تعداد بازدید: 3315

توصیه به دیگران 1

شنبه 21 شهريور 1394-22:25

جاودانی برگزاری جشن مناسب روز سینما را به سال آینده موکول کرد!

تجلیل از مریم رزاقی، یاسر خیر، یاسر طالبی و مهدی منیری در جشن روز سینما/مدیرکل ارشاد مازندران: دو نفر از فیلمسازان مازندران در حال تولید فیلم بلند هستند/با چالش کمبود مخاطب در سینما مواجه هستیم.


 

مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: در حالی به مراسم جشن روز سینما دعوت شدیم که این برنامه طبق دعوتنامه قرار بود ساعت 14:30 دقیقه در پارک سنگ ساری برگزار شود. برگزارکنندگان برنامه که گویا از وضعیت مرمت پارک سنگ مطلع نبودند، به ناچار مراسم را در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران آن هم با یک ساعت تاخیر برگزار کردند.

برنامه‌ای که قرار بود در فضای باز برگزار شود به سالن رفت، احد جاودانی هم ساعت 15:30 در برنامه حاضر شد تا جشن روز سینما همزمان با ورود او، آغاز شود.

جشن روز سینما هم مانند جشن روز خبرنگار و دیگر جشن های مرسوم استان ما، تعریفی نداشت و باز هم مسئولان مانند همیشه به سخنرانی بسنده کردند.

احد جاودانی در این مراسم با اشاره به اینکه اگرچه یک روز به عنوان روز سینما نامگذاری شده اما سینما زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار کرد: در دنیای امروز، ملتی موفق است که بتواند از این فضا برای پایایی خود استفاده کند. سینما باید به مطالبه عمومی در همه مردم تبدیل و باورها به تصویر کشیده شود تا فراموش نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه تاثیر صنعت سینما، فیلم و دوربین اثر خود را به جهانیان نشان داده است، گفت: سرمایه‌گذاری کشورها در حوزه سینما نشان‌دهنده اهمیت این حوزه است و البته این سرمایه‌گذاری فقط از سوی دولت‌ها نیست.

جاودانی با اشاره به اینکه امروز با چالش کمبود مخاطب در سینما مواجه هستیم، ادامه داد: جذب مخاطب به سمت سینماها از سیاست‌های دولت یازدهم است تا با مدیریت درست در این مسیر حرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختیار قرار گرفتن عرصه فرهنگ و هنر در دست فعالان این حوزه از ویژگی‌های کشورهای توسعه‌یافته است، اظهار کرد: بازگشایی خانه سینما در شروع کار دولت انجام شد و ما در همین راستا نسبت به تقویت انجمن ها اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه به توانمندی هنرمندان در مازندران اعتماد داریم، تصریح کرد: در تدوین، طراحی و اجرای برنامه‌ها درنظر داریم کارها را به انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهیم چون اعتقاد داریم راه توسعه از این مسیر می‌گذرد.

مدیرکل ارشاد با اشاره به راه‌اندازی شورای نظارت، ادامه داد: آثار فیلمسازان جوان به این شورا عرضه می‌شود تا اثر بررسی شده و میزان مشارکت‌های ما در کمک به آثار مشخص شود.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم جشنواره وارش به ایده‌آل مورد نظر هنرمندان برسد، خاطرنشان کرد: مازندران با توجه به پیشینه فرهنگی و هنری و تعداد بسیار زیاد دانش‌آموختگان رشته‌های هنری اما آثار کمی به جشنواره وارش در سال گذشته رسید بود.

جاودانی با اشاره به اینکه دو نفر از فیلمسازان مازندران در حال تولید فیلم بلند هستند، اظهار کرد: شاید نتوانیم در تولید فیلم بلند، مشارکت مناسبی داشته باشیم اما در اندازه توان ارشاد مازندران در ساخت این فیلم‌ها مشارکت کردیم.

این مسئول افزود: در مازندران برای فیلم‌هایی که سینمای جوان پیشنهاد می‌دهد و یا کسانی که مستقیم وارد شوند، از طریق شورای نظارت، در تولید این آثار مشارکت می‌کنیم تا در جشنواره بعدی وارش، از استان فیلم‌های بیشتری به جشنواره برسد.

مدیرکل ارشاد مازندران برگزاری جشن مناسب روز سینما را به سال آینده موکول کرد!

وی همچنین از اعتماد و اطمینان به فیلمسازان مازندرانی سخن گفت و همچنین به تعداد کم آثار فیلمسازان مازندرانی در جشنواره وارش سال گذشته اعتراض کرد.

در این مراسم 5 فیلمساز نوجوان و چهار فیلمساز جوان مازندرانی: مریم رزاقی، یاسر خیر، یاسر طالبی و مهدی منیری قدردانی شدند.

فیلم مستند کودکان ابری ساخته رضا فهیمی هم در این مراسم پخش شد. این فیلم جزو آثار برتر جشنواره فیلم وارش سال گذشته است.

 


  • يکشنبه 22 شهريور 1394-20:36

    خانم فلاح چرا با دروغگویی خودت رو مطرح می کنی؟ در پیامک ارسالی برای دعوت در مراسم مکان سالن کانون پرورشی فکری کودکان بود بنابراین مکان باز اونهم در ساعت 2و نیم بعدازظهر زاییده تفکر مازندنومه ای شماست. هرجا دلتون بخواد نکات مثبت رو می بینید هرجا دلتون رضا نداد فقط چشماتون نکات منفی رو می بینه.

    • سه شنبه 24 شهريور 1394-13:8

      حضور شما در جشن ملی سینما مایه امتنان است/ شنبه ساعت 2.30 / ساری خ شهبند پارک شهبند سالن امفی تئاتر کانون پرورش کودکان/ سینمای جوان و اداره کل ارشاد/33106370
      مازند نومه درج کن. خبرنگا رت نباید دروغ تحویل مردم بده.

    • يکشنبه 22 شهريور 1394-18:14

      آخه تا کی این زدو بندها باید باشه کسی که هیچ فعالیت فیلمسازی در مازندران نداره باید تقدیر بشه این نهایت بی حرمتی نسبت به فیلمسازای مازنی بود زاهدان چه ربطی به مازندران داره اگه اینطور بود مرد اول خسرو سینایی بود

      • دبیرخانه وارش پاسخ به این دیدگاه 3 0
        يکشنبه 22 شهريور 1394-2:21

        آقای جاودانی سال گذشته حدود 80 فیلم از فیلمسازان مازندران در جشنواره حضور داشت و لازم است بدانید بخش زیادی از همین فیلم های کم محتوا وبی محتوا زاییده تفکر همان کسانی است که به شما اطلاعات نادرست می دهند و متاسفانه قابل رقابت با هیچ اثری در جشنواره نبود .
        این اطلاعات غلط را از کجا می آورید استاد ارجمند!!! آقای مدیرکل !!!!

        • شجاعی .فیلمساز پاسخ به این دیدگاه 2 0
          يکشنبه 22 شهريور 1394-1:32

          کبوتر با کبوتر، باز با باز
          واقعا شاعر درست گفته .در دوره مدیریت جاودانی چند برنامه برگزار شده که عامدانه و آگاهانه عده ای از مشاوران و دوستان وی درصدد تخریب او بر آمدند.نشست ها و برنامه هایی را برگزار می کنند که جایگاه او را خدشه دار کنند .جاودانی عزیز حواست باشه که داری بدجوری می بازی ...

          • طاهری .ساریپاسخ به این دیدگاه 6 0
            يکشنبه 22 شهريور 1394-1:21

            نمی دانیم دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را !!!!.آقای جاودانی شما که قرار بود سینما جوان را به شهری دیگر منتقل کنی چه شده یکباره تصمیم گرفتید به سینما جوان ساری اعتماد کنید و به جشنی بی محتوا برای روز ملی سینما بسنده کنید .
            تا کی قرار است این مدیریت محافظه کارانه ادامه داشته باشد ...


            ©2013 APG.ir