تعداد بازدید: 5638

توصیه به دیگران 3

شنبه 21 شهريور 1394-23:5

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(1)

برگزاری نخستین نشست ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری

گزارش نخستین نشست شورای مرکزی ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری در سفر به مازندران+نام اعضا+عکس.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: مهرماه که  بیاید، بیستمین سفر استانی کابینه دولت تدبیر و امید اجرا خواهد شد و مقصد این سفر، مازندران است. همان استانی که در سال 92 موجی ایجاد کرد تا رییس جمهوری شدن روحانی  شتاب بگیرد.

علاوه بر کارگروه ها و ستادهای مختلفی که در استانداری شکل گرفته، ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری نیز امروز متولد شد و نشست نخستش را در فرمانداری ساری برگزار کرد.

هر چند در این ستاد چند نفری سمت دولتی دارند، انتخاب افراد به گونه ای بوده که چهره های غیردولتی از گرایش های اعتدالی و اصلاح طلب هم در ترکیب قرار داشته باشند.

21 نفر عضو شورای مرکزی ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری در سفر به مازندران هستند. محرمعلی خداوردی رییس این ستاد است، لطف الله آجدانی سخنگو و عبدالرحیم فرشاد هم دبیر اجرایی.

دبیری کمیته جوانان این ستاد بر عهده محمد حسین فقیه است، شیخ صمد زراعتی دبیر کمیته روحانیت، مهدی احمدی فولادی دبیر کمیته هماهنگی احزاب و علی صادقی دبیر کمیته رسانه هستند.

در نشست امروز اکبر بهمنش به عنوان دبیر کمیته ایثارگران، تورج ناییج پور دبیر کمیته مهندسان و پیگیری مصوبات سفر، رضا سالاریان دبیر کمیته دانشگاهیان و جعفر قمی هم به عنوان دبیر کمیته برنامه ریزی و امور شهرستان ها معرفی شدند.

دبیری کمیته شهرداری های ستاد مردمی استقبال از سفر به فرشاد اسدی، دبیری کمیته تبلیغات محیطی به حسن باغبان محول و اسماعیل فکوری هم به عنوان دبیر کمیته  اصناف و بازار معرفی شد.

علی قمی دبیر کمیته کارگری و روستایی این ستاد شد و بالاخره امیر عادلانی هم در ستاد دبیر کمیته هماهنگی ادارات است.

از بانوان ماه سلطان کاشی دبیر کمیته بانوان ستاد مردمی استقبال از رییس جمهوری و مریم پروین دبیر کمیته سازمان های مردم نهاد است و لیلا مومنی هم به عنوان دبیر کمیته ورزش معرفی شده است. هم چنین پروانه زیرابی دبیر کمیته فرهنگیان و اعظم السادات حسینی دبیر کمیته شوراهای این ستاد هستند.

* صبغه سیاسی را کنار بگذاریم

نشست امروز ساعت 10:30 با توضیحات جواد واحدی -فرماندار ساری-آغاز شد. او گفت: مکان و زمان دقیق سفر رییس جمهوری متعاقبا" اعلام خواهد شد، ولی برنامه ریزی های مسئولان استان برای بهره گیری مطلوب از این سفر آغاز شده است.

واحدی با بیان این که تبلور سفر دکتر روحانی در سال 92 در مسجد جامع ساری بود، تصریح کرد: رییس جمهوری ذهنیت مثبت و انتظارات خاصی از مردم مازندران دارد و در مقابل مردم استان هم نسبت به این دولت متوقع هستند و مطالباتی دارند.

وی با بیان این که مسایل تخصصی سفر در استانداری مازندران پی گیری می شود، گفت: بحث اصلی استقبال مردمی از دکتر روحانی چون در مرکز استان است، باید دیدارهای عمومی را ساماندهی کنیم، اما مدیریت و برنامه ریزی دیدارهای خصوصی با استانداری است.

فرماندار مرکز استان با اشاره به این که مکان سخنرانی رییس جمهوری به احتمال زیاد ورزشگاه متقی ساری است، افزود: چند مسیر پیشنهادی برای استقبال مردم طراحی کرده ایم که هنوز قطعی نشده است.

وی با یادآوری این که سفر مهرماه رییس جمهوری غنیمتی برای مازندران است، ادامه داد: با توجه به کمبودها و کاستی های استان باید خواسته ها و مشکلات را دسته بندی کنیم.

این مسئول با بیان این که ما در مسایل کلان استان اتفاق نظر و اتحاد نداریم، استدلال کرد: مازندران استانی سیاسی است، ولی اگر می خواهیم از مواهب این سفر برخوردار شویم باید صبغه سیاسی را کنار بگذاریم.

واحدی با اشاره به این که استان گلستان در سفر ریاست جمهوری مصوبه بزرگی گرفت و برای خود منطقه آزاد به طول 300 کیلومتر تعریف کرد، بیان داشت: ما هم باید به دنبال مصوبات بزرگ باشیم و حتی برخی خواسته ها و مصوبات را در سطح ملی و در تهران پی گیری کنیم.



* رییس جمهوری برای مازندران برنامه ای ویژه دارد

محرمعلی خداوردی که به عنوان رییس ستاد مردمی استقبال از رییس جمهوری هدایت جلسه را بر عهده داشت، گفت: بیش از 10 سفر همراه رییس جمهوری بودم و تجربه هایی دارم که می توانم در اختیار استان خودم قرار دهم تا بیشتریم بهره را از این سفر ببریم.

رییس بنیاد تدبیر و امید ایران با بیان این که باید از همه گروه ها حتی منتقدان دولت کمک بگیریم، افزود: رییس جمهوری برای مازندران برنامه ای ویژه دارد.

*باید بیشترین امتیازها را بگیریم

لطف الله آجدانی سخنران بعدی بود که در ابتدا گفت به عنوان یک شهروند و نه یک مسئول دولتی در این جلسه شرکت کرده است.

او ادامه داد: دولت روحانی منتخب ملت و متعلق به همه مردم است، بنابراین باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه استان و رفع مشکلات مردم استفاده کنیم و در این سفر بیشترین امتیازها را بگیریم.

* جایگاه رسانه های استانی در این سفر کجاست؟

علی صادقی -دبیر کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری- در این نشست گفت: ابهامی که وجود دارد آن است که تصمیمات این ستاد تا چه حد لازم الاجراست و ضمانت اجرایی دارد؟

وی با بیان این که اگر قرار است تصمیماتی در این ستاد گرفته شود ولی در لایه های بالاتر این تصمیم ها دروازه بانی و در آن تغییراتی ایجاد شود یا با آن مخالفت شود، ما تکلیف خودمان را از حالا بدانیم.

سردبیر مازندنومه ابهام دیگر این ستاد را در هدف گذاری صحیح آن دانست و تصریح کرد: به طور شفاف مشخص شود وظیفه و هدف این ستاد چیست؟ اگر قرار است 20 نفر گرد هم جمع شویم و جلسات مکرر و وقت بگذاریم تا فقط استادیوم متقی پر شود، که خیلی به این جلسه ها نیازی نیست و شهرداری مرکز استان گهگاهی بدون تشکیل چنین جلسه هایی و با چند بنر، هزاران نفر را به استادیوم متقی می کشاند.

صادقی پیشنهاد کرد: از ظرفیت و استعداد اعضای این جلسه برای ارائه طرح ها و برنامه های مهم در راستای توسعه استان استفاده شود و ایده ها و پیشنهادهای مطروحه افراد حاضر، در سفر دکتر روحانی مورد بهره گیری قرار گیرد.

وی با بیان این که تا موعد سفر با دو بحث تبلیغات تبیینی و تبلیغات تهییجی روبه رو هستیم، بیان داشت: در روزهای آینده باید به تدریج تبلیغات تبیینی سفر آغاز شود و از چند روز مانده به سفر هم باید به سراغ تبلیغات تهییجی رفت.



مدیرمسئول مازندنومه با بیان این که نمی توان برای رسانه ها تکلیف تعیین کرد و نگاه حاکمیتی و از بالا به رسانه ها مردود است، اظهار داشت: اگر به رسانه های استان احترام گذاشته شود و از آن ها محترمانه و شایسته برای پوشش این رویداد بزرگ خبری دعوت  شود، حتما" رسانه ها سفر بیستم ریاست جمهوری را به خوبی پوشش می دهند و نیازی به دعوت از خبرنگاران تهرانی نیست.

وی با اشاره به این که مازندنومه با وجودی که نسبت به دولت قبلی موضع و زاویه داشت، اما سفرهای احمدی نژاد را به خوبی و پررنگ تر از بقیه رسانه های حتی موافق آن دولت پوشش داد، گفت: سفر رییس جمهوری جزو بزرگ ترین رویداد خبری سالانه هر استانی محسوب می شود و همه رسانه ها -اعم از موافق یا مخالف دولت- برای پوشش آن تلاش می کنند، منوط به این که دعوت شوند، احترام ببینند و جنس دوم تلقی نشوند.

سردبیر مازندنومه با بیان این که بارها گفته ام ماشین تبلیغات دولت در مازندران حرکت نمی کند و اشکال دارد، افزود: بخشی از انتقادهایی که به استاندار مازندران می شود، به شخص او برنمی گردد، بلکه به ضعف سیستم اطلاع رسانی و روابط عمومی او مربوط می شود که نمی تواند عملکرد فلاح را به نحو مطلوب پوشش و بازتاب دهد.

وی با یادآوری این که چند هفته پیش معاون اول رییس جمهوری و سه وزیر با هم به مازندران آمدند، ادامه داد: در آن سفر نه تنها هیچ رسانه حامی و همسو با دولت دعوت نشد، برعکس چند رسانه منتقد دولت دعوت شدند!

مدیرمسئول مازندنومه با بیان این که خیلی تمایل ندارم این جمله را بگویم، اذعان داشت: گاهی به این نتیجه می رسم که سیستم اطلاع رسانی و روابط عمومی استانداری مازندران عمدا" کارشکنی و اخلال ایجاد می کند تا هم به استاندار و هم به دولت ضربه وارد کنند، وگرنه لزومی ندارد این همه از دعوت نشدن و بی احترامی بنالیم و نتیجه ای هم نگیریم.

صادقی با یادآوری این که بیم آن دارم در این سفر هم سیستم استانداری مانند سفر معاون اول رییس جمهوری ضعیف عمل و رسانه های خاص و مخالف یا منتقد دولت را دعوت کند یا اصلا" پوشش را به تهرانی ها بسپارد، تصریح کرد: من تنها به یک دلیل به این جلسه آمدم که از رسانه های استان دفاع کنم و بگویم جایگاه ما در این سفر کجاست و اگر در بقیه جلسات هم حاضر شوم همین خط را دنبال می کنم.

وی بیان داشت:  صدا و سیما با بخش نامه ها و اقتضائات خاص خودش اداره می شود و  یکی دو روز مانده به سفر و روز سفر به پوشش برنامه ها می پردازد، بنابراین برای جریان سازی رسانه ای سفر دکتر روحانی باید از ظرفیت های رسانه های مستقل و معطوف به دولت کمک گرفت.

* به هیچ وجه نباید طبل جدایی غرب مازندران نواخته شود

در ادامه هر کدام از حاضران به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند که مهم ترین فراز این اظهارات در زیر نقل می شود:

- ماه سلطان کاشی: در مراسم استقبال از سیدمحمد خاتمی که در استادیوم متقی ساری برگزار شد، انسجام کم بود و کارها به خوبی پیش نرفت. باید توجه داشته باشیم که در این سفر ضعف ها را بپوشانیم، چرا که بروز اشکال ها تبعاتی برای استان دارد.

- رضا سالاریان: بزرگان سیاست، مازندران را استانی ویژه تلقی می کنند. باید در این سفر حساسیت ها و موارد حاشیه ای را مدیریت کرد، چرا که بروز اختلاف بیشترین آسیب را به استان وارد می کند. ما استان برخورداری نیستیم و باید در سفر پیش رو موارد مهم مانند موضوع زباله های استان، کمربندی و سیستم فاضلاب را به عنوان مطالبه مطرح کنیم.

- لیلا مومنی: باید اثرگذاری سفر را بررسی کرد و به کارگروه ها تسری داد. هم چنین باید حس امید را دوباره به جامعه تزریق کرد و در پی ایجاد همدلی و یکپارچگی بین گروه های سیاسی حامی دولت در استان بود، چرا که در این فضا رقابت مفهومی ندارد.

- علی قمی: باید جایگاه این جمع در مختصات سفر مشخص شود، این که در قالب شورای مشورتی فعالیت می کند یا ماموریتی اجرایی دارد؟ هم چنین باید حاشیه ها را دور کرد و استقبالی پرشکوه داشت تا در نهایت استان از این حضور بهره مند شود. پیشنهاد می کنم نخبه ها و فعالان سیاسی استان با دکتر روحانی دیدار کنند، آن هایی که در دوسال گذشته کم تر از توان و دانش شان استفاده شده است.

- اعظم السادات حسینی:پیشنهاد می کنم کمیته هایی در شهرستان ها نیز فعال شوند. لیدرهای انتخابات قبلی را نیز فعال کنیم وبه سمتی برویم که برنامه خیلی دولتی نشود و مردم حضور و اثر خود را حس کنند.

- جعفر قمی: باید مشخص شود کار ما نتیجه محور است یا اهداف محور؟ در ضمن باید برنامه ای زمان بندی و تقویمی شده داشته باشیم. در شهرستان ها هم تشکیلات اقماری تشکیل دهیم و از طریق افراد و صاحب منصبان محلی اقدامات اساسی دولت را در دوسال گذشته رصد کنیم و به مردم گزارش دهیم.

- تورج ناییج پور: در دولت قبلی سفرها به شیوه ای پوپولیستی بود و مردم دنبال ماشین احمدی نژاد می دویدند که باید توجه شود حالا از این گونه حرکت ها پرهیز شود، چراکه باعث اعتماد سوزی می شود.

10 درصد مهندسان کشور در مازندران هستند و جامعه ای فرهیخته داریم که باید این فرهیختگی را در سفر پیش رو به اثبات برسانیم.

در سفر رییس جمهوری به هیچ وجه نباید طبل جدایی غرب مازندران نواخته شود و باید روی اشتراکات مان حرف بزنیم، چرا که همه مازندرانی هستیم و نباید اختلاف افکنی شود. پیشنهاد می کنم علاوه بر ساری شخص رییس جمهوری یک سفر هم به غرب استان داشته باشد، چرا که ما به وحدت غرب  وشرق استان می اندیشیم.

هم چنین مسایلی مثل محیط زیست، شبکه راه ها و کمربندی ها و طرح آمایش سرزمین را باید در این سفر مجدانه پی گیری کرد. در حوزه راه باید در مازندران بحث ساخت از تملیک جدا شود. سیستم صنعت استان هم رو به نابودی است و برای نمونه در شهر آمل خیلی از کارخانه ها به دلیل عملکرد شبکه بیمار بانکی زمین گیر و تعطیل شده اند.

سفر رییس جمهوری جای بحث ضعف و قوت استاندار نیست، خودمشت مالی باید بین خودمان باشد و نه در حین این سفر. عملکردها هم نسبی است و عملکرد استاندار مازندران را با توجه به شرایط کشور باید با استاندارهای دیگر دولت تدبیر و امید سنجید که ما فعلا" چنین خط کشی برای بررسی و اندازه گیری نداریم.

- مریم پروین: حضور تشکل های مردم نهاد را به عنوان یک محور مهم در نظر داشته باشیم و در شهرهای استان با کمک گرفتن از ان.جی.او ها فضای لازم را ایجاد کنیم.

- حسن باغبان: من در ستاد استقبال همه رییس جمهوری ها غیر از احمدی نژاد حضور داشتم. نمود سیاسی این سفر مهم است و اگر تبلیغات و در نهایت استقبال ضعیف باشد، علامت سئوالی ایجاد می شود. در سفر سید محمد خاتمی به ساری نصف استادیوم خالی بود، اما ماموران دم در می گفتند فضا پر شده است و مردم را به داخل راه نمی دادند که باید دقت کنیم در این سفر چنین مسایلی ایجاد نشود.

- مهدی احمدی فولادی: اعمال ما به نیت بستگی دارد. اگر نیت ما به خاطر خداوند باشد و اخلاص و اتحاد داشته باشیم، حتما" در کارمان موفق می شویم. در آستانه سفر باید اختلاف سلیقه ها را کنار گذاشت.

می دانیم که دولت کنونی وارث یک خرابی بزرگ است، بنابراین به جامعه باید بقبولانیم که روحانی در قضیه هسته ای کاری بزرگ انجام داد.

بهتر است تعداد مطالبات و مصوبات را زیاد نکنیم و مثلا به جای 50 مصوبه، 5 مصوبه بزرگ و اساسی داشته باشیم.

در مراسم استقبال هم روحانیونی که در حمایت از دولت تدبیر و همین طوراصلاحات هزینه دادند، حضور داشته باشند.

- محمد حسین فقیه: سفر رییس جمهوری فرصتی برای مازندران است. اکنون فضای اصلاح طلبی در استان برای انتخابات مجلس مهیا نیست. باید از این سفر برای ایجاد موجی در راستای انتخابات مجلس بهره برد.

در مازندران ظرفیت های چندانی برای جوانان ایجاد نشده است و هرچه اتفاق افتاده از ناحیه افراد بوده و نه دولت. در این سفر باید فضا را برای پاسخگویی در این زمینه ایجاد کنیم.
این سفر بهترین فرصت برای ایجاد انسجام میان نیروهای حامی دولت و ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی است.

- شیخ صمد زراعتی: دغدغه اصلی جلسه تبلیغات و سیستم ضعیف اطلاع رسانی دولت در استان بود که باید به جد پیگیری شود تا سفر به بهترین نحو پوشش داده شود.
تصمیم های این کمیته نیز باید اجرایی شود و تصمیم ها در جایی دیگر گرفته نشود، چرا که ما سرباز کسی نیستیم و استقلال رای و نظر داریم. مکانی هم برای فعالیت کمیته های مختلف با امکانات اولیه مهیا شود.



*برای خبرنگاران استان کارت صادر می کنیم

نزدیک به سه ساعت بحث و تبادل نظر را در نهایت جواد واحدی در چند دقیقه جمع بندی کرد و گفت: نکته مهم این سفر بحث رسانه هاست که بیشترین همکاری ها را با رسانه های استان خواهیم داشت و ما برای هر تعداد خبرنگار که دبیر کمیته رسانه این ستاد پیشنهاد دهد، کارت صادر می کنیم.

وی با بیان این که تصمیم های ستاد مردمی اجرایی و جدی است، افزود:  ما از افراد مختلف بهره می گیریم تا کار صرفا" دولتی نشود و بتوانیم مطالبات مان را در مجرای درست پیش ببریم.

فرماندار ساری تاکید کرد: در این سفر توجه ویژه به غرب استان مدنظر ماست و به دنبال این نیستیم مصوبه های پرتعداد بگیریم.

وی در پایان جلسه اعلام کرد که نشست بعدی این ستاد به زودی با حضور محمدرضاصالحی -نماینده ویژه رییس جمهوری در این سفر- انجام خواهد شد.



  • مدیردفترپیشخوان دولت محمودآبادپاسخ به این دیدگاه
    سه شنبه 31 شهريور 1394-19:31

    سلام.ضمن خیرمقدم خدمت رییس دولت تدبیروامید،امیدواریم جناب واعظی وزیرمحترم فناوری اطلاعات نظری به کانون پیشخوان دولت استان بیاندازدودستورانتخابات استانی کانون دفاترپیشخوان استان که قراربوددرتیرماه 94 انجام شودرابدهندواین اعضای کاملاسفارشی وبانظرفقط جناب عزیزی مشغول وتمام مراحل اداری این کانون بدون قانونمندی وفقط باسلایق اعضای حال حاظرانجام میگردد.جاب استانداربه داددفاترپیشخوان استان مازندران به خصوص شهرهایی مانندآمل،نور،محمودآبادوبهشهرو...برسید..التماس میکنیم انتخابات کانون استان رابرگزارنمایید...اجرکم عندا...

    • حسن علیجانپورپاسخ به این دیدگاه 2 0
      سه شنبه 24 شهريور 1394-8:53

      درود
      باید این فرصت رو غنیمت شمرد و برنامه ایی برای دیدار اعضای شورای راهبردی اصلاح طلبان هر شهرستان یا چند شهرستان با ریس جمهور گذاشت

      • دوشنبه 23 شهريور 1394-14:11

        انصافا راجع به تعیین تکلیف مدیر عامل ابفای شهری به درستی اشاره شده..شرکت رو از حالت روز مرگی و بی تدبیری نجات دهید..ظاهرا در دولت تدبیر این بی تدبیری رو باید شاهد باشیم.استاندار محترم و نمایندگان مجلس.باید پاسحگوی این بی کفایتی ها باشید و جوابی داشته باشید.چون مازندران رو از خدمات مدیران شایسته محروم ساختید.

        • دوشنبه 23 شهريور 1394-9:44

          از دیدگاه مهندس ناییج پور متشکریم، امیدوارم تحقق یابد
          تورج ناییج پور: در دولت قبلی سفرها به شیوه ای پوپولیستی بود و مردم دنبال ماشین احمدی نژاد می دویدند که باید توجه شود حالا از این گونه حرکت ها پرهیز شود، چراکه باعث اعتماد سوزی می شود.

          10 درصد مهندسان کشور در مازندران هستند و جامعه ای فرهیخته داریم که باید این فرهیختگی را در سفر پیش رو به اثبات برسانیم.

          • دوشنبه 23 شهريور 1394-9:38

            امیدواریم تکلیف مدیر عامل ابفای شهری نوسط وزیر نیرو روشن بشه..

            • اصلاح طلب پاسخ به این دیدگاه 9 0
              دوشنبه 23 شهريور 1394-3:19

              با سلام.
              ترکیب متوازن و خوبی است، از عزیزان ستاد استقبال می خواهیم، که مردم به دنبال ماشین رییس جمهور ندوند.
              کرامت مردم را قدر بدانیم، اگر این روش در مازندران نمود پیدا کند، عالی خواهد بود.

              • يکشنبه 22 شهريور 1394-20:47

                دوست عزیز جناب صادقی، تشکر از شما که بخوبی از حیطه رسانه ها دفاع کردید. واقعا این قشر مظلوم است و نیاز به حمایت دارد. بخصوص رسانه های همسو با دولت که مظلومترند

                • فعال حامي دولت تدبير و اميدپاسخ به این دیدگاه 7 1
                  يکشنبه 22 شهريور 1394-12:37

                  قطعا با تدبير و پيگيري جمعي از بزرگان اعتدال و اصلاحات حامي دولت تدبير و اميد در ستاد استقبال مردمي از سفر رييس جمهور محترم با افزايش مشاركت مردمي در اين مراسم روبرو خواهيم بود. نركيب اين ستاد اميدوار كننده است.

                  • يکشنبه 22 شهريور 1394-12:12

                    باید سنت به دنبال اتومبیل دویدن را ازبین برد و به جای آن در یک مکان عمومی مثل ورزشگاهها برای مردم سخن گفت

                    • يکشنبه 22 شهريور 1394-10:51

                      من امیدوارم رییس جمهور تشریف بیاورند و بروند ولی حتما تاثیری بر روند زندگی مردم مازندران بگذارد وگرنه امدن و رفتن ایشون با یک مسافر معمولی فرقی ندارد

                      • يکشنبه 22 شهريور 1394-9:51

                        منتظر تشریف فرمایی رییس جمهور هستیم. به امید حل مشکلات

                        • يکشنبه 22 شهريور 1394-9:26

                          ما شنیدیم روابط عمومی استانداری باز خودشیرینی کرده و اسم چند رسانه رو فرستاده تهران واسه پوشش. دست اینها باشد 4 تا خبرنگار هم از استان دعوت نمی کنند. لطفا پیگیر این قضیه باشید که پوشش سفر بدرستی انجام گیرد

                          • يکشنبه 22 شهريور 1394-9:4

                            ترکیب خوبیست. باید دید استانداری از ظرفیت این دوستان چه استفاده ای میکند


                            ©2013 APG.ir