تعداد بازدید: 3335

توصیه به دیگران 1

شنبه 7 شهريور 1394-9:58

اعلام امادگی سید حسن خمینی برای حضور در مجلس خبرگان؛

شانه خالي نخواهم كرد

یادگار امام در دیدار با اصلاح طلبان مازندرانی گفت: اگر روزي لازم شد كه من كاري را انجام دهم در اينجا شانه خالي كردن كار غلطي است، زيرا مصلحت‌سنجي شخصي و عافيت‌طلبي با انديشه امام و آرمان‌هاي ما سازگار نيست.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: سيدحسن خميني در ديداري كه پنج شنبه گذشته با اصلاح‌طلبان استان مازندران داشت، براي انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگی کرد.

نوه امام خمینی(ره) در این دیدار که در حرم امام برگزار شد، با توصيه به وحدت ميان گروه‌ها، اظهار داشت: همه گروه‌هايي كه با هم كار مي‌كنند نبايد انسجام خود را از دست بدهند؛ لذا تفرق و تشتت ايجاد نكنيد و بدانيد كه هر حركت سياسي در سطح ملي، استاني و شهري احتياج به ايثار دارد و اگر كسي ببيند كه ديگري مي‌تواند كاري را بهتر انجام دهد، بگذارد كه او كار كند.

 وي با اشاره به وصيت امام راحل به يادگار گرامي‌شان مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيد احمد خميني، يادآور شد: امام به ابوي ما وصيت كردند كه «نمي گويم در جمهوري اسلامي كاري را قبول نكن، اگر لازم شد همه كار بكن و هر مسووليتي را قبول كن؛ اما اگر ديگران هستند بگذار آنها انجام دهند». بنابراين، اگر روزي لازم شد كه من كاري را انجام دهم در اينجا شانه خالي كردن كار غلطي است، زيرا مصلحت‌سنجي شخصي و عافيت‌طلبي با انديشه امام و آرمان‌هاي ما سازگار نيست.

سيد حسن خميني تصريح كرد: وقتي عده‌اي جان و مال خود را در راه انقلاب فدا كردند، در صورت لزوم انسان بايد در اين مسير آبرو و همه سرمايه خود را در طبق اخلاص بگذارد، ولي اگر كساني هستند كه مسووليت را بهتر انجام دهند، بگذاريم آنها انجام دهند.

به گزارش روزنامه اعتماد، حالا با اعلام آمادگي تلويحي سيد حسن خميني براي انتخابات مجلس خبرگان معلوم مي‌شود كه احتمال كانديداتوري او آن هم در پاسخ به درخواست يكي از نزديك‌ترين و اصلي‌ترين ياران جدش بالا رفته است.

از ماه‌ها پيش كه هنوز حسن خميني براي اين انتخابات همين اعلام آمادگي تلويحي را هم نداشت حاميان او تخمين مي‌زدند كه در صورت كانديداتوري نوه حضرت امام او راي اول مجلس خبرگان رهبري را كسب مي‌كند؛ مجلسي كه شايد با حضور چهره‌اي همچون سيد حسن خميني با چهره‌هاي جوان‌تر ديگري نيز آغاز به كار كند.

حسن خميني محبوبيت هر دو جناح را دارد. مي‌گويند تصوير عيني ٢٠‌سالگي جدش است و محبوبيتش به دليل موضع‌گيري‌هاي سال‌هاي خيرش بيشتر هم شده است. حال بايد ديد كه سيد حسن خميني چقدر احساس نياز به حضور در انتخابات مجلس خبرگان مي‌كند.



حافظه تاريخي ايرانيان را تقويت كنيم

خمینی در اين ديدار با اصلاح طلب های مازندرانی با اشاره به شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» به عنوان شعار بنيادين انقلاب اسلامي، اظهار داشت: استقلال، همان آزادي در بعد ملي است و آزادي نيز استقلال در بعد فردي است زيرا اگر كسي نتواند به ديگري زور بگويد او آزاد است و اگر دولتي هم بخواهد مقابل دولت‌هاي ديگر آزاد باشد، مستقل خواهد بود.

وي افزود: استقلال و آزادي با يكديگر ملازمت ندارند، زيرا ممكن است دولتي مستقل باشد اما مردم آن آزاد نباشند كه نمونه آن حكومت اتحاد جماهير شوروي در تاريخ معاصر است.

يادگار امام با اشاره به فرازهاي مختلف تاريخ ايران كه نمايانگر عدم‌وجود آزادي و استقلال در جامعه و حكومت ايران است، گفت: در كوتاه‌مدت ممكن است مردم نسبت به نبود آزادي حساس نشوند، اما در دراز‌مدت متوجه خلأ آن خواهند شد.

سيد حسن خميني اما از يك خصلت بزرگ ايراني‌ها انتقاد كرد. خصلتي به نام عدم داشتن حافظه تاريخي كه يادگار امام مي‌گويد اگر تقويت نشود انسان ممكن است برخي ادوار را بازهم تجربه كند.

وي با توصيه به احزاب و مجامع سياسي براي مطالعه تاريخ معاصر افزود: برخي مي‌گويند ملت ايران حافظه تاريخي ندارد؛ بايد اين حافظه را تقويت كنيم و در اين راستا تاريخ ايران و دست كم ٢٠٠ سال اخير را مطالعه كنيد، زيرا ممكن است انسان برخي ادوار را فراموش كند و بخواهد دوباره آنها را تجربه كند.

سيدحسن خميني با بيان اينكه اگر بخواهيم برخي اشتباهات تاريخي را مجددا تكرار كنيم دچار گسست نسلي مي‌شويم، تصريح كرد: نسل‌هاي جديد نبايد بدون مطالعه دقيق، نسل‌هاي قبل را متهم به بي‌عرضگي يا سوء‌نيت كنند، بلكه بايد بررسي كنند كه برخي آرمان‌ها و اهداف آيا اساسا در آن دوران غيرممكن بوده يا اينكه مجريان ناتواني داشته است؟

يادگار امام تاكيد كرد: همان‌طور كه بارها گفته‌ام نبايد به يك شيء كاريكاتوري نگاه كرد و بايد توجه داشت كه اسلام كاريكاتوري، امام كاريكاتوري را هم به همراه خواهد داشت.

وي گفت: اگر تناسب‌هاي دروني يك مكتب و سيستم فكري به هم بريزد، آن مكتب ديگر مشكل‌گشا نبوده و دردي را دوا نمي‌كند. لذا اگر تفكري در دست عده‌اي بد تفسير شد، مشكل از آن فكر نيست بلكه ايراد از تفسير‌كنندگان آن است.

 


  • دوشنبه 9 شهريور 1394-3:35

    پس اصلاح طلبهای مازندران اینها هستند؟عجببببببب

    • يکشنبه 8 شهريور 1394-1:3

      سایت وزین مازند نومه می تونست از عکس های بهتری استفاده کنه هر چند که اگثر عزیزان برای عکاسی رفته بودند و ذوق زده از دیدن یک شخصیت ملی گوشی به دست به سخنان سید حسن آقا گوش میدادن.
      جالب که اسم مراسم هم دیدار نخیگان اصلاح طلب بود که به واقع و قول حاضرین در مراسم اینگونه نبود.

      • شنبه 7 شهريور 1394-17:47

        با دیدن این عکس ها بیشتر متاسف می شویم .گویی برای مسابقه عکاسی رفته اند!!!!

        • محمد سفریپاسخ به این دیدگاه 1 0
          يکشنبه 8 شهريور 1394-13:27

          اوضاع به قدری خراب بود که سیدحسن خمینی از جمعیت خواست گوشی هایشان را کنار بگذارند چون حواس سخنران و مستمع را پرت می کند.
          به نظرم باید با حساسیت بیشتری افراد دعوت میشدند چون بعد از سخنرانی بعضی ها خودشان را توی بغل سید حسن خمینی می انداختند که سلفی بگیرند. خیلی خجالت آور بود

        • شنبه 7 شهريور 1394-16:24

          ...یک نفر را مثل اقای خامنه ای پیدا کنید که بنای قلبی اش خدمت به اسلام باشد شما پیدا نمکنید. جمله امام خمینی در مورد امام خامنه ای.موفق باشید.

          • دكتر سيف الرضا شهابيپاسخ به این دیدگاه 5 0
            شنبه 7 شهريور 1394-13:26

            اين اقاي محترم را نمي شناسم بهر حال ؛ در ان مجلس هم بازي با تلفن همراه را رها نكرده .واقعا جالب و ديدني است ؟!

            • يکشنبه 8 شهريور 1394-13:6

              اقاي دكتر شهابي به نكته خوبي اشاره كرديد اگر دقت بفرمائيد شخص پهلوئيش هم تلفن همراهش در دستش است و حاضر نيست داخل جيب بگذاردو براي ساعتي از موبايل جدا باشد .


            ©2013 APG.ir