تعداد بازدید: 2201

توصیه به دیگران 1

شنبه 2 دی 1385-0:0

نماينده قائم شهر:مهم‌ترين سرمايه‌ مسؤولان، اعتماد مردم است

ولي رعيت گفت:هيچ ثروتي به اندازه‌ي اعتماد مردم قابل ارزش نيست و مهم‌تر از آن حفظ اعتماد مردم است


عضو فراكسيون اقليت گفت: مهم‌ترين سرمايه‌ي مسؤولين بيانگر نوعي اقتدار قدرت، خودباوري و هوشياري در برابر جنگ رواني است كه دشمن به ويژه در بحث انرژي هسته‌يي ايجاد كرده است و در واقع ندايي به آنهاست.

ولي رعيت ادامه داد: اين‌كه در همه‌ي انتخاباتي كه برگزار مي‌شود،‌ مردم حضور دارند، در واقع اين حضور، بحث دموكراسي و جمهوريت را اثبات مي‌كند و حضور مردم هرقدر پرشورتر و با كميت بيشتري همراه باشد، حكايت از علاقه‌مندي مردم به مباني انقلاب و باورهاي آنان كه نظام و ولايت و رهبري است، دارد و هم‌چنين همه‌ي اصولي كه در قانون اساسي به عنوان ميثاق مردم با ملت مطرح مي‌باشد.

عضو فراكسيون اقليت با اشاره به همزماني انتخابات خبرگان و شوراها گفت: به دليل نوع فعاليت انتخاباتي شوراي شهر و روستا و با توجه به اين‌كه موضوع فعاليت آنها اجتماعي، عمراني و خدماتي است و كانديداها تعلقات قومي، قبيله‌اي و منطقه‌اي دارند، حضور مردم پررنگ‌تر از انتخابات رياست جمهوري بود.

وي با بيان اين‌كه اين ميزان مشاركت مردم در شرايط بد آب و هوايي چند پيام را به همراه دارد، اظهار داشت: مردم به آرمان‌هاي نظام و انقلاب، دلبستگي و علاقه‌مندي دارند و اعتقادشان علي‌رغم ضعف و ايراد از مسؤولين يا بعضي عوامل اجرايي محكم است و آن را به حساب حاكميت و نظام نمي‌گذارند، و در سرنوشت سياسي و اجتماعي خودشان مي‌خواهند سهيم باشند.

عضو كميسيون اجتماعي در ادامه بيان كرد: آنچه كه در حال حاضر وظيفه‌ي منتخبين را سنگين‌ و حساس‌تر مي‌كند، اين است كه به دنبال انجام خواسته‌هاي عمومي مردم، مانند معيشت، ترافيك، مسكن و گراني و در حقيقت حل اولويت‌هاي نيازهاي مردم باشند.

وي حقوق ملت و دولتمردان را دوطرفه دانست و بيان داشت: در اين جا مسؤولين بايد همه‌ي هم و غم خود را براي اولويت‌بندي خواسته‌هاي مردم بگذارند.

نماينده‌ي سوادكوه و قائم‌شهر، عدالت را مهم‌ترين اصل بقاي حكومت‌ها دانست و اظهار داشت: عدالت در اعطاي مسؤوليت‌ها، ارائه خدمات و تسهيلات و همه‌ي موضوعاتي كه به ملت و مردم برمي‌گردد، بايد متجلي شود.

عضو فراكسيون اقليت بخش ديگر را تكريم افراد، ارزيابي كرد و گفت: همه‌ي افرادي كه امروز به عنوان شهروند تلقي مي‌شوند، امروز بايد مورد عزت، احترام و عنايت خاص مسؤولان باشند و بنابراين دادن خدمات هم نبايد با منت به مردم انجام شود، زيرا اين موضوعات جزء وظايف حكومت و دولتمردان است كه بايد اين خدمات را به درستي انجام دهند و تكريم افراد بايد سرلوحه‌ي كار دولتمردان باشد.

رعيت تصريح كرد: در جامعه‌اي كه زندگي مي‌كنيم، مهم‌ترين سرمايه‌ي مسؤولين اعتماد مردم است و هيچ ثروتي به اندازه‌ي اعتماد مردم قابل ارزش نيست و مهم‌تر از آن حفظ اعتماد مردم است و در نتيجه نبايد رفتاري كرد كه مردم با اين رفتار سلب اعتماد كرده و آن را تكرار نكنند.

وي افزود: لازمه‌ي اين اعتماد نيز عدالت، ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر و بيشتر به مردم و هم‌چنين به نوعي قدرشناسي كردن از اعتماد مردم است.(isna)



©2013 APG.ir