تعداد بازدید: 3176

توصیه به دیگران 3

جمعه 13 شهريور 1394-18:1

9 سال، 470 خطبه

امام جمعه میاندورود حلالیت خواست

حجت الاسلام رسولی در آخرین خطبه نماز جمعه خود گفت: دروغ نگویید، آزار نرسانید، تهمت نزنید و دیگران را آزار ندهید/برای خطبه های نمازجمعه نیز بیش از 10 ساعت مطالعه می کردم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در آخرین خطبه خود در نماز جمعه میاندورود با بیان اینکه خداوند به پیامبر می فرماید که گفتار آنها تو را اندوهگین نسازد، افزود: این آیه به پیامبر دلداری می دهد که در برابر آزار و اذیت مردم و فشارهایی که مشرکان در برابر پیامبر داشتند نگران نباشد و به یاوه سرایی آن ها توجه نکند، چرا که خداوند است که باید انسان را حفظ و عزیز کند.

وی گفت: خداوند گفتار بی اساس و پلید آن ها را می شنود و بر اساس رفتاری که داشتند آن ها را به عقوبت زشت شان نیز خواهد رساند.

این مسئول با بیان اینکه انسان باید عزت را از خداوند طلب کند، ابراز داشت: منطق قرآن می گوید که انسان آب زلال را باید از سرچشمه بگیرد نه از ظرف محدود و آلوده دیگران.

  وی گفت: هرگز به دنبال این و آن و به دنبال افراد نروید که به واسطه آنها عزیز شوید، بلکه هر چه می خواهید از خدا بخواهید و به گروه ها و تشکل ها و کسانی که به دنبال هیاهو هستند نروید و به آنها توجه نکنید.

خطیب جمعه سورک با بیان اینکه دروغ نگویید، آزار نرسانید، تهمت نزنید و دیگران را آزار ندهید، افزود: بدانید که خداوند در کمین شما است و کسی که حق مردم را پایمال کند از مرصاد نخواهد گذشت، البته در دنیا نیز خداوند یقه انسان را خواهد گرفت.

وی گفت: روزی فرا خواهد رسید که هر کس و در هر جایگاهی باشیم خداوند مچ ما را خواهد گرفت، لذا مواظب اعمال، رفتار و کردار خود باشیم.

رسولی با بیان اینکه نباید بی سند حرف زد و حرف بی سند هم بیان کرد، افزود: ناحق حرف نزنیم و تحت هر شرایطی انسان باید حرف حق را بزند و به خاطر منافع دیگران انسان نباید از حق عدول کند.

وی با تاکید بر اینکه باید تقوا پیشه کرد و حرف های مستند زد گفت: حرف های مفت و توخالی و پوچ و بی سند را که باعث تشویق خاطر مردم می شود، نباید بیان کرد.

*از همه حلالیت می طلبم

حجت الاسلام رسولی در آخرین خطبه خود در نمازجمعه شهرستان میاندورود اظهار داشت: امروز چهارصد و هفتادمین حضور ما در میاندورود و آخرین خطبه بنده در این شهرستان و سورک است.

وی با بیان اینکه از شهریور 85 تا شهریور 94 ،9 سال گذشته است، افزود: در طول این مدت میهمان مردم میاندورود بودم و میزبانان بسیار خوبی داشتم و امیدوارم قصور و تقصیر را بر من ببخشید.

امام جمعه میاندورود با تقدیر از نماینده ولی فقیه در مازندران و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: ازاستاندار مازندران و استانداران گذشته و همه مدیران استانی و شهرستانی قدردانی می کنم.

وی گفت:در طول این مدت خانواده های معظم شهدا همواره پشتیبان بنده بودند و همچنین خبرنگاران و رسانه های متعهد استان نیز که همواره به ما لطف داشتند، از همه آنها تشکر می کنم.

این مسئول با بیان اینکه امروز روز مردم شناسی است و بنده در طول این مدت خیلی خوب شما مردم عزیز را شناختم، اظهار داشت: 9 سال با شما زندگی کردم و در غم ها و شادی های شما شریک بودم و برای شما آرزوی صحت و سلامتی می کنم.

وی در تشریح عملکرد 9 ساله خود ابراز داشت: همه کارها به توفیق الهی و عنایت ویژه امام زمان (عج) بوده و پس از آن حاصل همکاری، همفکری و همراهی همه مردم و مسئولان بوده است.

حجت الاسلام رسولی گفت: در بخش عملکرد علمی بنده موظف بودم که پاسخگوی علمی و منطقی 60 هزار فکر مختلف در شهرستان میاندورود باشم ، لذا سعی کردم خود را از کاروان علم عقب نیندازم و در حوزه و دانشگاه حضور مستمر داشته باشم.

وی با بیان اینکه فوق لیسانس خود را در رشته علوم قرآن و حدیث گرفته و اکنون نیز دانشجوی رشته دکتری مدیریت استراتژیک هستم، افزود: در حوزه و دانشگاه هم مدتی است که مشغول تدریس هستم و تدریس عمومی هم در شهر و شهرستان با جلساتی چون شرح و تفسیر نهج البلاغه و قرآن داشتیم.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه برای خطبه های نمازجمعه نیز بیش از 10 ساعت مطالعه می کردم، افزود: این مهم را وظیفه خود و حق شما می دانستم و نتیجه این تلاش نیز در حال حاضر بیش از 30 تا 40 جلد کتاب می شود که فرصت و حوصله ای می خواهد که پیاده و چاپ شود.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در این مدت میاندورود جایگاه بسیار مناسبی پیدا کرده است، افزود: اقرار و اعتراف بسیاری از بزرگان در داخل استان و خارج از آن موید این مطلب است.

این مسئول به کاهش تنش های سیاسی و اختلافات در شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم مراسمی که در این 9 سال پایه گذاری شده است دنبال و ادامه پیدا کند.

وی به اجرای موقوفات و نیت واقفان و احیای آن در محرم و صفر اشاره کرد و گفت: تعطیلی قمه زنی که پس از سال ها به همت مردم، جوانان و مسئولان شهر انجام شد، جای قدردانی دارد و امیدواریم این روند ادامه یابد.

امام جمعه میاندورود به نقش امام جمعه در اجرایی و عملیاتی شدن بسیاری از پروژه های شهرستان اشاره کرد و گفت: زمین مصلا با هزاران زحمت و طرح و نقشه آن هم طی دو سال تهیه و عملیات اجرایی آن نیز دو سال است که آغاز شده است.

وی همچنین به خریداری دفتر امام جمعه و تکمیل آن اشاره کرد و گفت: منزل امام جمعه هم در دو طبقه در کنار مسجد جامع به صورت کامل ساخته و آماده بهره برداری است.

این مسئول گفت: این کارها و هزاران کار دیگر با همت مردم و همکاری مسئولان اجرایی و عملیاتی شده است و در پایان از همه مردم ، خواهران و برادران و جوانان درخواست حلالیت دارم.

*گواهی می دهیم که ایشان از برجسته ترین امامان جمعه کشور هستند

 حجت الاسلام عسکری بخشی -مسئول ستاد نمازجمعه میاندورود- بیانه ای را در بین نماز ظهر و عصر جمعه قرائت کرد.

در بخش هایی از این بیانیه آمده است: از آنجا که نماز جمعه جایگاه عشق به ولایت و بصیرت و یکی از برکات و نعمات اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی و یادگار ارزشمند امام راحل است، ما ضمن قدردانی و سپاسگزاری از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به دلیل معرفی شخصیتی لایق، خطیبی توانا و دانا و زمان شناسی مومن و متقی با تفکر بسیجی و یادگار دفاع مقدس، همچنین انسانی مردمدار به منظور برگزاری نمازجمعه در میاندورود، گواهی می دهیم که ایشان به حمد خداوند در طی این چند سال توانسته اند بین اقشار مختلف مردم وحدت همگرایی مناسب و آگاهی و بصیرت ایجاد کنند. خطبه های ایراد شده ایشان در این مدت خود گواه بر این مدعاست که عالمانه، مدبرانه،بادرایت، هوشمندانه و با معنویت ایراد شده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و حمله به ارکان نظام و رهبری و مقدسات اسلام، ایشان با بیان شیوا و نفوذ کلمه توانستند بهترین الگو و آگاهی بر اساس بیانات امام و رهبری از اسلام را ارائه دهند. به مصداق من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ما از ناحیه خود و مردم انقلابی و دلسوز نظام که در این چند سال و مخصوصاً چند روز ابراز ارادت نسبت به امام جمعه دلسوز و محبوب حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی رسولی جویباری از طرق مختلف اظهار کردند از زحمات خالصانه و اقدامات خداپسندانه این بزرگوار تقدیر و تشکر می کنیم و گواهی می دهیم که ایشان با پیروی از ولایت فقیه از برجسته ترین امامان جمعه کشور می باشند که با ارتباط تنگاتنگ با مردم، نشست با نخبگان و مشورت با آنها، پذیرش انتقادات و حضور در تمام مسایل و مشکلات شهرستان و احساس مسئولیت در قبال تمام اتفاقات شهرستان توانسته اند محبوبیتی را در قلب عموم مردم شهرستان ایجاد کنند. حقیقتا امام جمعه مامن و پناه گاه مردم و فقرا بوده است و هست . مردم خوب ما همیشه از جایگاه نمازجمعه از شما حمایت کرده و خواهند کرد و خواهان شما بوده و هستند و خدا شاهد است که ما به تکلیف خود عمل کردیم و نماز جمعه را هم مستحکم تر از همیشه و با شکوه تر از همیشه برپا خواهیم کرد.


  • میری نژادپاسخ به این دیدگاه 1 1
    دوشنبه 16 شهريور 1394-7:35

    با سلام
    ما 48هفته در سال داریم که اگه حساب کنید میشه 432! چطور شد 470
    حال درست : پس امام جمعه موقت میاندورود کی خطبه خواند؟لطفا خبر را درست بزنید


    ©2013 APG.ir