تعداد بازدید: 3062

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 13 مهر 1385-0:0

سخني با امام جمعه قائم شهر

يادداشت يكي از مخاطبان مازندنومه در پي اظهارات حجت الاسلام علي معلمي در نماز جمعه هفته گذشته قائم شهر.


 حجت الاسلام علي معلمي در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشجويان‌ ورودي جديد دانشگاه آزاد قائم‌شهر گفت‌: در عصر حاضر فضا براي پيشرفت علم در ايران مهيا است و هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد‌.
وي دستيابي جوانان‌ ايراني به آخرين فناوري هسته‌اي را باعث عصبانيت‌ دشمنان ايران‌ به ويژه آمريكا عنوان كرد و اظهار داشت: نبوغ و استعداد جوانان ايراني با اين موفقيت شهرت جهاني پيدا كرد‌. معلمي بااشاره به موضوع فرار مغز‌ها در ايران محدوديت‌هاي رفتاري را باعث فرار مغزها ذكر كرد.

 صحبت هاي معلمي درباره نبوغ و استعداد ايرانيان و نيز محدوديت رفتاري درباره فرار مغزها در حاليست كه وي در نمازجمعه هفته گذشته قائم شهر، بخشي از سخنانش را به انتقاد از تاسيس كشتارگاه صنعتي ساري اختصاص داد كه به وسيله يك كارآفرين داراي نبوغ و فردي مستعد و كوشا راه اندازي شده است.

اين كشتارگاه تمام صنعتي براي اولين بار در منطقه، بر اساس تازه ترين متد كشتارگاهي جهان تاسيس شده است.

اين كشتارگاه كه زير نظر مديران و سازمان هاي مختلف استان و كشور(از جمله استانداري،محيط زيست،دامپزشكي،جهاد كشاورزي و سيستم بانكي) از زمستان گذشته فعاليت خود را آغاز كرده،باكشتار كاملا"بهداشتي گاو وگوسفند،گوشت سالم را در اختيار خانواده ها قرار مي دهد.

سيستم كشتارگاه صنعتي ساري به گونه اي است كه دست انسان در آن دخالت ندارد و همه كارها به وسيله ماشين انجام مي شود. بيش از 200 نفر نيز در اين كشتارگاه مشغول كار شده اند.مسئولان استان تصميم گرفته اند كه كشتارگاه هاي سنتي برخي شهرهاي مركزي را به دليل غير بهداشتي بودن تعطيل كنند تا خانواده ها از گوشت سالم و بهداشتي اين كشتارگاه استفاده كنند.

 معلوم نيست امام جمعه قائم شهر به چه دليل پشت تريبون نمازجمعه كه محل موعظه و روشنگري ديني و سياسي است به اين اقدام مثبت و ضروري و مورد نياز استان(تاسيس كشتارگاه صنعتي)تاخته است؟!آيا حمايت از نبوغ و استعداد ايراني اين گونه است؟ باراه اندازي كشتارگاه صنعتي ممكن است چند نفر قصاب و واسطه مختصري ضرر مالي ببينند اما در نهايت مردم استان سود مي برند و سلامت شان تضمين مي شود.آقاي معلمي به فكر منفعت گروه خاصي است يادر انديشه سود عموم مردم؟



    ©2013 APG.ir