تعداد بازدید: 4458

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 26 شهريور 1394-16:29

برگزاری سومین جلسه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری

صالحی: با نامه دادن و دویدن پشت خودرو مخالفیم

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(3)/قائم مقام دوم معاون اجرایی رییس جمهوری: اگر درآمدهای ما همان درآمدهای 12 سال گذشته باشد و قیمت ها هم همان قیمت های 12 سال قبل -که چنین نیست- 18 سال طول می کشد تا وعده های احمدی نژاد در سفرهای استانی عملی شود!/ دولت احمدی نژاد قبح دزدی و دروغ را از بین برد/تمام سفرهای رییس جمهوری یک روزه است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: امروز محمدرضا صالحی به ساری آمد. او معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در دوران اصلاحات بود و 5 ماهی هم سرپرست استانداری.

اهل گلستان است و خودش می گوید: « نوه مازندرانم و این استان باید در شمال کشور مرکزیت داشته باشد.»

 صالحی اکنون قائم مقام دوم معاون اجرایی رییس جمهوری است و نماینده نهاد ریاست جمهوری برای پیگیری امور مربوط به سفر مهرماه دکتر حسن روحانی به مازندران. نیز مسئول دفتر پی گیری تصمیمات رییس جمهوری.

از ساعت 12 امروز در حالی که باران شدید، کوچه ها و خیابان ها ساری را به رودخانه و دریاچه تبدیل کرده و برق سالن فرمانداری هم تا اواسط جلسه قطع شده بود، سومین جلسه ستاد مردمی استقبال از رییس جمهوری با حضور محمدرضا صالحی برگزار شد.

* برای حضور رییس جمهوری آمادگی کامل داریم

جواد واحدی -فرماندار ساری- در این جلسه گفت: برای حضور ریس جمهوری آمادگی کامل داریم و امروز نیز همراه با آقای صالحی از استادیوم متقی بازدید کردیم.

وی در ادامه به برخی از معضلات اصلی مازندران مثل زباله، منطقه آزاد، مهار آب های سطحی و...اشاره کرد و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی، بخشی از این مشکلات و تنگناها در سفر آتی دکتر روحانی حل و فصل شود.

*صالحی به مازندران نگاه ویژه ای دارد

محرمعلی خداوردی -رییس ستاد مردمی استقبال از رییس جمهوری- در این نشست تصریح کرد: دکتر صالحی سال ها در این استان خدمت کرده، نگاه ویژه ای به مازندران و بر مسایل اشراف دارد.

وی حضور دو روزه رییس جمهوری را در مازندران خواستار شد و ادامه داد: ارتقای غرب مازندران از حیث گردشگری، حل معضل کمربندی ها و حمل و نقل ریلی و ایجاد منطقه آزاد می تواند از مطالبات سفر باشد.

* بی احترامی به خبرنگاران توجیهی ندارد

علی صادقی -دبیر کمیته رسانه ستاد مردمی استقبال از ریس جمهوری- در این جلسه گفت: این کمیته هم قبل از سفر، هم حین و هم بعد از سفر برنامه دارد و اکنون باید فضاسازی و جریان سازی لازم را برای حضور رییس جمهوری فراهم کنیم.

وی با بیان این که همه رسانه های استان باید در خلق این فضا مشارکت داشته باشند و خودی و غیرخودی کردن رسانه ها معنا ندارد، استدلال کرد: برای حضور خبرنگارهای مازندرانی جهت پوشش سفر نباید سقف معین و خط قرمز تعیین کرد و عده ای را دعوت کرد، ولی عده ی دیگری را پشت در نگه داشت.

مدیرمسئول مازندنومه ضمن بیان این که بی احترامی به خبرنگاران توجیهی ندارد، تاکید کرد: در برخی سفرها محافظان مقامات و نیروهای اجرایی، برخورد نامناسبی با خبرنگاران و بی احترامی هایی روا داشتند که امیدواریم در این سفر شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

* تبلیغات سفر باید هدفمند باشد

مریم پروین -دبیر کمیته سازمان های مردم نهاد- در این نشست ابراز داشت: تبلیغات سفر باید هدفمند و پروژه هایی که قرار است مصوب شود، پشتوانه کارشناسی و فکری و تخصصی داشته باشد.

عرفان علیزاده -فعال سیاسی  واجتماعی آملی- هم در این جلسه بیان داشت: مردم در سفرهای گذشته، درخواست ها و شکواییه هایی را در قالب نامه تهیه می کردند و برخی مسایل زودبازده را خواستار می شدند که برای این مشکل باید ساز و کاری اندیشید.

* باید بهانه ها را از مخالفان دولت در استان بگیریم

مهدی احمدی فولادی -دبیر کمیته هماهنگی احزاب ستاد- با اشاره به این که باید از تجربه استان های دیگر که رییس جمهوری به آن جا سفر کرده، بهره گیری و روی موفقیت های دولت مانند قضیه هسته ای و هم چنین شعار سال تاکید شود، استدلال کرد: باید بهانه ها را از مخالفان دولت در استان بگیریم و آن ها را خلع سلاح کنیم.

شیخ صمد زراعتی -دبیر کمیته تبلیغات ستاد استقبال مردمی سفر رییس جمهوری- هم اظهار کرد:  نباید کاری کنیم که دکتر روحانی، مازندران را سرزمین کوتوله ها ببیند.

وی با اشاره به این که همه باید با اتحاد کامل، به توسعه استان فکر کنیم، افزود: شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران ظرفیت خوبی دارد که باید دیده و از نظریات این افراد استفاده شود.

زراعتی با بیان این که بهتر است رییس جمهوری سفری به غرب استان هم داشته باشد، ادامه داد: باید از ظرفیت جوان ها و بانوان به خوبی بهره گیری شود.

*  تکلیف بانک ها مشخص شود

تورج ناییج پور -دبیر کمیته مهندسین ستاد- ابراز داشت: در این سفر باید تکلیف بانک ها مشخص شود تا در استان گردش مالی داشته باشیم.

وی با بیان این که در تبلیغات نباید زیاده روی شود، ادامه داد:  بهتر است کار را به مردم و اصناف بسپاریم و دولت خیلی دخالت نکند.

*  دولت احمدی نژاد قبح دزدی و دروغ را از بین برد

محمدرضا صالحی نفر آخری بود که سخن گفت و ابتدا خود را فرزند گلستان و نوه مازندران معرفی کرد و ادامه داد: مازندران باید به عنوان مرکزیت شمال کشور مطرح شود و اگر این منطقه رشد کند، هم گلستان و هم گیلان به رشد و توسعه خواهند رسید.

وی با بیان این که خدمت در مازندران جزو افتخارات من است، تصریح کرد: این سفر، سفر شخص دکتر روحانی به مازندران است و سفر هیئت دولت نیست.

قائم مقام دوم معاون اجرایی رییس جمهوری که گهگاه به مشکلات برجامانده از دولت قبل گریزی می زد، تاکید کرد: در سفرهای استانی دولت احمدی نژاد 211 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب و تنها 67 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی اذعان کرد: اگر درآمدهای ما همان درآمدهای 12 سال گذشته باشد و قیمت ها هم همان قیمت های 12 سال قبل-که چنین نیست- 18 سال طول می کشد تا وعده های احمدی نژاد در سفرهای استانی عملی شود!

مسئول دفتر پی گیری تصمیمات رییس جمهوری ادامه داد: ساخت 8 چشمه سرویس بهداشتی در پارکی، مصوبه سفر احمدی نژاد به یکی از استان ها بود!

وی با اشاره به این که ما این گونه وعده ها را مطرح نمی کنیم، تصریح کرد: هر چه را رییس جمهوری مطرح و مصوب کرد، اجرایی می شود. اکنون نیز 70 درصد مصوبات سفرهای گذشته دکتر روحانی به استان ها اجرایی شده است.

صالحی با اشاره به این که هرچه مصوب شود، ساعت ها کار کارشناسی روی آن انجام گرفته، افزود: رییس جمهوری هیچ وعده ای در طول سفر نمی دهد و طرح هایی که کارشناسی نشده باشد، مصوب نمی کند.

وی در ادامه با یادآوری این که متاسفانه مازندرانی کلان شهری است که برایش پدر قائل نیستیم، تاکید کرد: باید فرهنگ سازی شود که در استان یک پدر وجود داشته باشد و مرکز استان، پدر هر استانی است.

این مسئول با طرح این پرسش که شما غیر از اصفهان و شیراز، چند شهر استان های اصفهان و فارس را می توانید نام ببرید، افزود: کل شهرهای مازندران را مردم می شناسند و رقابت بین شهرها وجود دارد، در حالی که مرکز استان باید نقش پدرگونه داشته باشد و نمایندگی استان با ساری است.

مشاور نهاد رياست جمهوري و مديركل پيگيري معاونت اجرايي با اشاره به این که شرق و غرب نکنیم و استان را نشکنیم، استدلال کرد: در شرایط برابر ما برای تصویب پروژه ها، شهرهای غربی استان را انتخاب می کنیم.

این مسئول با یادآوری این که ما با نامه دادن مخالفیم و تا یک روز مانده به سفر نامه نمی گیریم، ابراز داشت: سامانه "سامد" به شماره 111 در نهاد ریاست جمهوری ایجاد شده که مردم می توانند به جای نامه، مسایل خود را از طریق این سامانه بیان کنند و کد رهگیری بگیرند.

صالحی اضافه کرد: از آن جایی که ممکن است مردم با نامه در استادیوم متقی حاضر شوند، روز مراسم، نیروهای  هلال احمر نامه ها را جمع می کنند که همه آن ها خوانده و بررسی می شود.

وی ادامه داد: در جریان سفر مرکز سامد تقویت می شود و از 24 ساعت قبل تا 24 ساعت بعد از سفر، ظرفیت خط ها را افزایش می دهیم. موضوعات مردم هم به مدیران اجرایی استان و یا وزارتخانه ارجاع داده می شود.

مشاور نهاد رياست جمهوري و مديركل پيگيري معاونت اجرايي این جا هم گریزی به دولت گذشته زد و گفت:  در ایلام فردی 3 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده بود که در سفر احمدی نژاد نامه ای می نویسد تا یکی از مشکلات اداری اش حل و فصل شود. کسی نامه را نمی خواند و طبق رویه چندی بعد مبلغ 50 هزار تومان را در پاکتی می گذارند و برای آن سرمایه گذار می فرستند!

وی با اشاره به این که دولت احمدی نژاد قبح دزدی و دروغ را از بین برد، تاکید کرد: ما با دویدن پشت خودروی رییس جمهوری مخالفیم و مکان سخنرانی باید با مکان تجمع مردم نزدیک باشد.

صالحی با یادآوری این که مردم نباید اذیت شوند، تصریح کرد: سفرهای ما اخلاقی و بر مبنای حفظ کرامت مردم است.

وی با اشاره به این که پروژه ها از طریق استاندار پی گیری می شود، گفت: سقفی در اعتبارات نداریم، اما باید گفت امسال بدترین سال مالی برای دولت از ابتدای انقلاب تاکنون است. تحریم ها هم به احتمال تدریجا" از اواخر امسال برداشته می شود.

صالحی با بیان این که بااخلاق ترین تیم حفاظت را داریم، اذعان داشت: ما به مسایل زودبازده اعتقادی نداریم و مهم هم نیست مازندران چندمین استانی است که رییس جمهوری به آن سفر می کند، بلکه مهم آن است که چه دستاوردی از این سفر به مازندران می رسد.

وی با اشاره به این که رییس جمهوری همه سفرها را یک روزه رفته، گفت: باید اختلاف ها را کنار بگذاریم و نقش ها و وظایف را به مردم بدهیم.

*مطلب مرتبط

سفر هیئت دولت یک روزه است/ استاندار برای دو روزه کردن سفر تلاش می کند

برگزاری نخستین نشست ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری




  • جمعه 27 شهريور 1394-11:39

    همه میدانند مظلوم ترین شهرستان استان شهرستان ولایی گلوگاه هست...

    • جمعه 27 شهريور 1394-0:50

      "کل شهرهای مازندران را مردم می شناسند و رقابت بین شهرها وجود دارد، در حالی که مرکز استان باید نقش پدرگونه داشته باشد و نمایندگی استان با ساری است." شیر مادر حلالت باشه صالحی امیری

      • پنجشنبه 26 شهريور 1394-23:20

        کسی از مازندران مشکلات و محرومیتهای استان از جمله (محروم بودن استان از مدیریت قوی)را به گوش دکتر روحای نمیرساند .

        • پنجشنبه 26 شهريور 1394-23:14

          قابل توجه آقای صالحی کار شما در مازندران خیلی زیاد خواهدشد .مطالبات مردمی انتها ندارد .ایکاش این سفر انجام نشود .بجای انجام این سفر وضعیت مدیریت استان را سر وسامان دهید .با مردم غریبه نباشید


          ©2013 APG.ir