تعداد بازدید: 3050

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 21 آبان 1385-0:0

روزي كه رد صلاحيت شدم

استراتژي‌ يا اتفاق‌؟تاييد صلاحيت‌ها در تهران‌ و رد صلاحيت‌ها در استان‌ها (گزارشی از رد صلاحیت اولیه اصلاح طلبان)


  عبدالوحید فیاضی با بیان این که کار بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای مازندران 17 آبان پایان یافت، گفت: ردصلاحیت شدگان خواستار تجدیدنظر شده اند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران به mehrnews گفت: پس از بررسی و رسیدگی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرائی شهرها و بخش ها مراتب تایید به اطلاع داوطلبان بر اساس مقررات مربوطه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر رد صلاحیت شده های این دوره با طرح شکایت به هیات نظارت بر انتخابات شوراها خواستار تجدید نظر شده اند.

فیاضی در پایان با بیان این که آمار رد صلاحیت داوطلبان زیاد نبوده است، گفت: آمار دقیق حسب زمان بندی قانونی و اعلام نظر هیات نظارت شهرستان ها و هیات عالی نظارت استان اعلام می شود.

گفتني است isna از قول حاجي-سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان- خبرداد:رفتارها در مورد تأييد صلاحيت در استان‌هاي مختلف متفاوت بوده است.حاجي گفت تا جايي كه خبر داريم در تهران نسبتا خوب عمل شده است، اما در برخي استان‌ها متأسفانه خوب عمل نشده و در برخي استان‌ها مانند اصفهان، آذربايجان غربي و شرقي، خراسان، فارس افراد شاخص تأييد نشده‌اند اما اين فرصت براي رايزني است.

در اين‌ راستا اسماعيل‌ گرامي‌مقدم‌-سخنگوي‌ حزب‌ اعتماد ملي -هم‌ گفت‌:  با توجه‌ به‌ آنكه‌ فرصت‌ بررسي‌ صلاحيت‌ نامزدها از سوي‌ هيات‌هاي‌ اجرايي‌ به‌ اتمام‌ رسيده‌ گزارشات‌ بسيار نگران‌كننده‌يي‌ از وضعيت‌ نامزدهاي‌ حزب‌ اعتماد ملي‌ از سراسر كشور داشته‌ايم‌.
وي‌ ادامه‌ داد: در استان‌هايي‌ مانند كرمان‌، مازندران‌، گيلان‌ و اردبيل‌ تعداد بسياري‌ از نامزدهاي‌ حزب‌ اعتماد ملي‌ رد صلاحيت‌ شده‌اند كه‌ اين‌ وضعيت‌ براي‌ ما نگران‌كننده‌ است‌.

كانديداهاي رد صلاحيت شده در شهرستان‌ها عموما از مسوولان سابق اجرايي در نهادهاي مختلف بوده‌اند. برخي از آنان استاندار، معاون استاندار، فرماندار و بخشدار بوده‌اند. عده‌اي نيز رئيس سازمان‌ها و ادارات مختلف و همچنين اعضاي شوراهاي سابق شهرها و روستاها بوده‌اند.رد صلاحيت‌شدگان عموما سوابق مبارزاتي و جمله سوابق جبهه رزمندگي و جانبازي دارند و برخي از آنان نيز از خانواده شهدا هستند.

همچنين‌ نماينده‌ نوشهر و چالوس‌ با اشاره‌ به‌ جلسات‌ متعدد فراكسيون‌ اقليت‌ مجلس‌ در رابطه‌ با انتخابات‌ گفت‌: اين‌ فراكسيون‌ تصميمات‌ نهايي‌ را به‌ بعد از تاييد صلاحيت‌ها موكول‌ كرده‌ است‌.
انوشيروان‌ محسني‌بندپي‌ با اشاره‌ به‌ تاكيد مقام‌ معظم‌ رهبري‌ بر انجام‌ انتخابات‌ سالم‌ و بدون‌ حاشيه‌ گفت‌: مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با آن‌ جامع‌نگري‌ كه‌ دارند، يك‌ پيش‌ آگهي‌ به‌ مسوولان‌ مي‌دهند و اين‌ مساله‌ به‌ تاييد صلاحيت‌ نيز بر مي‌گردد.
عضو فراكسيون‌ اقليت‌، تصريح‌ كرد: انتخابات‌ سالم‌ اين‌ است‌ كه‌ هر گروه‌ و حزبي‌ بر برنامه‌هاي‌ خود تبليغ‌ كند و از تخريب‌ و خدشه‌ دار كردن‌ برنامه‌هاي‌ ديگر دست‌ بردارد. همچنين‌ قانون‌ به‌ معني‌ واقعي‌ خود در انتخابات‌ اعمال‌ شود. در واقع‌ جايگاه‌ ناظر و مجري‌ در قانون‌ و جايگاه‌ مراجع‌ رسمي‌ و قانوني‌ براي‌ اخذ استعلام‌ها براي‌ تعيين‌ صلاحيت‌ كانديداها مشخص است‌.
محسني‌ براي‌ اين‌ اعتقاد است‌ كه‌ رعايت‌ قانون‌ و تبليغ‌ بر برنامه‌هاي‌ خود احزاب‌ و ديدگاهها و عدم‌ تخريب‌ ديگران‌ و همچنين‌ خلق‌ الساعه‌ ورود پيدا نكردن‌ برخي‌ از افراد كه‌ تا امروز شناسنامه‌ كار سياسي‌ و تشكيلاتي‌ نداشته‌اند در آستانه‌ انتخابات‌ كه‌ بعضا خيلي‌ از موارد آنها قانوني‌ را در مساله‌ انتخابات‌ رعايت‌ نمي‌كنند، بايد مورد توجه‌ قرار گيرد.
گزارش roozna را در اين زمينه اين جا بخوانيد:http://www.roozna.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=24370



    ©2013 APG.ir