تعداد بازدید: 2283

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 5 مهر 1394-22:13

استاد حوزه و دانشگاه:

استقبال مردمی از رئیس‌جهوری مناسب شرافت انسانی و شریعت باشد

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(18)/ حجت‌الاسلام سعید صدوقی: بازتعریف مراسم استقبال مردمی که مناسب شرافت انسانی و شریعت باشد در سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گیرد/اجازه استراحت و بازسازی جنگل و دریا در یک دوره ده ساله باید جدی گرفته شود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: حجت‌الاسلام سعید صدوقی اظهار کرد: باوجودی که تعریف انقلاب اسلامی بر مبنای فرهنگ استوار شده است، دولت‌های پس از جنگ، کم‌ترین وقت و انرژی را توانسته‌اند برای این مهم صرف کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر رقم‌های رو به کاهش آمار کتاب و سینما و تیراژ نشریات ...فشارهای غیر قانونی سانسور و فیلتر و پارازیت که معلوم نیست با سلیقه کدام اندیشه مدیریت می شود هم فشار مضاعفی را بر فرهنگیان تحمیل کرده است، افزود: البته مقوله فرهنگ در ایران نه در سیاستگذاری و نه اجرا به عهده دولت نیست و نهادهای موازی بسیاری مدعی خدمت‌رسانی فرهنگی هستند که وظیفه پاسخگویی به نمایندگان ملت را احساس نمی‌کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه صدا وسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای و ... همه نهادهای فرهنگی هستند که سیاست‌های چندگانه را تولید می‌کنند؛ گفت: ازهمه اینها مهمتر انفعال نهاد فرهنگ در برابر دستاوردهای فن‌آوری نوین است که سبب شده بیشتر به سوی ابزارهای سانسور پناه ببریم.

صدوقی تصریح کرد: از بین بردن موازی‌سازی در نهادهای آموزشی، اجازه شناسایی و فعالیت علاقه‌مندان فولکلور مازندران، افزایش بودجه ارشاد استان که در مرز بحران است و تبدیل استان به قطب گردشگری اول ایران و منطقه، می‌تواند در صدر فهرست مطالبات از هیئت دولت قرار گیرد.

*مازندران به استراحتگاه مدیران تبدیل شده است

وی درباره استفاده از سامانه 111 در انتقال مشکلات به جای نامه، ادامه داد: تجربه نشان داده که ابزار  توده مردم برای ارتباط با دولت بر محور خواسته‌های روزمره و کوتاه مدت تمرکز دارد که گاه تبدیل به صحنه‌های رقت بار و تاسف‌آور هم می‌شود که شاید برای بعضی دولت‌ها همین موضوع، محبوبیت می‌ساخت.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه بازتعریف مراسم استقبال مردمی که مناسب شرافت انسانی و شریعت باشد باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شاید تبدیل نامه به سامانه در شرافت انسانی بهتر باشد ولی در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی‌کند و انرژی زیادی را از دولت در طول سفر می‌برد.

فرزند آیت‌الله صدوقی با بیان اینکه مازندران از رنج متراکم بی‌برنامگی توسعه بعد از جنگ مواجه است که  این خطه را تبدیل به منطقه استراحت مسئولان کرده است تا کارجدی، اظهار کرد: مناسب با رای دولت روحانی، مدیران مناسب به استان هدیه نشده و در مواردی هنوز مدیران قبلی در کار خود به واسطه سفارش برخی افراد و نهادهای دیگر پابرجا هستند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی، جنگل، دریا و گردشگری چهار اولویت نخست استان است که علاوه بر بهبود محیط زیست، رشد اقتصادی را برای کشور  به ارمغان می‌آورد، افزود: دولت اگر اجازه دهد که در یک فرخوان بین‌المللی گردشگری استان به عنوان یک سیاست رسمی اعلام شود و حق سرمایه‌گذاری در این بخش پس از تحریم، به مازندران اختصاص یابد خدمت بزرگی را به فرهنگ و اشتغال استان  کرده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه شاید تا پنجاه درصد خوراک کشور در مازندران تولید می‌شود که جایگاه مهمی برای وزارت کشاورزی ساخته است، تصریح کرد: بر محور آب باید این مهم مطالعه جدید شده و کانال غرب به شرق استان دوباره فعال شود، ضمن اینکه اجازه استراحت و بازسازی جنگل و دریا هم در یک دوره ده ساله باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌سازی ریلی و زمینی و بنادر و به ویژه بندر آزاد استان هم در بستر طرح گردشگری باید مورد مطالعه و مصوبه دولت قرار گیرد، گفت: مرکز استان هم بار مدیریت استان را بردوش دارد اما مناسب این خدمت از توسعه سهم نداشته، هنوز حتی کمربندی مناسب حمل و نقل ندارد.

 


  • سه شنبه 7 مهر 1394-7:17

    من هیچ استدلالی پیدا نکردم که چرا مردم در استقبال مزدمی مردم باید دنبال ماشین ریس جمهور بدوند؟ چرا اصلا ریس جمهور چنین اجازه ای می دهد؟ فرق ایشان از این حیث با احمدی نژاد چیست؟ نکنید این کارها را حاج آقا

    • دوشنبه 6 مهر 1394-18:31

      مردم مازندران در سفر آتی دکتر روحانی با یدخواستار تغییرات اساسی در مدیریت استانداری مازندران شوند .این حق مردم است .

      • دوشنبه 6 مهر 1394-9:7

        خدمت حاج اقا عرض شود این دوستانی که جابجا شدندبعضی ها ادارات زیر مجموعه رو داغون کردند...نه استاندار جوابگوست و نه نمایندگانی که اینها رو اوردند.ضمنا حالت خوبه حاج اقا؟؟؟


        ©2013 APG.ir