تعداد بازدید: 1963

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 مهر 1385-0:0

سفر خاتمي‌ به‌ آمريكا و مخالفان‌

يادداشتي از:محمدجواد عباسي‌ - بهشهر



هر انسان‌ خدا ترس‌ كه‌ گفتار و افعالش‌ براي‌ رضاي‌ او بيان‌ و عملي‌ مي‌شود بايد آن قدر شجاع‌ باشد كه‌ در شرايط‌ يكسان‌ براي‌ دو نفر از موافق‌ ذايقه‌ خود بگذرد و آنچه‌ كه‌ براي‌ يكي‌ قلم‌ را به‌ رقا واداشته‌ براي‌ ديگري‌ نيز قلم‌ را با همان‌ ساز كوك‌ شده‌ برقصاند.

 علي‌رغم‌ ميل‌ باطني‌ با توجه‌ به‌ موضوع‌ پيش‌ آمده‌ نوشته‌هاي‌ همسر سخنگوي‌ دولت‌ نهم‌ را كه‌ در حد و اندازه‌ ادامه‌ دادن‌ و مجددا" مطرح‌ كردن‌ نيست‌ اما يادآوري‌ كنم‌ كه‌ جهت‌ سفر جناب‌ آقاي‌ سيدمحمد خاتمي‌ رياست‌ محترم‌ جمهوري‌ سابق‌ به‌ امريكا و سخنراني‌ در محافل‌ فرهنگي‌ و ديني‌ آن‌ همه‌ قلم فرسايي‌ كرده‌ و آن‌ همه‌ توهين‌ و اهانت‌ها را در حق‌ ايشان‌ روا داشته‌اند و آن‌ سيد بزرگوار را ناراحت‌ و دلگير كردند.

 آيا آن قدر جرات‌ دارند كه‌ با همان‌ لحن‌ و با همان‌ سبك‌ و سياق‌ در مورد آقاي‌ احمدي‌نژاد كه‌ به‌ عنوان‌ يك‌ مقام‌ مسوول‌ كه‌ نمادي‌ از جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ است‌ به خاطر سفر به‌ امريكا و سخنراني‌ براي‌ تبيين‌ اهداف‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ قلمفرسايي‌ كنند؟

 آيا هواداران‌ اين‌ خانم‌ كه‌ بخاطر رانت‌ ويژه‌ در حصارآهنين‌ قرار دارد قلم‌ خود را براي‌ طرح‌ اين‌ موضوع‌ به‌ كار مي‌گيرند؟

 خداوند وقتي‌ مي‌خواهد كسي‌ را تنبيه‌ كند به‌ دست‌ خودش‌ اين‌ كار را انجام‌ مي‌دهد كه‌ از ديگران‌ گلايه‌ نكند. اگر سفر آقاي‌ خاتمي‌ و سخنراني‌هايش‌ اثري‌ سوئي‌ گذاشت‌ كه‌ نگذاشت‌ بلكه‌ بسيار مفيد و پرفايده‌ بود و به‌ عنوان‌ يك‌ شخا يا به‌ عنوان‌ يك‌ ايراني‌ و يا موسس‌ و بنيانگذار گفت‌وگوي‌ فرهنگ‌ و تمدن‌ها بود ولي‌ سفر و سخنراني‌ آقاي‌ احمدي‌نژاد به‌ عنوان‌ رييس‌ جمهور يك‌ كشوري‌ كه‌ نظام‌ حاكم‌ برامريكا را شيطان‌ مي‌داند اگر اثر سوء مي‌گذاشت‌ در جهان‌ همانند بمبي‌ بي‌نظير صدا مي‌كرد.

"تجربه‌" حداقل‌ بعد از كنار گذاشتن‌ اصلاح‌طلبان‌ از قدرت‌ به‌ دست‌ محافظه‌كاران‌ به‌ ما دوستداران‌ اصلاحات‌ مي‌گويد حرف‌ها و نوشته‌هاي‌ مخالفان‌ اصلاحات‌ صرفا" جهت‌ گرفتن‌ قدرت‌ و ماندن‌ در قدرت‌ است‌ و حاضرند براي‌ يك‌ دستمال‌ قيصريه‌يي‌ را به‌ آتش‌ بكشند. از خداوند مسالت‌ داريم‌ كه‌ سعه‌ صدري‌ به‌ ما عنايت‌ كند تا در روز محشر در حضورش‌ و همه‌ خلايق‌ و همه‌ اوليا و ابرار وصالحين‌ شرمنده‌ اعمال‌ و افكار و نيات‌ خود نباشيم‌.



    ©2013 APG.ir