تعداد بازدید: 3997

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 5 مهر 1394-13:21

با حضور دلاور بزرگ نیا، مهدی محمدی و ولی رعیت؛

زنگ گردشگری در قائم شهر به صدا در آمد

دلاور بزرگ نیا: زنگ گردشگری جهت هشدار و آگاهی بخشی قبل از وقوع یک اتفاق نواخته شد / معرفی نشدن آثار تاریخی استان یک چالش عظیم است.


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، رضا شریعتی: از ساعت 9:30 امروز همزمان با هفته گردشگری، آیین نواختن زنگ گردشگری در هنرستان دخترانه اسوه ترک محله قائمشهر برگزار شد.

در این مراسم دلاور بزرگ نیا مدیر کل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان مازندران، مهدی محمدی فرماندار قائمشهر و تعدادی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی حضور داشتند.

فرماندار قائمشهر با اشاره به واقعه کشته شدن حجاج در منا و سرزمین وحی  اظهار کرد: بی کفایتی خاندان آل سعود و آل یهود باعث فجایع اخیر بوده است که لازم است به خواست جهان اسلام احترام گذاشت و بازنگری در مدیریت حج صورت بگیرد.

محمدی با بیان اینکه شهرستان قائمشهر به واسطه فعالیت کارخانه های نساجی شهر کارگری محسوب می شد، اظهار کرد: باید به گردشگری که می تواند به مراتب از بسیاری از صنایع و حتی چاه های نفتی هم در آمدزا تر باشد توجه کرد.

وی با بیان اینکه قائمشهر دارای جاذبه های گردشگری متعددی است، افزود: جاذبه های این شهرستان به خوبی به شهروندان و گردشگران معرفی نشدند.

* زنگ گردشگری جهت هشدار قبل از وقوع یک اتفاق نواخته شد،

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان مازندران در آیین نواختن زنگ گردشگری با بیان اینکه معرفی نشدن آثار تاریخی استان یک چالش عظیم است، اظهار کرد: مراسم روز گردشگری ، فرصتی بر ای واکاوی این صنعت مهم است تا پیشرفت ها وچالش های آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

بزرگ نیا با بیان اینکه زنگ گردشگری جهت هشدار و آگاهی بخشی قبل از وقوع یک اتفاق نواخته شد، تصریح کرد: صنعت گردشگری می تواند باعث ایجاد صلح جهانی شود و یکی از دروازه های رسیدن به صلح است، به همین جهت شعار سازمان جهانی گردشگری برای امسال "هر گردشگر یک فرصت" است.

وی با اشاره به فوت تعدادی از هم وطنان در حادثه منا ضمن تسلیت این واقعه اظهار کرد: در میزبانی از گردشگران خارجی باید به بهترین نحو به نیازهای آنها از جمله امنیت رسیدگی شود که آل سعود این نقش را به خوبی ایفا نکرد.

بزرگ نیا با بیان اینکه گردشگران مازندران را به جهت سرسبزی جنگل ها و دریا می شناسند، تصریح کرد: بناهایی نظیر امامزاده سید زرین نوا در قائمشهر با سابقه دوره ایلخانی، پل های تاریخی نظیر پل های تاریخی شهر شیرگاه با قدمت دوره صفویه، قلعه کنگلو و برج های آرامگاهی لاجیم و رسکت سوادکوه جز آثار و بناهای تاریخی بی شماری از دوره های پیش از اسلام و پس از آن هستند که می تواند فرصت خوبی برای گردشگری و حضور مسافران باشد .

خاطرنشان می کنیم در این آیین ولی رعیت -نماینده دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی- نیز در جایگاه ویژه مهمانان حضور داشت.

 

 


  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه
    سه شنبه 7 مهر 1394-8:34

    شاهی از وقتی شد قائمشهر پسوند کارگری گرفت لطفا سیاستهای نخ نما به کار نبرید... تاریخ مصرف این حرفا و سیاستا تمام شده و یاداوریش تنش زاست ارومیه از وقتی رضاییه شد چی شد؟! ابادان قبل ابادان فعلی ؟؟؟؟؟
    تشکر که لااقل زنگی نواخته شد ازین زنگها حالا حالاها باید مدام به صدا درباید ولی زنگها برای که و چه به صدا در میآید!!!!!!!!!!!

    • دوشنبه 6 مهر 1394-8:0

      خوب ولی رعیت اونجا چیکار داشت ؟

      • دوشنبه 6 مهر 1394-9:55

        کارهاش رو زودتر شروع کرده حاجی. اسفندماه میشه نماینده مجلس. الان نامزده داره فعالیت میکنه

        • سه شنبه 7 مهر 1394-17:35

          جناب اقای رعیت از افتخارات مازندران است . انشاالله مردم قدر شناس حوزه انتخابیه سوادکوه - قایمشهر - جویبار - سیمرغ - در انتخابات اینده حماسه ای بیاد ماندنی خلق خواهند کرد .

      • دوشنبه 6 مهر 1394-4:38

        با درود مازند نومه لطفا خبر اشتباهو تصحیح کنید برج ارامگاهی رسکت در بخش دودانگه روستای رسکت شهرستان ساری قرار دارد...تو خبر قبلی هم به اشتباه قبرستان قدیمی ساری که اداره برق جنوب ساری بود را به اشتباه مسجد مصطفی خان گفته بودید.

        • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 1
          يکشنبه 5 مهر 1394-22:53

          از چه زمانی برج رسکت در شهرسوادکوه قرار گرفته و زرین نوا مربوط به دوره ایلخانی شده؟؟؟

          • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه
            سه شنبه 7 مهر 1394-8:24

            اگه ارامگاه زرین نوا مربوط به دوره ایلخانیان نیست مربوط به کدوم دوره هست؟ لطفا بفرمایید...

            • سه شنبه 7 مهر 1394-16:55

              برج آرامگاهی زرین نوا هم همانند بسیاری از برج های آرامگاهی دیگر سطح مازندران با فرم و طراحی مشترک از سازه های دوره حاکمیت مرعشیان (نیمه دوم حاکمیت مرعشیان)حدفاصل نیمه دوم قرن نهم تا اواخر قرن دهم هجری قمری هست. این یعنی در ایران مرکزی حاکمیت تیموریان در میانه بود و در غرب ایران آق یونونلوها حاکمیت داشتند و البته از سال907هجری هم حکومت صفویان آغاز شد. نتیجه عرایض بنده اینکه این برج ها ربطی به ایلخانی ندارند.


          ©2013 APG.ir