تعداد بازدید: 3401

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 30 آذر 1385-0:0

لاريجاني:بهائي ها جزء اقليت هاي مذهبي نيستند

محمدجواد لاريجاني -رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه -گفت : سياست جمهوري اسلامي در قبال بهايي ها سياست صحيحي است.


 

محمدجواد لاريجاني گفت : فرقه بهائيت با چند شعار احترام خاص به همه اديان به خصوص اسلام ، تاكيد بر دوستي و مهرباني و عدم سخت گيري حتي با كساني كه با جان و مال مردم اين سرزمين تعرض مي كنند( يعني به نوعي بي تحركي و گوشه گيري را تبليغ مي كردند) و كشف حجاب و حتي آزادي زنان در روابط جنسي متعدد به وجود آمد.

وي با اشاره به اين مطلب كه  جمهوري اسلامي براي مسائل مربوط به اين فرقه تدبيري بينديشد، توضيح داد : بهائي ها جزء اقليت هاي مذهبي در كشور محسوب نمي شوند زيرا در قانون اساسي در خصوص اقليت هابه تفضيل شرح داده شده است .سياست و تمهيداتي كه جمهوري اسلامي در قبال آنها اتخاذ كرده بر اساس تعهدات شهروندي است زيرا آنها جزء‌ شهروندان اين كشور محسوب مي شدند و به حكومت نيز اذعان دارند. حكومت نيز مسئول است حقوق اوليه آنها را چون امنيت شغلي ، زندگي، تحصيل ، املاك، ‌ازداواج و ... را تامين نمايد. اما آنها نيز حق تبليغ و تشكيل مجالس تبليغي فرقه خود را ندارند و نمي توانند كتاب ، نشريه و يا جزوه اي چاپ  كنند همچنين حق تاسيس مدرسه خاصي را هم ندارند.

لاريجاني با صحيح دانستن اين سياست در قبال بهايي ها، تصريح كرد : همانطور كه بهايي هاانتظار دارند دولت ايران به تعهدات خود عمل كند آنها نيز بايد به قوانين كشور احترام گذاشته و به تعهدات خود نسبت به قوانين و مردم اين كشور عمل نمايند .

لاريجاني در مورد حمايت وسيع آمريكا و اسرائيل از اين فرقه  گفت : اين دو كشور بعد از انقلاب با حمايت مالي و پولي فراوان از اين فرقه در جهت تامين منافع خود استفاده كردند . آنها پايگاه وسيعي در بندر حيفا در اسرائيل بوجود آوردند و افرادي را نيز به منظور فشار و محكوم كردن ايران به اين كشور فرستادند . حتي دولت آمريكا (بوش ، كنگره و وزارت امورخارجه) در بيان مواضع خود تحت عنوان حقوق بشر حداقل سالي دو بار حمايت خود را از اين فرقه رسما اعلام مي كنند .

وي خاطر نشان كرد :‌به نظرم اين فرقه سياسي ديگر آن نفوذ و كارآيي لازم را نه تنها براي نسل امروز و فرداي مردم ايران ندارد بلكه ميان خود بهائي ها نيز ديگر جاذبه اي ندارد لذا اگر به اين فرقه كمتر اعتنا كنيم مسائل آن خودبه خود حل خواهد شد.(mellat.majlis)


  • سه شنبه 18 دی 1386-0:0

    اگر جناب محمدجواد لاريجاني همت ميفرمودند و شخصا اطلاعاتي در باره بهائيان جمع ميكردند، مسلما به نتيجه ديگري ميرسيدند. ايشان مانند خيلي ها بتصورات واهي ايمان دارند تا به حقيقت. وقتي كه بگذشته فكر ميكنم از اينكه بنده هم بعنوان يك مسلمان مثل ايشان، باين اراجيف ايمان داشتم، شرم ميكنم.
    Pedro


    ©2013 APG.ir