برخي محافل نظريه‌پردازي و منسوبان بعضي مسئولان اجرايي حوزه سياسي و رسانه‌اي كشور سنگيني مي‌كند. 

 انوشيروان محسني بندپي به عنوان اولين ناطق پيش از دستور جلسه علني روزسه‌شنبه مجلس با اشاره به اظهارات مطرح شده مبني بر خلع لباس سيد محمد خاتمي رئيس جمهور سابق ايران، خاطرنشان كرد: تاسف بيشتر در آن جاست كه سخنگوي دولت هم مقابله با چنين فاجعه‌اي را در زمره وظايف دولت به حساب نمي‌آورد و گويا اتلاف منابع معنوي كشور و نقض حقوق بديهي شهروندي را كم اهميت‌تر از آن مي‌داند كه به آن بپردازد.


وي ادامه داد: روزي هاشمي رفسنجاني آماج تحقير و توهين مي‌شود و روزي ديگر براي خاتمي «برخورد قهرآميز» از سوي دانشگاهيان مورد طلب قرار مي‌گيرد.
محسني بندپي گفت: اگر امروز براي اين فاجعه مخرب دين و ملك و آزادي چاره‌اي انديشيده نشود فردا معلوم نيست كه از سرمايه‌هاي معنوي و مادي ما چه چيز و چه كس به جا خواهد ماند.


نماينده نوشهر در ادامه سخنانش افزود:
براي آن كه توفيقات و زحمات دولت‌ها در جمهوري اسلامي ايران موجبات تحقق تمدن و فرهنگ شكوهمند اسلامي را فراهم آورد بايد اشتباهات و موانع موجود رفع شود.


محسني بندپي از جمله اين اشتباهات را عزل و نصب‌هاي بي رويه و وسيعي دانست كه در دولت‌هاي قبلي انجام و در دولت فعلي دنبال و تشديد شد و گفت: دور ريختن بي‌رحمانه نيروهاي با تجربه و چوب حراج زدن به اصلي‌ترين سرمايه ملي انساني و كارآمد از جمله اين اشتباهات است.


وي تصريح كرد: گروه‌ها، احزاب و اشخاصي كه حسب انتخاب مردم به قدرت مي‌رسند بايد به گونه‌اي عمل كنند تا ناخواسته موجبات تفرق و جزيره سازي وحدت و يكپارچگي مردم ايجاد نشود.


نائب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس اضافه كرد: كاري نكنيم كه مديران ديروز به منتقد و مخالف عليه دولت و نظام تبديل شوند.


محسني بندپي از ديگر نقاط ضعف دولت‌هاي اخير به ويژه دولت فعلي را «برنامه گريزي» خواند و گفت: علي رغم آن كه مجلس، دولت و كارشناسان با صرف هزاران ساعت كار كارشناسانه اقدام به تدوين برنامه‌ها و قوانين براي تعيين و تبيين مسير حركت‌هاي اقتصادي، اجتماعي، بهداشتي، آموزشي و غيره كرده‌اند دولت‌ها بدون اعتنا به راه‌هاي طي شده و برنامه‌هاي در پيش رو اقدام به سياستگذاري مغاير و تازه‌اي مي‌كنند و متاسفانه اراده‌هاي محكمي از سوي گروه‌هاي اجتماعي، مدني و مراجع قانوني حتي مجلس براي توقف اين روند و تغيير آن وجود نداشته است.


وي كاهش وابستگي اقتصاد به درآمدهاي نفتي را برنامه‌اي بيان كرد كه متاسفانه علي رغم وجود دلايل و منطق محكم اقتصادي و علمي ناديده گرفته شد.


نائب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس از دولت احمدي نژاد خواست تا سياست‌هاي اقتصادي دولتش را كه ظرفيت‌ها، استعدادها و نقاط ضعف اقتصاد جامعه را لحاظ كرده و راه‌حل‌ بيرون رفت از وضعيت اقتصادي موجود را نشان دهد، ارائه كند.


محسني بندپي با تاكيد بر اين كه تزريق نقدينگي و اعتبار صرفا تنها يك راه‌حل كامل و جامع نيست، افزود: اگر چنين بود صرف 40 ميليارد دلار و مصرف درآمدهاي نفتي 70 دلاري بايد بارقه‌هاي اميد را در اقتصاد كشور نشان مي‌داد.
وي خطاب به رئيس جمهور گفت: آقاي رئيس جمهور اقتصاد يك ارگانيسم و نيازمند برنامه است. برنامه بدهيد؛ پول ندهيد.
نماينده نوشهر در ادامه يكي از برنامه‌ گريزي‌ها را در بخش سلامت كشور عنوان كرد و گفت: در يكي از بخش‌هايي كه مي‌توانست شعار عدالت گستري دولت نهم تحقق و معني پيدا كند توجه به تامين منابع اعتباري بخش سلامت است كه نه تنها عملي نشد بلكه وضعيت بدتر شد و از عدالت فاصله شديدي گرفته شد.
وي با بيان اين كه متاسفانه از سال 73 تاكنون اعتبارات بخش سلامت سير نزولي داشته است، گفت: براين اساس سهم مردم در پرداخت هزينه‌هاي بهداشت و درمان افزايش و سهم دولت كاهش پيدا كرد. در سال 73 سهم دولت 75 درصد و سهم مردم 25 درصد بوده است ولي در حال حاضر سهم مردم در پرداخت بخشي از هزينه‌هاي بهداشت و درمان حدود 60 درصد و در بخش ديگر نظير راديولوژي، سونوگرافي، آزمايشگاه و فيزيوتراپي به 70 درصد رسيده است.


نائب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس با ذكر اين نكته كه در حال حاضر وضعيت اعتباري بهداشت و درمان بسيار نگران كننده است، خاطرنشان كرد: تنها وزارت‌خانه‌اي كه علي رغم كمك بسيار موثر و كارساز مجلس در بودجه سال 84 باز با كسري حدود يك هزار ميلياردي وارد سال 85 شد و كسري شفاف و روشن آن در سال 85 نيز بالغ بر حدود 6 هزار ميليارد ريال مي‌باشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
به گفته وي در صورت ادامه اين روند و عدم چاره‌انديشي تمام برنامه‌هاي نظام سلامت تعطيل و شاخص‌هاي سلامت كشور به شدت كاهش مي‌يابد.


نماينده نوشهر در ادامه اظهاراتش به وضعيت نامطلوب فرآيند تعليم و تربيت و آموزش و پرورش در كشور اشاره كرد و گفت: انگيزه تحصيل در دانش آموزان و انگيزه تعليم و آموزش در معلمان كاهش يافته است. وعده‌هاي داده شده در طول سنوات گذشته به فرهنگيان به جامعه عمل ننشسته و عدم رضايت فرهنگيان مي‌تواند امنيت آموزش و پرورش امروز ما را به خطر اندازد.


محسني بندپي در اين زمينه بر تحقق بخشيدن به وعده پرداخت دو ماه پاداش فرهنگيان، تسريع در اجرايي كردن بهره‌مندي از ارتقاء شغلي، حذف محدوديت 65 درصد و پرداخت حق الزحمه روستايي تاكيد كرد.
وي در ادامه سخنان خود به مشكلات حوزه انتخابيه‌اش پرداخت و گفت: شاخص‌هاي توسعه‌اي و اقتصادي در مازندران با توجه به استعداد و ظرفيت آن و چشم‌اندازهاي خيره كننده به هيچ وجه رضايت‌بخش نيست.
نماينده نوشهر همچنين با ابراز تاسف از حادثه تلخ سقوط هواپيماي مسافربري توپولوف در فرودگاه مشهد، گفت: هر روز در كشور به اندازه يك هواپيماي مسافربري 74 نفره كه تمامي سرنشينان آن جان خود را از دست مي‌دهند تلفات انساني جاده‌اي داريم.


وي يكي از جاده‌هاي پرخطر و مرگ آفرين در كشور را جاده كرج - چالوس (كندوان) عنوان و به آزادراه تهران - شمال اشاره كرد و افزود: اين آزاد راه اكنون به آرزوي محال ايراني‌ها و به ويژه مردم غرب مازندران تبديل شده است. پروژه‌اي كه 5 وزير را در كارنامه خود دارد ولي پيشرفت آن به 10 درصد نرسيده‌ است.


محسني بندپي در ادامه براي حل مشكلات و اجراي اين پروژه مواردي را از جمله پذيرش رياست پروژه توسط رئيس جمهور، خلع يد كامل پروژه از بنياد مستضعفان و واگذاري آن به وزارت راه و ترابري و دستور اختصاص اعتبار ويژه در متمم بودجه سالجاري را از محمود احمدي نژاد خواستار شد.


وي در پايان نيز بر صدور دستور توقف بهره‌برداري غيرقانوني و بدون مجوز و غيرعلمي سنگ تزئيني واقع در منطقه رودبارك كلاردشت در محدوده البرز مركزي توسط شركت بهره ‌بردار و برخورد با عاملان تخريب محيط زيست توسط جوادي رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تاكيد كرد.(mellat.majlis)



©2013 APG.ir