تعداد بازدید: 3252

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 19 مهر 1394-9:55

مدیرکل جهاد کشاروزی مازندران مطرح کرد:

عملکرد مثبت دولت روحانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(63)/ دلاور حیدرپور: برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها از عملکرد های مثبت دولت تدبیر و امید است.


   مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: مدیرکل جهادکشاورزی مازندران مهمتری اقدام دولت در بحث کشاورزی را جلوگیری از تخریب اراضی و تغییر کاربری اراضی زراعی دانست و خاطر نشان کرد: برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها از عملکرد های مثبت دولت تدبیر و امید است.

دلاور حیدرپور یکی از پتانسیل های را استان بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: آماده نبودن زیرساخت هایی مانند تجهیز و نوسازی زهکشی شبکه های آبیاری و همچنین کمبود ذخیره آب که نیازمند احیای آبندان ها و احداث سدها است، در مازندران نسبت به سایر استانها و متوسط کشوری پایین است.

وی با اشاره به اینکه با حضور هیئت دولت و ریاست جمهور در رفع مشکلات اساسی بخش کشاورزی می تواند اثر گذار باشد، افزود: انتظار می رود که با سرمایه گذاری در زمینه تامین ذخیره و انتقال آب و همچنین استفاده از روش های نوین آبیاری بتوانیم ریسک تولید در مازندران پایین بیاریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه زمینه ی خوبی برای صادرات محصولاتی نظیر مرغ، گل و گیاهان زینتی و میوه داریم اظهار داشت: امیدواریم با افزایش زیر ساخت های تولید و فراهم کردن زمینه گسترش صادرات از جمله مشوق های صادراتی بتوانیم این محصولات را صادر کنیم و ظرفیت های خالی تولیدکنندگان دوباره فعال شود.

به گفته وی، 1150 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون در بخش تولید کشاورزی برای خرید بیش از سه هزار دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کمبود نقدینگی و سرمایه گذاری در زیر ساخت ها و کمبود تسهیلات با بهره مناسب از معضلات بخش کشاورزی است، اظهار داشت: انتظار این است که دولت با بررسی درخواست ها و پتانسیل های استان مازندران در حد مقدورات و بیش از آنچه که امروز در اختیار استان است موقعیت های مورد نیاز برای جهش در توسعه ای استان در بخش کشاورزی به وجود بیاورد.

حیدر پور تاکید کرد: تعامل با تولید کنندگان و تقویت تشکلات وحضور آنها در تصمیم سازی های مربوط به حوزه خودشان از بارزترین خصوصیات دولت یازدهم است.

این مسئول به بهره برداری از اولین پروژه پرورش ماهی در قفس در دریای خزر اشاره کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت هزار تن در شصت قفس دریایی شروع به کار کرده است.

وی آغاز به کار پروژه پرورش ماهی خاویاری با استفاده از آب دریا را یکی از بزرگترین پروژه ها خاور میانه دانست و گفت: این پروژه با تولید 2000 تن گوشت ماهی خاویاری و 30 تن خاویار در سال 94 به بهره برداری رسیده است.

 



    ©2013 APG.ir