تعداد بازدید: 4069

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 شهريور 1394-14:58

پایان جشنواره دهم نامه ای به امام رضا(ع)/برگزیدگان معرفی شدند

گزارش+عکس از مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع)+ اسامی برگزیدگان


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) امروز با معرفی برگزیدگان به پایان رسید و محمد عظیمی به عنوان نماینده هیات داوران، بیانیه این هیات را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: «عاشقان گران قدر آستان مقدس رضوی! مازندران به خود می‌بالد که توانسته است تا دهمین سال مهمانی قاصدک‌های عشق و ارادت را میزبانی کند و برای نجواهای حریم حرم رضوی پلی باشد تا هر کسی که تپش سرودی را احساس کند بتوان فارغ از جهان جغرافیایی خویش، دل‌نوشته‌های مقدس را به آستان امام هشتم پرواز دهد.

باید معترف بود که خوانش حجم عظیم نامه‌های خلوص در این مجال اندک، کاری بس سخت و طاقت‌فرساست و این تلاش جز با ارادت و معرفی به بار نخواهد نشست و امید که از این بخت رحمت، با افتخار برخاسته باشیم و به پلکی مورد عنایت حضرتش قرار گیریم.

از آن سخت‌تر، شرمندگی انتخاب از میان حجم وسیع نامه‌هاست تا بار امانت در حد توان و بضاعت هیات داوران به مقصود برسد.

به باور ما انتخاب در این جشنواره ملاکی برای نزدیکی و دوری نویسندگان به پشیگاه امام رضا (ع) نخواهد بود چراکه حتی واژه‌های ساده می‌تواند گشاینده درگاه نیازی از این معبر به آستان ذات احدیت باشد و امید که تمام دل‌نوشته‌های لبریز از خلوص، مورد لطف و عنایت حضرتش قرار گیرد و در درگاه داور اصلی مورد پذیرش واقع شود.

هیات داوران جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) همچنان بر این باور است که جوهر مهربانی و نیاز، پیش از رسیدن به دبیرخانه جشنواره به آستان آن امام همام واصل شده و انتخاب هیات داوران تنها برگزیدن چند نگاه تازه از هزاران چشم اشکبار عاشقی است که به نیابت از تمام آرزومندان، صدای خود را در پژواک زمان ترنم می‌کنند.»

اعضای هیات داوران دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) متشکل از فریده یوسفی، مریم رزاقی، فاطمه نعمتی سارخانلو، احسان مهدیان، علی حسن‌نژاد و محمد عظیمی و ابوالفضل مرادی و علیرضا نبی‌لو هم داوران بخش بین‌الملل جشنواره بودند.

در این جشنواره امیرعلی جعفری از تهران، معصومه میردار درویش از مرزن‌آباد، ابوالفضل فلاحتی از بابلسر، شیدا محمدی پاجی از ساری و یگانه حضرت‌پور از ساری از منتخبگان رده سنی هفت تا 10 سال هستند.

در رده سنی 11 تا 15 سال محمدمهدی محمدی از قائمشهر، فاطمه محسنی از قائمشهر، مهدی فلاحتی از بابلسر، محمد خلیل‌پور از تنکابن و محراب مهدی‌پور از بابل به عنوان برگزیده معرفی شدند.

زهرا بای از رامیان، محمدعلی افضلی از شیراز، متین‌السادات عرب‌زاده از تهران، لیلا یکه فلاح از آبیک قزوین و زهرا موسوی از بیجار کردستان در رده سنی 16 تا 30 سال حائز رتبه برتر شدند.

حسن شیردل از بابل، رحیم ربیعی از سیمرغ، زهرا غلامی از اراک، فرزانه ایران‌نژاد پاریزی از ساری و مرضیه نفری از قم رتبه برتر در گروه سنی بالای 31 سال را کسب کردند.

مهری ذبیحی اترگله از ساری، راضیه اورعی از ساری و فاطمه اسداللهی از قائمشهر رتبه برتر در بخش بومی را کسب کردند.

محمد یانسه از سیرالئون، صادق‌رضا قمی و شان علی مامود گورجی از فرانسه هم برگزیدگان بخش بین‌الملل دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) بودند.

گفتنی است خادمان حرم امام رضا (ع) با پرچم مقدس رضوی در این مراسم حضور یافتند و همچنین از دکتر ناصر عمادی به عنوان پزشک مروج فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی قدردانی شد.

 



    ©2013 APG.ir