تعداد بازدید: 3439

توصیه به دیگران 0

شنبه 4 مهر 1394-17:18

مدیرکل گردشگری مازندران:

مزیت مطلق مازندران، گردشگری است/ سرمایه‌گذاری‌ها مبتنی بر فریب نیست

دلاور بزرگ نیا: اقلیم ما ضد بنا است/بعد از کنفرانس گردشگری سلامت در مازندران، مراجعه به اداره کل ما با نگاه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت، قابل توجه بود/ شرایط را کامل برای سرمایه‌گذاران تشریح می‌کنیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: دلاور بزرگ‌نیا در نشست خبری ویژه روز جهانی گردشگری با بیان اینکه در انتقاد از خود نباید هیچ پروایی داشته باشیم، تصریح کرد: نگاه بی‌مهری به رسانه ندارم و تلاش کردم به رسانه‌ها پاسخگو باشم. اگرچه که فکر می‌کنم این رابطه هنوز به صورت کامل شکل نگرفته است.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه گردشگری در مازندران یک فرصت فوق‌العاده است، ادامه داد: موضوع توزیع سفر سال‌هاست که در سازمان میراث فرهنگی مطرح شده تا فقط چند نقطه، مقصد سفر نباشند.

وی با بیان اینکه با این نگاه باید خیلی حرفه‌ای عمل کنیم تا مسافر جذب استان شود، خاطرنشان کرد: مزیت مطلق مازندران، گردشگری است و با وجود همه کمبودهایی که داریم جزو چند استانی هستیم که در سطح کشور از زیرساخت‌های خوبی بهره‌مندیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه کم‌تر استانی در کشور مزایای مازندران را دارد، اظهار کرد: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و نگاه بخشی به این حوزه نداریم.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه آثار تاریخی استان را اگر خوب معرفی کنیم جذابیتی کم‌تر از دیگر آثار تاریخی کشور نیست، گفت: برج‌مقبره‌های مازندران مربوط به دوران قبل از اسلام است و می‌تواند گردشگران اروپایی را هم به خود جذب کند.

وی با بیان اینکه هر 12 اثر تاریخی در مازندران یک مامور حفاظت دارد، تصریح کرد: در کنار این مسئله، پراکندگی آثار تاریخی را هم در مازندران شاهد هستیم و این موضوع هم مطرح است که اقلیم ما ضد بنا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در برنامه سوم توسعه، ایجاد و حفظ ظرفیت‌های کالبدی فرهنگی شهر بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده بود، ادامه داد: شهرهای ما اکنون از نظر نما و معماری، بی‌هویت است در حالی که این مسائل را شهرداری‌ها باید ورود پیدا می‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس، شهرداری‌ها باید در حوزه فرهنگی کار کنند، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرداری‌ها احداث سینما و مرکز فرهنگی را جزو اولویت‌های کاری خود نمی‌دانند.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه 207 پروژه نیمه‌تمام در حوزه گردشگری داریم که سرمایه‌گذار ورود پیدا است، اظهار کرد: دوره تنفس در حوزه گردشگری 6 ماه است و این فرصت بسیار محدود است و باید به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، فرصت بیشتری برای بازپرداخت تسهیلات داد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم چند پروژه در استان تعریف کردیم، افزود: اگر این پروژه‌ها جزو ادبیات مسلط و پذیرفته شود می‌توانیم توسعه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر توسعه گردشگری دریایی، گفت: بعد از کنفرانس گردشگری سلامت در مازندران، مراجعه به اداره کل ما با نگاه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت، قابل توجه بود.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها مبتنی بر فریب نیست و شرایط را کامل برای سرمایه‌گذاران تشریح می‌کنیم، تصریح کرد: چند پروژه مناسب در حال پیشرفت است و پروژه بهدشت چمستان، بحث گردشگری سلامت را جدی نگرفته بود اما بعد از کنفرانس گردشگری سلامت، به این سمت رفت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم سند گردشگری سلامت را تدوین کرد.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه به دنبال بازاریابی و بازارگردی در حوزه گردشگری سلامت هستیم، ادامه داد: بیمارستان‌های تازه ساز با نگاه پذیرش بیماران خارجی است و ادبیات حوزه بهداشت و درمان در تجهیز بیمارستان‌ها به سمت گردشگری سلامت است.

وی با اشاره به اینکه در سفر ریاست‌جمهوری به بیمارستان‌ها توجه خوبی شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس وعده‌ای که تاکنون گفت‌وگو شده، تخصیص این اعتبارات صد در صد است.


  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 5 مهر 1394-12:20

    ای کاش در مورد گردشگری سلامت توضیح بیشتری می دادن من زیاد متوجه نشدم. با تشکر
    تابستون سفری به گیلان داشتم از مازندران بکرتره و منو به حدود 15- 20 سال پیش مازندران برده بود. هنوز تو شهرای بزرگش هم خونه باغ و کوچه باغ زیادی میشه دید. یه قطعه زمینی داشتم می خواستم علی رغم نظر دیگران که بفروش تو تهران به جاش خونه بخر -اونجا ملک ارزش داره- یکساله چند برابر میشه و هزارتا راهکاره دیگه یا اگه نمی فروشی لااقل اینجا یه خونه چندطبقه بزن بده اجاره کلی سود می کنی!!!! اونم زمینی که تو روستا واقع شده!!!! طرف اومده میگه درب ریموت دار با اسانسور میزنم برات!!!!بالاخره تصمیم گرفتم یه خونه به سبک خونه های قدیمی مازندران بزنم برام باور کردنی نبود هیچ بنایی قبول نمی کرد برام اونطوری بسازه وقتی می گفتم پنجره های چوبی اون فرمی می گفتن الان کسی تو دهات هم اونطوری نمی سازه!!! برای ما هم نمی صرفه از بابت زمان و کارگر!!! مسخره اس همه پیشرفت می کنن شما پسرفت!!! فردا میگن من بنای خبره ای نیستم کارم درین حده مشتریام می
    پرن و ...هزار تا داستان دیگه .. ولی من شده خودم بسازم این کارو می کنم... ولی برای اینکه توریسم صنعت بشه اول باید فرهنگش نهادینه بشه یعنی تک تک مردم و مسئولین اول بفهمن تو چه شهر و دیاری زندگی می کنن و در چنین دیاری باید و بهتره چه جوری زندگی کنیم تا هم سرمایه هامون رو حفظ کنیم هم درامد کسب کنیم. متاسفانه این امر حتی در مرحله اگاهی هم وجود نداره چه برسه به فرهنگش .
    مثلا به جای اینکه ساحل دریا رو به عمد چنان کثیف بذاریم تا مثلا کسی دیگه رغبت نکنه بیاد لب دریا و اینطوری مثلا داریم از ارمانامون دفاع می کنیم! و سواحل رو امن!!! واقعا چه اشکالی داره بیایم طوری سواحلمون رو مهندسی کنیم که بشه هم زن هم مرد به خوبی و پاکیزگی و با رعایت اصول اسلامی ازین نعمت استفاده کنن و هم درامدزایی داشته باشه و تازه نمونه ای بشیم در کشورهای مسلمون که یه زن مسلمان هم می تونه براحتی از دریا و ساحلش استفاده کنه مثل همون چیزی که در امر ورزش نشون دادیم... نه اینکه مثل یه کشورایی ساحلاشون بشه برای اروپاییا یا مثل کشور ما سواحل زباله ای...
    اونوقت یه ایرانی برای یه شنا کردن و دو تا عکس گرفتن عقده ای نمیشه بره ترکیه!!! اگه مسلمونیم باید الگوهای جدید ارائه بدیم نه مثل واپس گراها عقب مونده باشیم. همیشه روشنفکری بار منفی غربزدگی نداره همین معنی مارو بیچاره کرد و چراغ تفکر رو در ما خاموش کرد و جهان اسلام رو منزوی و غرب تاخت و می تازد.


    ©2013 APG.ir