تعداد بازدید: 4126

توصیه به دیگران 0

جمعه 24 مهر 1394-18:5

ایران‌نامه‌های ورشان روانه بازار شد

آلبوم‌های تصویری گروه موسیقی «ورشان» با عنوان «ایران‌نامه» با محوریت کوروش، داریوش و فردوسی در 3 شماره روانه بازار موسیقی کشور شد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، اشکان جهان آرای: آلبوم‌های تصویری گروه موسیقی «ورشان» با عنوان «ایران‌نامه» در 3 شماره روانه بازار موسیقی کشور شد.

این آلبوم‌ها که به ترتیب با محوریت کوروش، داریوش و فردوسی تهیه شده‌اند، فیلم اجرای کنسرت گروه «ورشان» در 3 سال اخیر هستند که با حضور چهره‌های سرشناس فرهنگی و ادبی در ساری برگزار شد.

سرپرست گروه موسیقی «ورشان» اظهار کرد: ایران‌نامه‌ها که در 3 سال پیاپی و با تمرکز بر جایگاه تاریخی 3 شخصیت تاریخی و تأثیرگذار یعنی کوروش، داریوش و فردوسی بزرگ به اجرا در آمده‌اند، آغازی هستند بر حضور در مسیر پر فراز و نشیب هنر هدفمند. هنری که به دنبال احیای ارزش‌ها و یادآوری داشته‌های بومی و فرهنگی این مرز پرگوهر است. پس از اجرای 3 کنسرت با نام‌های «ایران‌نامه» تصمیم گرفتم تا با توجه به ضبط فیلم کنسرت‌ها، با کمک شرکت فرهنگی هنری «مهرآوا» این آلبوم‌ها را روانه بازار کنم.

«مهرداد عالمی» افزود: از زمان تشکیل گروه «ورشان» همواره بر این باور بودم که این پیوند بین تعدادی از هنرمندان استان باید به پیوندی ژرف بین موسیقی و فرهنگ ایران زمین تبدیل شود. بر همین اساس پژوهش در زندگی تعدادی از بزرگان تاریخ ایران را با رویکرد تولید برنامه‌هایی با محتوا و ساختاری تاریخی در پیش گرفتم.

 وی اظهار کرد: «ایران‌نامه‌»‌ها ثمره دغدغه من و اعضای گروه برای حفظ فرهنگ کشورمان هستند. تلاش کردیم تا برنامه‌ای را روی صحنه ببریم که بخش کوچکی از فرهنگ سرزمین ما را بیان کند. انتشار این آلبوم‌ها هم با همین هدف انجام شد. این‌که اثری از تلاش فرزندان مازندران برای حفظ و پاسداشت ادبیات و تاریخ ایران باقی بماند که امیدوارم این اقدام مورد توجه فرهنگ‌دوستان قرار بگیرد.

 این هنرمند مازندرانی خاطرنشان کرد: در این راه پر فراز و نشیب از همراهی همه گرامیانی که به هر شکلی «ورشان» را در اجرا و ثبت «ایران‌نامه»ها یاری کرده‌اند، به ویژه دکتر «عبدالمجید ارفعی» و دکتر «میرجلا‌الدین کزازی» سپاسگزاریم که اگر همدلی و تشویق این بزرگواران نبود، شاید پشتوانه و انگیزه امروز «ورشان» چنین نبود که هست.

 ایران‌نامه1 با محوریت کوروش در دستگاه‌های نوا و همایون تولید و اجرا شده و ایران‌نامه2 با محوریت داریوش در دستگاه شور به اجرا درآمد. ایران‌نامه3 نیز که به فردوسی اختصاص داشت در دستگاه چهارگاه نواخته شد.

«سیاوش دانش»(تنبک)، «آرش موسوی»، «احسان شریعتی» و «فرزاد محمدنژاد»(تار)، «پرویز عبداللهی»(قرنه)، «حامد ایمانی»(کمانچه)، ««امیر خواستار آلاشتی»(نی)، «پویا ایمانی»(بربت)، «گلمهر عالمی»(کمانچه و همخوان)، «پرویز سیاهدشتی»(خواننده)، «مهرداد عالمی»(سنتور)، «سامره مفتون»(راوی) و «سید بهمن ساداتی»(گوینده) در این کنسرت‌ها برای «ورشان» روی صحنه رفتند. همچنین سخنرانی دکتر «عبدالمجید ارفعی» در ایران‌نامه‌های 1 و 2 و سخنرانی دکتر «میرجلال‌الدین کزازی» در ایران‌نامه3 در این آلبوم‌ها گنجانده شده است.



    ©2013 APG.ir