تعداد بازدید: 2565

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 13 مهر 1385-0:0

از مازندران تا برزيل

براي استخراج نفت از درياي مازندران؛ قرارداد نفتي بين ايران و برزيل منعقد مي‌شود.


الياس نادران -نماينده تهران-گفت: به منظور استخراج نفت از درياي مازندران در نقاط مختلف، يك قرارداد نفتي بين ايران و برزيل در حال انعقاد است كه ترجيح ايران بر اين است كه استخراج نفت در قسمت‌هاي مياني دريا كه عمق بيشتري دارد و حوزه‌ي مشترك محسوب مي‌شود صورت گيرد. (چون رژيم حقوقي درياي مازندران تعريف نشده است هر چه در عمق دريا پيش رويم براي ما بهتر است)

 عضو كميسيون اقتصادي ادامه داد: ترجيح برزيلي‌ها اين است كه در نقاط كم عمق‌تر و نزديك به ساحل كار انجام گيرد. به دليل اين‌كه در قرارداد مشخص نكرده‌اند كه تقدم با كدام باشد، منافع ملي ما آسيب مي‌بيند و احتمالا بعدا برزيلي‌ها به تعهدشان در آن حوزه‌ي عميق‌تر عمل نخواهند كرد.

 ضمن اين‌كه شنيده‌ام برزيلي‌ها كه براي قرارداد LNG در پارس جنوبي هم خواسته‌اند شرط ضمن عقدي در اين قرارداد ضميمه شود كه اگر اين پذيرفته شده باشد قطعا مخالفت با منافع ملي دارد و بايد رييس جمهور دخالت كند و مانع از اين حركت شود.

وي گفت: اين قرارداد به شوراي اقتصاد براي تصميم‌گيري ارجاع شده است و تحت نام قرارداد برداشت نفت از درياي مازندران با برزيل مي‌باشد كه اگر شوراي اقتصاد آن را تصويب كرد، عملياتي مي‌شود.(isna)



    ©2013 APG.ir