تعداد بازدید: 2879

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 2 مهر 1394-21:55

استاد دانشگاه فرهنگیان مازندران:

اصلاح نظام آموزشی در دستور کار دولت قرار گیرد

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(9)/ علی رمضانی پاچی: با اشاره به اینکه کاربردی نبودن علوم در سطح دانشگاه‌ها، مشکل ساز شده است، گفت: اصلاح نظام آموزشی در دستور کار دولت قرار گیرد و علوم نظری و عملی به صورت توام آموزش داده شود/ بنیاد نخبگان مازندران هم رو به تعطیلی است.


   مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد مردمی استقبال از رییس جمهوری: دکترعلی رمضانی درباره مطالبات سفر جامعه دانشگاهی از سفر هیئت دولت به مازندران اظهار کرد: دانشگاهیان و استادان از سال 1310 تاکنون، نگاه چپ‌گرایانه به مسائل داشته‌اند و اکثر روشنفکران هم چنین نگاهی دارند و این موضوع به نوبه خود، دانشجو را هم به سمت نگاه چپ‌گرایانه، سوق می‌دهد.

این پژوهشگر مازندرانی با اشاره به اینکه هر گاه دولت‌ها گرایش صرف مذهبی داشته باشند با جامعه دانشگاهی به مشکل برمی‌خورند، گفت: قشر دانشجو و معلم در جامعه ما همواره معترض هستند و این مسئله در ذات آنها نهادینه شده است.

استاد تاریخ دانشگاه فرهنگیان مازندران با بیان اینکه اکثر مطالبات قشر دانش‌آموخته، فرهنگی است، تصریح کرد: اگر این قشر نتواند مطالبات خود را بیان کرده و به آن دست یابد پس کدام گروه می‌خواهد به مطالبات خود دست یابد؟

رمضانی ادامه داد: اگرچه انقلاب ما فرهنگی بود، هنوز مردم نتوانستند به مطالبات فرهنگی انقلاب، به درستی دست پیدا کنند و جامعه دانشگاهی هم به خودی خود به مطالبات فرهنگی نرسید.

وی با بیان اینکه دولت‌ها از نگاه مطالبه‌گری جامعه دانشگاهی و فرهنگی، غافل هستند، خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه‌های فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها کاهش یافته و بنیاد نخبگان مازندران هم رو به تعطیلی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مطالبات پژوهشی در دانشگاه‌ها به صفر رسیده و انگیزه پژوهش در جامعه دانشگاهی و فرهنگی، کاهش یافته است، اظهار کرد: استادان دانشگاه‌ها در کنفرانس‌هی علمی در دیگر کشورها حضور یافته و با ارائه مقاله، امتیاز کسب می‌کردند اما پرداخت این هزینه به استادان هم لغو شده است.

این پژوهشگر با بیان اینکه بزرگ‌ترین درخواست ما از رئیس‌جمهوری این است که اعتبارات بخش فرهنگی و پژوهشی افزایش یابد، افزود: البته نظارت‌ها را هم باید بیشتر کنند تا بودجه پژوهشی در جای خود هزینه شده، از انجام پژوهش‌های سطحی هم پرهیز شود.

رمضانی با اشاره به اینکه کارشناسان و ارزیابان در این حوزه باید فعالیت بیشتری داشته باشند، گفت: در مازندران برای انجام پژوهش‌های میدانی، فضای کار بسیاری وجود دارد اما به علت رکود اعتبارات بخش فرهنگی و پژوهشی، کار زیادی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه برخی استادان، کارهای پژوهشی دانشجویان را به نام خود ثبت می‌کنند، تصریح کرد: سواد دانشجویان در سطح بسیار پایینی قرار دارد و وزارت علوم باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

این پژوهشگر در پایان با اشاره به اینکه کاربردی نبودن علوم در سطح دانشگاه‌ها، مشکل ساز شده است، گفت: اصلاح نظام آموزشی در دستور کار دولت قرار گیرد و علوم نظری و عملی به صورت توام آموزش داده شود.

 



©2013 APG.ir