تعداد بازدید: 5154

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 19 شهريور 1394-10:2

با تدبیر مدیران دانشگاه مازندران؛

اشتباه مسئولان پیشین دانشگاه مازندران اصلاح شد

با تدبیر مدیران دانشگاه مازندران، اقدام فاحش مسئولان سابق این دانشگاه در به رسمیت شناختن فرقه ضاله بهاییت در سامانه ثبت نام کارشناسی ارشد اصلاح و حذف شد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: با تدبیر فوری مدیران دانشگاه مازندران، اقدام فاحش مسئولان سابق این دانشگاه در به رسمیت شناختن فرقه ضاله بهاییت که در صفحه ثبت نام دانشجویان جدیدالورورد کارشناسی ارشد این دانشگاه وجود داشت، اصلاح و حذف شد.

روز گذشته برخی رسانه های مخالف دولت در خبری مدعی شده بودند که در صفحه انتخاب مذهب دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه، کنار دو گزینه شیعه و سنی، گزینه بهایی هم وجود دارد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران در توضیحی اعلام کرد که این گزینه از سال های گذشته و در دوره مدیریت پیشین این دانشگاه ایجاد شده و ربطی به مدیریت کنونی ندارد و نسبت به حذف آن هم اقدام شد.

در پاسخ روابط عمومی دانشگاه مازندران در خصوص رفع مشكل سامانه ثبت نام آمده:

« احتراما؛ پیرو خبر درج شده در آن پایگاه تحت عنوان "در حاشیه ثبت نام دانشجویان جدید الورود ارشد: به رسمیت شناختن فرقه ضاله بهاییت در دانشگاه مازندران" ضمن تشکر و قدردانی از شما به اطلاع می رساند: در زمان مدیریت قبلی دانشگاه در سالهای گذشته اقدام به درج گزینه مورد اشاره در فرم مربوط به مشخصات فردی شده و اتفاق جدیدی نبوده که مورد حساسیت به جای شما در این مقطع زمانی قرار گرفته است. در عین حال با توجه به آگاهی مسئولان ذیربط از خطای فاحش مسئولان وقت، در پی اطلاع رسانی آن پایگاه خبری، بلافاصله نسبت به حذف گزینه مربوط اقدام گردید.»

گفتنی است مدیریت کنونی دانشگاه مازندران در ماه های گذشته به بهانه های مختلف همواره با مخالف خوانی برخی رسانه های خاص مواجه بوده است که به زعم مسئولان این دانشگاه، ماهیت و ریشه این بهانه جویی ها سیاسی است.

ماه گذشته فخرالدین اصغری آقمشهدی -سرپرست دانشگاه مازندران- در نشست مطبوعاتی گفته بود: « برخی رسانه ها با انعکاس خبرهای دروغ، آبروی افراد را می برند، در حالی که در دین ما حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است.»

چندی پیش نیز فیلمی از جشن دانشجویی این دانشگاه در سایت های مخالفان دولت پخش شد که محمود دیانی -معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران-  در نشست مطبوعاتی مردادماه، در این باره گفت: «در مورد آن اتفاق چند نفر از اهالی رسانه به ما مراجعه کردید و چند نفر اظهارات دیگران را داوطلبانه انتشار دادید؟ انتظار این بود به جای این کار غیراخلاقی و پخش فیلم و خبر غیرواقع، از ما پرسش می شد. اگر دل تان می خواهد آقای دکتر اصغری آقمشهدی حکم ریاست نگیرد، نیاز نیست عکس و فیلم نوامیس مردم را پخش کنید و فیلم را به جای سایت ها به شورای انقلاب فرهنگی ارائه می دادید تا اقدامات لازم صورت می گرفت. ماهیت این اقدام سیاسی است. حدود دو هزار نفر در جشن شرکت کردند و 10-15 نفر هم حرکت هایی انجام دادند که مورد تایید ما نبود، اما عده ای انگشت اتهام را به سوی ما نشانه گرفتند.»

خاطرنشان می کنیم در دوره مدیریت کنونی، دانشگاه مازندران رتبه 14 را  بین پژوهشی ترین دانشگاه های کشور به دست آورده است که قبلا" در رتبه 18 بود و چهارپله صعود داشت.

در ماه های گذشته تیم دکتر اصغری آقمشهدی توانست نیمی از بدهی 13 میلیارد تومانی مدیریت پیشین دانشگاه را هم تسویه کند.

  دانشگاه مازندران 12 هزار دانشجو، 12 دانشکده، 48 رشته کارشناسی، 69 رشته کارشناسی ارشد و 53 رشته دکترا دارد.


  • پنجشنبه 19 شهريور 1394-23:13

    متاسفانه در استان به جای پرداختن به موارد اصولی فقط به موارد. فرعی می پردازن!!آقای دکتر اصغری یکی از مدیران سالم و با اخلاق استان به خصوص در دانشگاه هست که باید قدرش را بدانیم و حمایت کامل از ایشان

    • پنجشنبه 19 شهريور 1394-22:53

      هر کس به زبانی صفت حمد تو گوید
      بلبل به غزلخوانی و قمری به ترانه


      ©2013 APG.ir