تعداد بازدید: 2753

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 5 مهر 1394-18:4

15 و 16 مهرماه با حضور لاریجانی، مقتدایی، جنتی و...

هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در مازندران برگزار می‌شود

مدیر حوزه علمیه مازندران: هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور دانشمندان و نخبگان شمال کشور از استان‌های مازندران، گلستان و گیلان و شخصیت‌های علمی کشور که در جامعه مدرسین عضویت دارند، در ساری برگزار می‌شود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری در نشست خبری اظهار کرد: با سوءتدبیر دست‌اندرکاران امر حج در دولت سعودی، فاجعه بزرگی به بار آمد.


وی با اشاره به اینکه در 15 و 16 مهرماه امسال هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ساری برگزار می‌شود، افزود: این اجلاسیه با حضور دانشمندان و نخبگان شمال کشور از استان‌های مازندران، گلستان و گیلان و شخصصیت‌های علمی کشور که در جامعه مدرسین عضویت دارند، برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران نقش و رسالت روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور از اهداف این اجلاسیه است، گفت: با توجه به حوادث مهم جهانی و منطقه‌ای و مشکلاتی که در دنیای اسلام به وجود آمد، این اجلاسیه در بخشی به حوادث منطقه می‌پردازد که از جایگاه ویژه برخوردار است.

دبیر اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رسیدگی به بروز تکفیری‌ها، فاجعه منا در روز عید قربان و انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به این اجلاسیه اهمیت و جایگاه فوق‌العاده می‌بخشید، تصریح کرد: این اجلاسیه با حضور 800 نفر از نخبگان و دانشمندان در ساری برگزار می‌شود.

طاهری با بیان اینکه تبلیغ دین، مهم‌ترین وظیفه جامعه روحانیت است، ادامه داد: رییس قوه قضائیه که عضو جامعه مدرسین و نماینده مجلس خبرگان است را به عنوان مدعو ویژه، مقتدایی مدیر حوزه، بوشهری مدیر حوزه علمیه برادران و جمشیدی مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با تمام معاونان خود در این اجلاسیه شرکت می‌کنند و احتمال حضور آیت‌الله جنتی هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: 9نفر از هیئت رئیسه جامعه مدرسین، 29 نفر از نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، 40 نفر از استادان سطح عالی حوزه علمیه قم و 30 نفر از استادان سطح عالی سایر حوزه‌های علمیه در این مراسم حضور می‌یابند.

دبیر اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: کارت‌های ویژه برای حضور خبرنگاران تدارک دیده شده و هماهنگی‌های لازم صورت می گیرد.

طاهری اظهار کرد: آیت‌الله طبرسی، لاریجانی، مقتدایی، بوشهری و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های گیلان و گلستان از سخنرانان مراسم افتتاحیه اجلاسیه هستند.

وی با بیان اینکه مازندران در تاریخ، یک استان استثنایی است، افزود: راجع به مدینه تعبیری در تاریخ داریم تحت این عنوان که مدینه به وسیله قرآن فتح شد، قبل از هجرت پیامبر به مدینه، یکی از یاران رسول خدا که از شهدای جنگ احد است با سوت دلنشین خود، آیات قرآن را برای مردم می‌خواند و مردم با شنیدن صدای قرآن، مسلمان شدند. مازندران هم در ابتدای ورود اسلام به تبرستان، شبیه مدینه است. نیروهای نظامی اسلام نتوانستند مازندران را تصرف کنند اما فرزندان اهل بیت، مازندران را دعوت به اسلام کردند که مازندران هم با آغوش باز اسلام را با ولایت پذیرفت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه حدود هفت هزار روحانی مازندران در قم مشغول تحصیل و یا تدریس هستند، گفت: حدود 7000 روحانی مازندرانی در مشهد و نزدیک به 1200 روحانی در استان فعال بوده و 3000 طلبه برادر و 3000 طلبه خواهر در مازندران مشغول به تحصیل هستند.

 



    ©2013 APG.ir