تعداد بازدید: 3171

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 24 آبان 1385-0:0

پيروز مجتهد‌زاده:هنر مملكت‌داري حل مسائل از طريق صلح‌آميز است

مديرمازندراني ‌بنياد پژهشي يوروسويك لندن گفت:پرونده هسته‌اي ايران هيچ ربطي به موضوع بر هم زدن امنيت در دنيا ندارد.


مدير نوري بنياد پژوهشي يوروسويك لندن با اشاره به ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت و استناد به فصل 7 منشور سازمان ملل در ماه‌هاي گذشته گفت: شوراي امنيت دادگاهي براي رسيدگي به امور امنيتي ممالك است، در صورتي كه پرونده هسته‌اي ايران هيچ ربطي به موضوع بر هم زدن امنيت در دنيا ندارد‌.

 پيروز مجتهد‌زاده روز گذشته در نشست سياست خارجي ايران درباره پرونده هسته‌اي در جمع استادان و دانشجويان دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه مازندران افزود: بر طبق مقررات بين‌المللي استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي حق مسلم ايران بوده و اين مسئله از طريق ديپلماسي قابل حل است‌.


وي اظهار داشت: دولت آمريكا دنباله‌رو تئوري فلسفه اقدامات پيشگيرانه براي اسرائيل است و صهيونيست‌ها معتقدند كه بايد امكان مسلح شدن ايران به سلاح اتمي را از بين ببريم، در حالي كه ما تنها موفق به غني‌سازي 4 درصدي‌ اورانيوم شده‌ايم و براي ساخت بمب بايد اورانيوم را تا 98 ‌درصد غني كنيم.
مجتهد‌زاده فصل 7 منشور سازمان ملل را مربوط به كشور‌هاي دانست كه امنيت ديگر كشورها را بر‌هم زده‌اند، در صورتي كه جمهوري اسلامي ايران چنين وضعيتي را ندارد.


وي ادامه داد: به دليل نبود هر گونه سند عليه ايران، غير‌قانوني بودن كار اين كشورها به تمام دنيا ثابت شده است.‌
مدير ‌بنياد پژهشي يوروسويك لندن در پايان با اشاره به اين كه هنر مملكت‌داري حل مسائل از طريق صلح‌آميز است، گفت: پذيرش پيش شرط غني‌سازي هيچ خللي در هدف ما وارد نخواهد كرد.(farsnews)


  • صدیقه نظرپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 27 آبان 1385-0:0

    با سلام و خسته نباشید حضور شما.
    ازاینکه اخبار استان را به اطلاع مردم میرسانید متشکرم.باید عرض کنم که آیا در نتظیم خبر نیازی به اصالت زادگاه سخنران این خبر وجود دارد .
    خبری که محتوای آن یک رویه ملی و بین المللی را آنالیز کرده به نظر من احتیاجی به ذکر قومیت یا زادگاه آن فرد باقی نمیگذارد
    مهم اینجاست که دکتر مجتهدزاده هنوز پس از 34 سال زندگی در لندن به منافع ملی و امنیت هموطنانش در سراسر ایران منعهد است.
    با تشکر -بابلسر


    ©2013 APG.ir