تعداد بازدید: 3552

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 11 شهريور 1394-17:47

بارندگی و بازندگی

ما مردم همیشه مغبون

نبود مدیریت پاسخگو در مواقع بحرانی، درد مضاعف مردم است. ریشه یابی بحران های طبیعی گهگاهی در مازندران و خسارت های میلیاردی آن بر مردم از یک طرف و نبود مدیریت بحران و مدیریت پاسخگو و عذرخواه از طرف دیگر، مازندرانی ها را همیشه مغبون کرده است.


  مازندنومه، سرویس اجتماعی: بارندگی و وزش باد شدید که دهم شهریورماه، استان مازندران را درنوردید، خسارات فراوانی برجای گذاشت .

در این حادثه ساعت های متوالی برق مردم قطع، خیابان ها دچار آبگرفتگی و راه های عمومی دچار خرابی و به اموال مردم در شهرها و روستاهای مختلف همچون خانه ها و دام و دامداری و تاسیسات دیگر آسیب وارد شد.

 وزش باد شدید جان یک نفر را هم در روستای داربکلای میاندورود گرفت. سید احمد موسوی 30 ساله براثر کنده شدن و سقوط ایرانیت جان باخت.

 متولیان شهری در شهرهای مختلف مازندران در توفان و باران روز سه شنبه مانند اغلب مواقع غافلگیر شدند.  مطلب زیر را شهروندی از بابلسر برای ما فرستاد:

«یک ساعت بارندگی شهر بابلسر قفل کرد. بارندگی که با تیره شدن هوا در فاصله اندکی به وقوع پیوست سبب آبگرفتگی شهر شد و مسئولان را کلافه و سر در گم کرد. دریغ از یک مامور انتظامی و مسئول در بلوار شهید شریفی. یک رفتگر شهرداری را در چهاراه عابدی به عنوان مامور گذاشتند که این شخص تمام ماشین ها را به یک کوچه هدایت می کرد. در کوچه های عابدی، باقرزاده و متولی و تا اداره برق و در کوچه پس کوچه ها سیل عظیم مسافر و مردم کلافه و سر در گم شدند. شهر به کلی قفل شد و کسی پاسخگو نبود. کسی به فکر بازگشایی راهی برای عبور و مرور مردم نیست. نمی دانم به چه دلیل  پروژه عمومی و نجات بخش شهر- کمربندی شرقی- اجرایی نمی شود؟ بخش قابل توجهی از درامد شهر صرف رودخانه و پارکینگ ها می شود تا مورد استفاده مسافران قرار گیرد، در حالی که چراغی که به خانه رواست.... بابلسر دو رودخانه دارد که متاسفانه نمی توانند در چنین مواقعی راهکاری ایجاد کنند که باران مردم را داخل شهر آزار ندهد. شهر ما مدیریت ندارد.»

مشکل این شهروند و مخاطب بابلسری ما، معضل بیشتر شهرهای استان است. نبود مدیریت پاسخگو در مواقع بحرانی، درد مضاعف مردم است.

ریشه یابی بحران های طبیعی گهگاهی در مازندران و خسارت های میلیاردی آن بر مردم از یک طرف و نبود مدیریت بحران و مدیریت پاسخگو و عذرخواه از طرف دیگر، مازندرانی ها را همیشه مغبون کرده است.

 

 


  • پنجشنبه 12 شهريور 1394-13:34

    مسئولین شهری همت کنند اگر کمربندی ایجاد شود شهر نفس می کشد موانع را از سرراه بردارید یک همت جهادی می خواهد
    یا باید کدخدایی باشدد کدخدا پیش بیفتذ خراب کند و پشت سر آباد بشه
    من خودم نماینده یک روستا در اموری بودم مردم نمی گذاشتند که آن آبادانی صورت گیرد یکی می گفت طویله یکی می گفت پرچین و یکی دیگر گفت این سنگ فرش یادگاری پدربزرگ من بود من خودم تبر گرفتم راه را باز کردم و بلدوزر پشت سر راه را ترانشه زد الان روستا آباد شد روزانه صد تا ماشین محل رفت و آمد می کنه باید یک جای کار مسئولین جهادی عمل کنند اینکه کسی نگذارد زمین اش جاده نشود و بخاطر این موضوع شهر قفل مطلق و غیر قابل پیش بینی باشد باید مسولین بجنبند

    • ساکن منطقه پاسخ به این دیدگاه
      چهارشنبه 11 شهريور 1394-19:55

      خیابان ما در همین مسیر قرار دارد روز شب نداریم فریاد ما هم بگوش کسی نمی رسد دیروز که الله و اکبر !!!!!
      دریغ از یک مسئول دریغ از یک مامور دریغ از یک راهنما !!!!!!!!!!!
      شاید فقر و مظلومیت مردم مسیر و خاموشی و تمکین به مصایب سبب فزونی مشکلات می باشد اگر همین کاری که شهرداری در بلوازر شریفی انجام میده و شورای ترافیک تصمیم گرفته در خیابان دیگر انجام می داد اهالی آن خیابان عرصه را بر شهرداری تنگ می کردند


      ©2013 APG.ir