تعداد بازدید: 3620

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 29 شهريور 1394-23:49

فرماندار قائم شهر از مدیران شهرستان درخواست کرد:

سفر ریاست جمهوری نزدیک است، پروژه بیاورید

مهدی محمدی: سینمای قائمشهر با همت رییس جدید ارشاد شهرستان راه اندازی شد/از روسای ادارات خواهشمندیم با نگاه به پروژه هایی که تا سال 95 با تخصیص اعتبار تمام می شود یا یک فاز آن با کمک دولت به بهره برداری می رسد، تا ظرف دو روز باقیمانده پیشنهادهای خود را به فرمانداری تحویل دهند.


  مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر با حضور مهدی محمدی فرماندار، آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و روسای ادارات در مسجد صاحب الزمان قاسم خیل ارطه شهرستان قائمشهر برگزار شد.

* استفاده مسئولان از امکانات دولتی با بقیه مردم برابر باشد

  امام جمعه شهرستان قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای ادارای در نقاط مختلف منشا خیر است، اظهار کرد: امیدواریم چنین حرکاتی به طور مستمر ادامه یابد.

 آیت الله سید علی معلمی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص دقت در مصرف بیت المال تصریح کرد: استفاده نادرست از بیت المال و بهره برداری شخصی و منفعت طلبانه از آن موجب خشمگین شدن خداوند می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر آنکه حتی نیت استفاده کردن شخصی از بیت المال هم ناخوشایند است وخسران به همراه دارد، افزود: امام علی (ع) بر اساس رهنمودهای قرآن و پیامبر به مسئولان دولت خود توصیه کردند که باید استفاده آنان از امکانات دولتی با بقیه برابر باشد.

*برای فروش گوسفندان سه نقطه شهر در نظر گرفته شده است

محمد مهدی شیرخانی - رییس اداره بازرگانی قائم شهر- با بیان اینکه با مصوبه هیئت وزیران ستاد تسهیل برای حل اختلاف واحدهای تولیدی شکل گرفت، اظهار کرد: تاکنون به 16 واحد تولیدی در این خصوص رسیدگی شد و 30 مصوبه در این جهت داشتیم.

وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس گفت: فروش فوق العاده پاییزه برای اولین بار در شهرستان با همکاری 70 واحد فروش لوازم تحریر، 60 واحد فروش پوشاک و10 واحد فروش کیف کفش در حال برگزاری است.

شیرخانی با بیان اینکه محل فروش فوق العاده پاییزه با بنر مشخص شده است، تصریح کرد: در این محل ها 15 درصد زیر قیمت فروش اجناس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

رییس اداره بازرگانی شهرستان قائمشهر با اشاره به نزدیکی به ایام عیدسعید قربان اظهار کرد: برای فروش گوسفندان سه نقطه شهر در نظر گرفته شده است.

*ارطه نیازمند نگاه ویژه است

سید محمد صادقیان -شهردار ارطه- با بیان اینکه در ابتدای دوران خدمت من به عنوان شهردار در شهرداری ارطه یک دستگاه نیسان و یک پژو تنها دارایی شهرداری بود، گفت: با نگاه ویژه دولت ومسئولان موفق شدیم ماشین آتش نشانی، کمپرسی، لودر و یک دستگاه ماشین حمل زباله خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه امسال از محل کمک های دولتی در کمیته برنامه ریزی توسط فرماندار مبلغ 550 میلیون تومان برای شهرداری ارطه در نظر گرفته شد، اظهار کرد: شهرداری ارطه با تکیه بر این بودجه تا سقف 700 میلیون تومان برای پروژه های شهر هزینه کردیم.

شهردار ارطه با اشاره به توپوگرافی شهر ارطه اظهار کرد: در شهر ارطه در بخش مهار آب های روان دچار مشکل هستیم که بیشترین مشکل مربوط به بافت روستایی وتعریض معابر است.

صادقیان با بیان اینکه از محل حوادثی 100 میلیون تومان به شهر ارطه کمک شد، تصریح کرد: در سال 94، هشت ونیم کیلومتربه عرض 5 متر آسفالت شد.

شهردار ارطه با بیان اینکه تا قبل از دو سال پیش 85 درصد معابر ارطه فاقد آسفالت بودند، گفت: آسفالت معابر ارطه با بالغ بر یک میلیارد هزینه انجام شد.

وی با بیان اینکه در ورودی ارطه 400 متر بلوار کشی شد، افزود: جدول وفضای سیز، پل درکا (ولی عصر) و زیبا سازی با هزینه 700 میلیون تومان انجام شد که 300 میلیون تومان آن از محل تملک استانداری مازندران بوده است.

صادقیان با بیان اینکه تمام کارهای فرهنگی شهر ارطه بر عهده شهرداری است، اظهار کرد: از روسای ادارات درخواست داریم هزینه ایجاد کنده کاری را به شهرداری پرداخت کنند.

*ثبت نام دانش آموزان روستایی در شهر ممنوع است.

سِید محمد رسولی -رئیس آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر- با بیان اینکه امسال سخت ترین سال برای آموزش وپرورش است، افزود: با وجود اینکه نظام 3-3-6 در طول 5 سال گذشته کار خود را آغاز کرده است اما برای نخستین‌بار در کشور به طور کامل در سال‌جاری اجرا می‌شود و به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای ‌این نظام، مشکلات بسیاری در حوزه کمبود فضا و تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت مهر امسال در آموزش و پرورش شهرستان از سال گذشته پیش بینی شده است، تصریح کرد: برای فراهم کردن صندلی های مورد نیاز دانش آموزان با تکیه بر خودکفایی کارگاه کوچکی در اداره آموزش وپرورش شهرستان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه برخی مدارس هنوز با 5 کلاس ساخته یا نوسازی می شوند، افزود: در حالی که با احتساب پیش دبستانی به هفت کلاس نیاز داریم.

رسولی گفت: مشکل فضای آموزشی از مشکلات شهرستان بود که در این خصوص دو همایش خیران مدرسه‌ساز در قائم‌شهر و تهران برگزار شد.

رییس اداره آموزش وپرورش شهرستان قائم شهر با بیان اینکه شهرستان قائمشهر بعد از تهران متراکم ترین شهرستان کشور است، اظهار کرد: به مدیران مدارس دستور دادیم تا به هیچ وجه دانش آموزان روستایی را در مدارس شهری ثبت نام نکنند. برای این کار با همکاری بخشداری ودهیاری ها در 25 روستا جلسه گذاشتیم و 16 مدرسه روستایی هوشمند سازی شد.

رسولی با بیان اینکه 321 مدرسه در شهرستان قائم شهر فعالیت می کنند، تصریح کرد: 4 مدرسه تیز هوشان، 8 مدرسه شاهد، 213 مدرسه عادی، 4 مدرسه نمونه دولتی، 5 مدرسه هیئت امنایی و87 مدرسه غیر دولتی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 124 مدرسه روستایی است، اظهار کرد: شهرستان قائمشهر 42 هزار و 782 دانش آموز دارد.

*سفر ریاست جمهوری نزدیک است، پروژه بیاورید

مهدی محمدی - فرماندار قائم شهر- با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم، گفت: از مدیران ومسئولان اجرایی درخواست می کنیم تا در فراهم آوردن زیر ساخت های لازم جهت رفاه حال دانش آموزان و خانواده های آن ها کوشا باشند.

وی با بیان اینکه روایت گری واقعه غدیر توسط سپاه پاسداران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: جا دارد گلایه ای را هم از مدیران سایر دستگاه ها داشته باشم که چنانچه از شما در جلسات ادارات دیگر دعوت شد حتما جضور یابید.

محمدی با بیان اینکه قرار بود تا سقف یک میلیارد تومان به شهرداری ارطه پرداخت شود، افزود: به دلیل مشکلاتی که وجود داشت توانستیم تا سقف 550 میلیون تومان پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه سینمای قائمشهر با همت رییس جدید ارشاد شهرستان آقای سیدعلی علوی راه اندازی شد، اظهار کرد: این سینما که در مجموعه حر فعال است قرار است با اکران فیلم محمد رسول الله به بهره برداری برسد.

محمدی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان مازندران گفت: از روسای ادارات خواهشمندیم با نگاه به پروژه هایی که تا سال 95 با تخصیص اعتبار تمام می شود یا یک فاز آن با کمک دولت به بهره برداری می رسد، تا ظرف دو روز باقیمانده پیشنهادهای خود را به فرمانداری تحویل دهند.

فرماندار قائمشهر در پایان با بیان اینکه شهرداری نهادی عمومی وغیر دولتی است، تصریح کرد: 32 دستگاه به شهرداری که نهادی غیر دولتی است وباید خودش هزینه را در آورد بدهکار هستند.

 



    ©2013 APG.ir