تعداد بازدید: 3216

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 20 مهر 1394-19:36

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صنعت نساجی رو به انقراض نیست/دستگاه ها مرتب نوسازی شود

محمدرضا نعمت زاده در قائم شهر گفت: در گذشته سود ها را برداشت می کردند و کسی به فکر سرمایه گذاری نبود/ با پرداخت بدهی شاهد رونق ارزش افزوده کارخانه خواهیم بود/مرتب باید نوسازی دستگاه ها را در دستور کار قرار دهیم/صنعت نساجی و صنایع غذایی به دلیل نیازهای بنیادی بودن در دنیا رو به انقراض نیستند.


 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضا شریعتی: برای پوشش خبری برنامه های صبح در قائم شهر از سوی فرمانداری و شورای شهر اتوبوسی برای خبرنگارها تدارک دیده شد. کارت شناسایی هم از قبل به خبرنگاران داده شد.

قرار بود ساعت 9 صبح پروژه غدیر با حضور وزیر راه وشهر سازی افتتاح شود. خبرنگاران در محل پروژه در کیلومتر 2 جاده قائم شهر به بابل مستقر بودند که خبر دادند باید برای رفع پلمپ دستگاه های کارخانه نساجی، با حضور مدیر عامل بانک ملی و وزیر صنایع به سمت کارخانه بروند که در بین راه با کاروان وزیر صنایع روبرو شدند.

*قسمتی از زمین کارخانه برای رفع بدهی بانک تهاتر می شود

مهدی علم بیگی -سرمایه گذار کارخانه نساجی مازندران- با بیان اینکه این کارخانه تا 8 ماه گذشته درگیر بدهی معوقه به کارگران بود، گفت: با رفع پلمپ دستگاه های رنگرزی کارخانه که از سال 90 پلمپ شده بودند، این کارخانه می تواند 55 میلیون متر مربع رنگرزی انجام دهد تا علاوه بر اشتغال زایی به سود دهی هم برسد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم چاپ، رنگرزی، پروژه تولید و دوزندگی را در کارخانه انجام دهیم، اظهار کرد: با تعامل با بانک ملی قسمتی از زمین کارخانه برای رفع بدهی بانک تهاتر خواهد شد.

* با پرداخت بدهی شاهد رونق ارزش افزوده کارخانه خواهیم بود

 مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه با توجه به بدهی های معوقه قبول کردیم تا زمین را به جای پول دریافت کنیم، اظهار کرد: اولین بحث در مورد کارخانه نساجی راه اندازی خط چاپ و رنگرزی است تا سبب ایجاد اشتغال شود.

عبدالناصر همتی با بیان اینکه با پرداخت بدهی و تعیین تکلیف آن شاهد بهره برداری از خط تولید و رونق ارزش افزوده کارخانه خواهیم بود، تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته با باز شدن ال سی طلب کارگران و بازنشستگان کارخانه نساجی پرداخت شد.

*نساجی رو به انقراض نیست

  وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکلات حقوقی جهت رفع پلمپ دستگاه های کارخانه نساجی مازندران بر طرف شد، گفت: با وجود اینکه در قائم شهر واحدهای کارخانه نساجی قدیمی هستند ما باید به قدمت آن ها افتخار کنیم، چرا که در دنیا مهم ترین نگاه شان به تاریخ شروع و رونق گذشته است تا با استفاده از تجربه گذشته و دانش حال و آینده به توسعه برسند.

وی با بیان اینکه مرتب باید نوسازی دستگاه ها را در دستور کار قرار دهیم، اظهار کرد: قانون اجازه می دهد چنانچه صدر صد سود شرکت و کارخانه برای سرمایه گذاری استفاده شود واحدهای تولیدی از پرداخت مالیات معاف شوند.

وزیر صنایع با بیان اینکه در سالهای گذشته در روند خصوصی سازی اشکالاتی وجود داشت، خاطر نشان کرد: سهامداران در انتهای سال سودهای خود را دریافت می کردند وبه فکر سرمایه گذاری نبودند که همین موضوع سبب به وجود آمدن مشکلات بعدی در صنایع شد.

نعمت زاده با بیان اینکه صنعت نساجی و صنایع غذایی به دلیل نیازهای بنیادی بودن در دنیا رو به انقراض نیستند، افزود: باید به دنبال توسعه این صنایع برویم تا علاوه بر اشتغال زایی به خودکفایی برسیم.

وی تصریح کرد: در کشور به یک میلیارد و300 میلیون متر پارچه نیاز داریم که 800 میلیون متر آن تولید می شود وباید برای تولید 500 میلیون متر پارچه دیگر تلاش کرد تا از قاچاق جلوگیری شود.

در انتهای این مراسم وزیر صنایع از برادران علم بیگی قول گرفت تا با حمایت های صورت گرفته بین 9 تا 12 ماه دیگر خط رنگرزی کارخانه نساجی فعال شود.

 



    ©2013 APG.ir