تعداد بازدید: 3754

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 31 شهريور 1394-13:15

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(7)

میزبانی رییس جمهوربا سفره های خالی

اگر قرار باشد سفر دولت محرکی برای توسعه استان نباشد جز تکرار مکرات حاصل دیگری نخواهد داشت.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: مهمان نوازی یکی از ویژگی های بارز فرهنگی و بومی اهالی مازندران است و مردم این دیار در طول تاریخ به این خصیصه شهره بوده اند.

کوچ و سکونت اقوام مختلف به پناه آوردن نوادگان اهل بیت عصمت و طهارت به دیارعویان، پذیرایی شایسته از گردشگران و استقبال گرم از مقامات حکومتی و شخصیت ها مصداق بارز این ادعاست.

احترام به مهمان موجب شده مردم نوع دوست و خیر مازندران حتی درصورت نداری هم حداقل داشته های خود را با مهمان قسمت نمایند.

در دفاع مقدس، حوزه سیاسی و مشارکت های اجتماعی افتخار این کهن دیار پیش قراولی و پیش آهنگی است.

مازندرانی های خونگرم و ساده علی رغم همه مهمان نوازی ولی خود درگیر مشکلات و کمبودهای فراوانی هستند؛ چه آنکه دراواسط مهر مجبورند با دستان خالی از منتخب شایسته ملت و رییس جمهور محبوب استقبال و پذیرایی کنند. همان رییس جمهوری که بارها به نقش مازندرانی ها در تحقق حماسه 24 خراد اذعان شد.

یکی از سفره هایی که در سفرمقامات ارشد در استان ها پهن می شود افتتاح پروژه های عمرانی و کلنگ زنی طرح های توسعه ای است. پروژه هایی که برای سایر استان ها انگیزه بخش ولی برای ما غبطه بخش است و ای کاش ای کاش های بی شمار!

آقای رییس جمهور! متاسفیم که در این سفر پروژه قابل قبولی برای افتتاح وجود ندارد یا طرحی خاصی برای شروع به چشم نمی آید، چرا که در سالهای گذشته توجه خاصی به مازندران مظلوم نشده است، حتی در زمانی که در اوج درآمدهای نفتی بودیم! حالا که تحریم هستیم و با محدویت های اعتباری و هزاران طرح راکد و نیمه تمام و انبوهی از مطالبات انباشته شده.

آقای رییس جمهور! این بار می خواهیم خلاف رویه عمل بکنیم و از مهمان خود بپرسیم برای ما کادو و سوغات چه خواهد آورد، چرا که واقعا دستمان خالی و زندگی مان به سختی می گذرد.

صنعت ما راکد، کشاورزان ما نگران از نبودحمایت، تجارما گله مند از فقدان زیرساخت تجارت و بازرگانی، کارآفرینان ما خسته از کندی روندهای اداری و نبود حمایت بانک ها.

استان پرآب اما دچار کم آبی شدید هستیم، راه های ما قتلگاه، معادن ما تعطیل ، جوانان ما بیکار و خانوادها حیران، محیط زیست ما آلوده.

از شهرهای ما نپرسید که داستان های پرغصه دارد ، ضریب برخورداری استان ما از بودجه و ظرفیت ملی بسیار اندک.

درباره مسائل مدیریتی و اجرایی استان چیزی نمی گویم چون به اندازه کافی نهاد نظارتی و ارزیاب ارائه گزارش می کنند. درحالی که منابعی سرشار و غنی چون دریا، جنگل، کوه، دشت و اراضی حاصل خیز داریم و در شاهراه ارتباطی شمال جنوب و هم مرز با کشورهای حاشیه دریای خزر هستیم اما بی توجهی و سرمایه گذاری اندک گذشته استان مارا از قافله توسعه دور نگاه داشته و به باور همگان محرومیت استان ما زیر برگ درختان سبز پنهان مانده است.

مهمان بزرگوار و ارجمند! قصد سیاه نمایی یا بزرگ نمایی مشکلات نداریم اما چون متاسفانه زبان مسوولان ما الکن و تعارف مدار است، خواستیم شرح حالی داشته باشیم از سفره های خالی خود و دردهایی که به امید التیام آنها چشم انتظار دولت درایت و قانون هستیم.

جناب روحانی عزیز! نمی دانم مشاوران و کارشناسان سفر سری به رسانه های محلی خواهند زد یا صدایی غیر از گزارش مسوولان خواهند شنید اما به باور این قلم راه برون رفت مشکلات مازندران نگاه ملی به استان مازندران و سرمابه گذاری های زیربنایی در حوزه های مختلف استان است.

اگر قرار باشد سفر دولت محرکی برای توسعه استان نباشد جز تکرار مکرات حاصل دیگری نخواهد داشت.

بدون تعارف بگویم ما نگران دفاع از منافع استان توسط مقامات اجرایی هستیم و انتظارداریم شخص حضرتعالی حافظ منافع استان ما باشید.

انتظار ویژه مردم مازندران از دولت محترم بازنگری در سیاست های بودجه ای و اعتباری برای بهبود وافزایش ضریب اعتباری استان، ملی سازی مشکلات و توانمندی استان، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان، اصلاح برخی مقررات محدویدت ساز و رفع موانع سرمایه گذاری دراستان، تخصیص اعتبارات مکفی برای تکمیل پروژه های عمرانی و تصویب پروژه های کلان محرک توسعه بخصوص در بخش حمل و نقل، تامین انرژی، مهارآب و حفظ محیط زیست در کمیسیون ماده 215 قانون برنامه و بودجه سال 1395 است.

این روزها مردم مازندران امیدوارند و می گویند دولتی که در سطوح ملی و بین المللی خوش می درخشد و گره های کور سیاست خارجی را با ظرافت وا کرد، تدبیری اتخاذ نماید تا به روندهای توسعه استان ها شتاب مضاعف بخشیده شود تا در انتخابات مجلس پیش رو، حامیان بیشتری کسب کند.

در پایان از ستاد سفر دولت انتظارمی رود فارغ از ملاحظات و سلیقه های فردی، بهترین مقدمات را برای حضور کاروان تدبیر و امید تمهید نماید و از همه ظرفیت های روحانی خواهان بهره جوید.

*مطلب مرتبط

آقای روحانی ما کارمندیم

همدلی فعالان سیاسی و اجتماعی مازندران برای استقبال از رییس جمهوری

تاسیس فرهنگستان زبان مازندرانی را مطالبه کنیم

صالحی: با نامه دادن و دویدن پشت خودرو مخالفیم

سفر هیئت دولت یک روزه است/ استاندار برای دو روزه کردن سفر تلاش می کند

برگزاری نخستین نشست ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری



    ©2013 APG.ir