تعداد بازدید: 3372

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 20 مهر 1394-21:28

روحانی در نشست خبری چه گفت؟

منطقه آزاد شاید وقتی دیگر/استاندار خسارت های تگرگ و طوفان اخیر را پیگیری کند

رییس جمهوری: اشتغال افزایش یافته است/استاندار خسارت های تگرگ و طوفان اخیر را پیگیری کند/امسال مشکل کمتری در بحث گاز خواهیم داشت/ گزارش کاملی در زمینه منطقه آزاد به دستم نرسید /امیدواریم امسال به واردات برنج نیازی نباشد


 مازندنومه، سرویس سیاسی: دکتر حسن روحانی در آخرین برنامه سفر خود به مازندران، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در ابتدای این نشست با بیان اینکه قبل از هر چیز از مردم صمیمی، دلاور، انقلابی و پرچمدار حکومت علوی در تاریخ یعنی مردم عزیز مازندران به دلیل میهمان نوازی از بنده و هیات همراه تشکرمی کنم، افزود: از مردم شهرستان های دیگر نیز عذرخواهی می کنم که بنده توفیق حضور در آن شهرستان ها را نداشتم، اما در هر شهرستانی نماینده ما حضور داشت که مطالبات مردم را دریافت کرد و سخن دولت را نیز به آنها رساند.

  این مسئول با تشکر از همه مسئولان نظامی و انتظامی و مدیران استانی اظهار داشت: در این سفر تصمیم گیری های خوبی برای طرح های استانی و ملی اتخاذ شد.

روحانی گفت :سه راه اصلی مرکز با منطقه شمال با استان مازندران مد نظر قرار گرفت، جاده فیروزکوه در سال 94، هرازدر سال 95 و فاز اول جاده چالوس به همراه اصلاحات در سال 96 به بهره برداری رسیده، آماده افتتاح خواهد شد.

وی ارزیابی خود را از تیم دولت در استان چنین بیان کرد: قضاوت برای من سخت است اما مازندران، برنامه هایی که دولت در دو سال اخیر پیگیری می کرد را به خوبی اجرا کرده است.

*اشتغال افزایش یافته است

رییس جمهوری در خصوص بیکاری موجود در استان مازندران نیز ابراز داشت: آمار بیکاری 0.4 درصد کاهش یافته و این یعنی اشتغال افزایش یافته است.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه موضوع اشتغال یکی از سوال های ما از استانداران کشور است، افزود: در چند استان اخیر گزارش استاندارها نشان می دهد که وضعیت اشتغال بهتر شده است.

وی گفت: یکی از اهداف ما در پسا برجام این است که شاهد یک تحول و توسعه و رونق و به دنبال آن یک حرکت خوب را در زمینه اشتغال شاهد باشیم .

دکتر روحانی با بیان اینکه 45 پروژه ای که اعلام کردیم برای مازندران دارای اولویت است، افزود: در سازمان مدیریت بر روی این پروژه ها کار شده و استاندار و نمایندگان مجلس این

موضوعات را بررسی کرده و در هیات وزیران نیز با حضور استاندار بر روی آن بحث و کارشناسی شده است که با اعتبار 991 میلیارد تومان برای مازندران به تصویب رسیده است.

*استاندار خسارت های تگرگ را پیگیری کند

حجت الاسلام روحانی در خصوص خسارات محصولات باغی در اثر سیل و طوفان با بیان اینکه خسارت روزهای اخیر به دلیل تگرگ و وضعیت جوی و طوفان موجب تاسف ما شده است افزود: ما به استاندار اعلام کردیم که به سرعت پیگیری کنند و تاکید می کنیم سریعا خسارات برآورد شود و در دولت تصویب می کنیم که جبران شود.

*امسال مشکل کمتری در بحث گاز خواهیم داشت

وی در خصوص انتقال خط لوله گاز از دامغان به مازندران و کمبود گاز در فصل سرما اظهار داشت: ما معمولا در زمستان یکی دو ماهی که مصرف گاز زیاد می شود مشکلات فراوانی پیدا می کنیم ، البته فازهای جدیدی را به مدار اضافه کردیم که روزانه 120 میلیون مترمعکب گاز اضافه شده است.

رییس جمهوری ابراز داشت: امسال مشکل کمتری خواهیم داشت اما پروژه گازرسانی به روستاها در دستور کار است که تا پایان این دولت تلاش می کنیم در حدود 98 درصد این پروژه ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: در خصوص آب روستایی 500 میلیون دلار از صندوق توسعه به آب روستایی اختصاص خواهد یافت.

این مسئول همچنین گفت: در موضوع انتقال گاز به مازندران هم مشکلاتی داریم که دنبال می کنیم.

* گزارش کاملی در زمینه منطقه آزاد به دستم نرسید

رئیس دولت تدبیر و امید در خصوص منطقه آزاد تجاری و گردشگری گفت: دستوری که از ابتدای دولت دادیم این بود که مبنای ما این است گزارش دقیق به رئیس جمهوری داده شود که ایجاد منطقه آزاد در صادرات تاثیرگذار است. متاسفانه در گذشته بر مبنای واردات بوده است.

وی گفت: منطقه آزاد با این شرایط به اشتغال غیرمولد تبدیل می شد که درآمد ناسالم به وجود می آورد اما در هر استانی اگر منطقه آزاد بر این مبنا که عرض کردم باشد، مخالفتی با ایجاد آن نخواهیم داشت.

  روحانی اظهار داشت: هنوز یک گزارش کامل در این زمینه به دست من نرسیده است، امشب هم در شورای اداری بعضی از اعضا مطرح کردند که ما می گویم بررسی شود.

*امیدواریم امسال به واردات برنج نیازی نباشد

رئیس دستگاه اجرایی کشور در خصوص وضعیت برنج استان و واردات برنج در فصل برداشت محصول نیز اظهار داشت: دولت همه تلاشش بر این است در جایی که ضرورت ندارد جلو واردات گرفته شود و تصمیم گیر هم همان وزارتخانه مربوط است.

وی با بیان اینکه ممکن است متاسفانه واردات قاچاق در کشور داشته باشیم، افزود: امیدواریم امسال، هم وضع محصول خوب باشد و هم بازار وضعیتش مناسب باشد که نیازی به واردات نباشد.

دکتر روحانی در پایان از رسانه های استانی و ملی و کشوری تقدیر کرد و اظهار داشت: در هر سفر بخشی از بار زحمت ما بر دوش رسانه ها است و تلاش و کوشش می کنند که هم قبل و هم حین سفر مطالبات مردم را بیان کنند که از همه آنها و مردم مازندران تشکر می کنم.

 


  • سه شنبه 21 مهر 1394-18:9

    مازندران در گیر مشکلات مهمی مانند پسماند ، نداشتن راههای ارتباطی ، محیط زیست ، نابودی جنگل و بیکاری مفرط و... است . مشکلاتی که استانهای دیگر ندارند و به فکر حل مشکلات دیگرشان هستند ولی ما هنوز اندر خم همان گامهای نخست هستیم / وا اسفا به حال مردم ما / وای بر مسولان ما

    • سه شنبه 21 مهر 1394-12:27

      http://mazandmajles.ir/post/read/6974/"ربیع-فلاح"-باید-برود!.html

      این تحلیل عالیه

      • سه شنبه 21 مهر 1394-8:34

        مردم نشون دادند که از این دولت دلسرد شده اند..اگه دانش اموزان نبودند چی میشد..اینها همه نتیجه ی بی ندبیری مسولان ارشد استان میباشد که با عملکرد خود مردم رو نا امید کردند...باور بفرمایید من به اقای روحانی رای نداده ام.ولی دلم نمیخواست مردم اینطور سرد با رییس جمهور محترم برخورد میکردند..به نظر من اقای روحانی باید صدای دلسوزان رو بشنود وتغییرات رو شروع کنه.همین الان هم خیلی دیر شده..

        • سه شنبه 21 مهر 1394-6:50

          واقعا كه بعد دوسال اومدندوميگن اميدواريم و....آيا از همين لحن دراستان سمنان استفاده ميكردند
          چه زود رفت چرا!!!!!! همه كارها را درعرض چند ساعت رديف كرد!!!!!!!
          لطفا اعتبارات سفر هيات دولت درسايراستاها راببينين ومقايسه كنين !!!!!

          • سه شنبه 21 مهر 1394-8:19

            روحانی همه استانها سفرش یک روزه است. کجا دو روز موند؟ دستش درد نکنه که بالاخره اومد و 45 پروژه اصلی کشوری مثل هراز و ازادراه و فیروزکوه را رسیدگی کرد. اینها ملی هستند. یک ازادراه برابری میکنه با 100 تا پروژه بزرگ دیگر استانها. 1200 میلیارد تومان اعتبار میخواد. یک هراز و فیروزکوه که 20 میلیون مسافر رو میاره استان برابری میکنه با 50 تا پروژه سایر استانها. به درزای و قد که نیست، به اهمیت داشتن پروژه هاست.ممنون.


          ©2013 APG.ir