تعداد بازدید: 4293

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 22 مهر 1394-7:28

گفتنی های سفر(2)

استانداری مازندران به خانه تکانی نیاز دارد

اوج بی اخلاقی  و بی تدبیری سفر توسط مدیرکل روابط عمومی مازندران رقم خورد/ظاهرا سیستم استانداری به گونه ای است که هر کس پا از گلیم خود فراتر نهد مقرب تر می شود/جای بسی شگفتی است که تنی چند از مدیران کل استانداری نیز از لیست حضور در ملاقات های رئیس جمهوری حذف شدند/ برای اعضای ستاد مردمی استقبال از سفر رییس جمهوری هم کارت دعوت صادر نشد و بیشتر آن ها روز دوشنبه خانه نشین بودند/استانداری مازندران به تغییرات در بخشی از معاونت ها و دوایر نیاز دارد تا بیش از این حامیان دولت این گونه تحقیرات را شاهد نباشند. این مطالبه باید از سوی نیروهای دلسوز و حامی واقعی دولت پیگیری شود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: رئیس جمهوری دوشنبه ساعاتی میهمان مازندران بود و این سفر قطعا زمینه تسریع، تکمیل و بهبود شرایط استان را رقم خواهد زد.

دکتر روحانی در دیدار یک روزه خود، بر غیرت و مردانگی مردم مازندران آفرین گفت و 45 طرح با اعتبار بیش از 991 میلیارد تومان که قبلا کارهای کارشناسی آن در هیات دولت انجام و تصویب شده بود را به مردم مازندران هدیه داد.

 در این بین پرداختن به بخشی از عملکرد تیم مدیریتی استان و بعضی از مسایل حاشیه ای می تواند موجب تقویت نقاط قوت و پوشاندن ضعف ها در سفرهای دیگر استانی شود.

1-برخلاف سفرهای استانی رئیس جمهوری قبلی، رئیس جمهوری تدبیر و امید تاکید داشت که کرامت مردم حفظ شود و شانیت و اقتدار جمهوری اسلامی محفوظ بماند، به همین دلیل از همان آغاز بر دویدن مردم پشت ماشین و رفتارهای پوپولیستی اعتقادی نداشت و همواره در همه سفرها کوتاه ترین مسیر ممکن برای رسیدن به محل اصلی ملاقات مردمی را انتخاب کرد.

رئیس جمهوی تیم حفاظت و امنیت دارد و از ابتدا هم بنا نبود دکتر روحانی در میاندورود حاضر شود و مسایلی که متاسفانه خلاف واقعیت در رسانه ها انعکاس داشته است به دور از انصاف است که رئیس دولت تدبیر و امید تصمیم خود را تغییر داده است.

2-عملا هماهنگی رسیدن به ورزشگاه با شخص رییس جمهوری نیست، بلکه تیم حفاظت و امنیت این کار را انجام داد، اما نکته قابل تامل این است که حتی اگر بنا نبود رئیس جمهوری از در اصلی خروجی فرودگاه به سمت ساری عزیمت کند، چرا به مدیران استانی و شهرستانی اطلاع ندادند که مردم میاندورود را بی جهت جلوی در خروجی فرودگاه و یا در مسیرهای اسلام آباد، چهار راه آزادگان و سورک به سمت ساری به انتظار نگذارند؟

اینکه فرماندار یک شهرستان نیز در در خروجی به انتظار رییس دولت مانده است، از نبود اطلاع رسانی درست تیم حفاظتی و امنیتی به نماینده دولت حکایت دارد.

وقتی خطای کوچکی از مجموعه مدیریت حفاظت و امنیت رخ می دهد باید منتظر تنش ها و حرف های مردم در جامعه نیز بود، به ویژه اینکه اکثر مردم این منطقه روستایی و کشاورزند و عموما حتی با دیدار ساده رئیس جمهوری نیز خوشحال می شوند. اگر تصمیم دایر بر امر دیگری بود می توانستند اعلام و مردم هم در همان ورودی فرودگاه تجمع کنند و دیدار چند دقیقه ای انجام شود و سپس به سمت ساری حرکت کنند.

  اینکه به این شکل در خفا و پنهان و با امنیتی کردن شدید موضوع، کار پیش برود، جای تاسف دارد. این دولت قایل به امنیتی کردن موضوعات نیست، اما به نظر می رسد سیستم حاکم بر حفاظت و بخش های دیگری که در ادامه عرض خواهم کرد همان سیستم دولت قبل است و هیچ گونه پالایشی در این زمینه صورت نگرفته است.

بسیاری از مردم برای ذبح احشام در مسیر در انتظار رییس جمهوری بودند و نبود اطلاع رسانی به مردم کار بسیار ناصوابی بود که مسئولیت مستقیم آن متوجه تیم و گارد حفاظت از رئیس جمهوری است.

هم چنین جای تعجب است فرمانداری که فرودگاه در منطقه استحفاظی اوست و اگر گزارشی از امنیت و مسایلی از این دست پیش آید او در خط مقدم رسیدگی به موضوعات است، در مراسم استقبال جایگاهی ندارد و این مساله جدای از مناسبات سیاسی، اقتدار نماینده دولت در منطقه را خدشه دار خواهد کرد.

به رئیس جمهوری محترم پیشنهاد می کنیم رفتارهایی از این دست را پایان بخشد، چرا که هیچ منفعتی برای دولت ندارد و تنها رفتارهای سیستم سابق در اداره کشور را، به یاد مردم خواهد آورد؛ هر چند که عده ای این امر را نشان از مردمی بودن رئیس جمهور قلمداد می کنند .

3-یک پرسش اساسی؛ در عصر تعدد رسانه ها، چه نیازی است رییس جمهوری به هر استانی که می رود در ورزشگاه برای مردم سخنرانی کند؟ آیا او خبر ندارد کشاندن مردم و اطلاع رسانی برای سخنرانی عمومی هزینه هایی دارد؟ مگر جشن خاص یا مسابقه ورزشی پرهیجانی است که هواداری بخواهد حضوری تماشا کند؟ رسانه ها نماینده افکار عمومی و مردم هستند. رییس جمهوری می تواند در بدو ورود به رادیو و تلویزیون استانی بیاید و یا در حضور خبرنگارها، سر ساعت خاصی برای کل مردم استان سخن بگوید.

نمی دانم در کجای دنیا رییس دولت با هزینه هایی مردم را در جایی جمع می کند تا برای شان سخنرانی کند؟ این گونه برنامه های توده گرایانه شاید برای ایام تبلیغات انتخابات ضرورت داشته باشد، اکنون و در دوره ثبات هیچ توجیه عقلی ندارد.

اتفاقا دیدن و شنیدن سخنان رییس جمهوری از طریق تلویزیون در منزل یا محل کار، حلاوتش بیشتر از ساعت ها سرپا ایستادن و دیدن او از فاصله دور است!

4-موضوع مهم دیگری که عده ای در پی سواستفاده از آن و در شبکه های مجازی نیز پیاده نظام آن ها به سرعت در حال انتشار آن هستند، عکس هایی از آغازین ساعات حضور مردم در ورزشگاه شهید متقی و قیاس آن با فراخوان شهرداری ساری و دعوت از مردم برای حضور در جشن آزادسازی پادگان است.

این کار با هر توجیهی که انجام شده است کاملا دروغ و خلاف واقع است و عکس های رسانه های گروهی و خبرگزاری ها از حضور مردم در استقبال از رییس جمهوری -که بیش از 75 درصد مردم مازندران به او رای داده اند- موید مطلب فوق است.

عده ای متاسفانه در دفاع از جریان خاص و تمامیت طلب، ایمان و اخلاق خود را به ثمن بخس تاراج کرده اند و این شایسته یک مسلمان نیست.

5-ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- هم چنین معاون سیاسی و امنیتی و مدیر روابط عمومی اش این سفر را به خوبی تدبیر نکردند و گلایه ما این بار از استانداری بسیار جدی است.

کارهایی در مجموعه استانداری در حال انجام است که یا او به فعالیت های نیروهای تحت مجموعه اش اشراف ندارد و یا با نظر و تایید او برخی مظاهر نفاق و دورویی، دست به هر کاری برای حذف جریان دلسوز حامی دولت به بهانه های واهی می زنند.

ناگفته نماند فلاح حتی در سخنرانی ملاقات عمومی در ورزشگاه نتوانست افکار عمومی را اقناع کند و تنها به دفاع از عملکرد رفتاری خود پرداخت و در انتها هم گفت که مشکلات را در شورای اداری بیان می کند، اما سخنان او در جلسه شورای اداری هم نه رسانه ای شد و نه کسی از آن اطلاع دارد.

6-اوج بی اخلاقی  وبی تدبیری سفر توسط مدیرکل روابط عمومی مازندران رقم خورد، او که پس از یک دوره انتقاد درست و منطقی برخی رسانه های استان، در پی انتقام جویی بود، این بار هم عمدی و نه سهوی اقدام به گلچین کردن و گزینش رسانه ها برای پوشش سفر کرد، به گونه ای که وزن رسانه های منتقد و مخالف دولت برای پوشش برنامه ها سنگین تر بود.

البته او در نهایت بازنده ماجرا بود؛ چرا که سریع ترین اخبار از سفر ریاست جمهوری، حتی دقیق تر و سریع تر از رسانه هایی که حضور داشتند، حداقل در چند کانال و گروه و شبکه مجازی که در اختیار تیم مازندنومه قرارد دارد، منتشر شد و بازتاب لحظه ای مناسب این پوشش نیز همچنان نقل قول دوستان و همکاران و مخاطبان است.

تیم رسانه ای ما در قالب کمیته رسانه ستاد مردمی سفر در روزهای گذشته نزدیک به 70 بسته در قالب های خبری، گزارشی، یادداشت، مقاله، تحلیل، گفتگو، میزگرد و... تولید کرد که در بسیاری از رسانه های مکتوب و مجازی استان منعکس و باعث فضاسازی عمومی از طریق بیان مطالبات مردمی توسط گروه های مختلف مدیران، مسئولان، نخبگان، فرهنگیان، دانشگاهیان و سیاسیون استان شد. این سطح تولید محتوا را می توان با سایت استانداری مازندران مقایسه کرد که تا چند روز پیش انگار نه انگار سفری در پیش است!

ما نیز چون برخی دیگر از رسانه های حامی دولت در استان به جلسات رییس جمهوری دعوت نشدیم که البته این بی احترامی و بی تدبیری اخلالی در کار ما ایجاد نکرد.

استانداری به جای یارگیری اقدام به یارستیزی می کند و دوستان و همراهان خود را به بهانه های مختلف آزار می دهد. این رفتارهای ناشایست، تردید ما را در نفوذی بودن عده ای در سیستم اطلاع رسانی دولت در استان و فلج بودن ماشین تبلیغاتی دولت -که بارها بر آن تاکید کرده ایم- تبدیل به یقین می کند.

 البته این اشکال ها نه فقط در شخص مدیر روابط عمومی، که از برخی مقامات بالادست استانداری که از این سیستم حیدری-نعمتی حمایت می کنند، نشات می گیرد.

7- از حدود یک ماه پیش از سفر رییس جمهوری، به دستور تهران، ستاد مردمی استقبال از رییس جمهوری در استان، بسان استان های دیگر شکل گرفت. البته در چگونگی انتخاب برخی افراد این ستاد حرف هایی وجود دارد که شاید در جایی دیگر بیان کنیم، لیکن اقدام ناشایست دیگر استانداری آن است که نه تنها یک خط تشکر و قدردانی ساده از این ستاد که هفته ها برنامه ریزی کردند و زحمت کشیدند، نکردند، که عامدانه حتی از صدور کارت دعوت هم برای این چند ده نفر که از حامیان قدیمی دولت هستند، ممانعت کردند و مسئولان ستاد مردمی روز دوشنبه در هیچ جلسه ای حضور نداشتند.

جای بسی شگفتی است که تنی چند از مدیران کل استانداری نیز از لیست حضور در ملاقات های رئیس جمهوری حذف شدند و این جریان بیش از بیش شائیه اختلاف این عناصر با یکی از معاونت های استانداری را تقویت می کند.

ظاهرا سیستم استانداری به گونه ای است که هر کس پا از گلیم خود فراتر نهد مقرب تر می شود و این مایه شرمساری است که دلسوزان واقعی دولت را در استان به حاشیه رانده اند.

استانداری مازندران به تغییرات در بخشی از معاونت ها و دوایر نیاز دارد تا بیش از این حامیان دولت این گونه تحقیرات را شاهد نباشند. این مطالبه باید از سوی نیروهای دلسوز و حامی واقعی دولت پیگیری شود.


  • چهارشنبه 22 مهر 1394-21:7

    اقای صادقی یادت میاد اوایل دولت تدبیر هر روز مطلب میزدی که مدیران گذشته سر کارشون هستند..ثمره ی اون تعجیل این شده که امروز صدای خودت هم در اومده...

    • چهارشنبه 22 مهر 1394-21:4

      ابفای شهری استان رو دریابید.مدیر ضعیف که با بی تدبیری دولت تدبیر رو زیر سوال برد..اقای صادقی جان هر کی رو دوست داری سانسور نکن بذار مسولین بدونن این مشکلات رو..

      • چهارشنبه 22 مهر 1394-21:2

        هر چی بگی کم گفتی راجع به ضعف مدیریت استان..ادارات داغون و دچار روزمرگی شده اند..

        • چهارشنبه 22 مهر 1394-13:39

          ... خراب نمیشه ماشاالله در خراب کردن استاد است...

          • چهارشنبه 22 مهر 1394-13:31

            این همه افتضاح! چرا آخه؟ مگه میشه طرف عضو ستاد مردمی باشه و دعوت نشه؟ یعنی چی آخه؟ تو معاونت سیاسی استانداری چه خبره؟ استاندار کجاست؟ روابط عمومی چرا گل به خودی میزنه؟ فلاح داره این وسط خراب میشه توسط عده ای

            • چهارشنبه 22 مهر 1394-9:50

              درود بر استاندار بعدی دکتر ...

              • چهارشنبه 22 مهر 1394-8:26

                چرا خالقین حماسه 92 مسجد جامع ساری غایب بودند؟
                چرا سنگین ترین وزن ستاد استقبال برای فرماندار باقی مانده از دولت احمدی نژاد (واحدی - فرماندار ساری) داشت؟
                چرا به مدیر روابط عمومی استانداری ایراد وارد می کنید ؟ مگر ایشان از زمره حامیان آقای روحانی در سال 92 بودند که دغدغه شبیه حامیان واقعی دولت را داشته باشد؟
                چگونه می تواند سخنگوی ستاد استقبال مردمی مردمی از مدیران اجرایی استان باشد؟
                ظاهرا تمام تلاش های مدیریت ارشد استان بر آن است که حامیان بدنه اجتماعی دولت ب ه تدریج نا امید و از صحنه خارج شوند. و در این راستا با بکارگیری نیروهای دولت قبل ، عدم پیشنهاد طرح های توسعه ای موثر ، تحقیر و تحمیق حامیان دولت به طرق مختلف ، گام های بسیار موثری را برای خوشامد جریان رقیب و مخالفین دولت بر داشته اند.


                ©2013 APG.ir