تعداد بازدید: 3712

توصیه به دیگران 2

شنبه 9 آبان 1394-19:41

منتقدان استاندار ورشکسته نیستند/ فلاح با اصلاح طلبان مذاکره کند

امروز ربیع فلاح منتقدانش را ورشکستگان سیاسی خواند که باید گفت یا آقای استاندار منتقدانش را نمی شناسد یا واقعا" نمی داند ورشکسته چه معنایی دارد/ استاندار و اطرافیان او اگر توان خاموش کردن آتش را ندارند، نباید بر شعله ور شدن بیشتر آن بدمند/ عاقلانه ترین کار ممکن در این شرایط آرام کردن اوضاع است و اینکار جز با شنیدن نقطه نظرات اصلاح طلبان ممکن نیست/ اصلاح طلبان نه ورشکسته هستند و نه بی برنامه و بی دست و پا، بلکه قدرت بسیج گری و پروپاگاندا هم دارند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حال و روز مدیریتی این روزهای مازندران خوش نیست. پس از سفر ریاست جمهوری به مازندران، نظم مدیریتی در این استان به هم ریخته است.

استاندار مازندران که به اخلاق مداری معروف است، به شدت از فضاسازی به وجود آمده در جریان سفر هیات دولت به مازندران از جانب مقامات بالادستی تحت فشار بود و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری را ناگاه عزل کرد و اخلاق را در خصوص این مدیر اصلاح طلب رعایت نکرد.

اقدام استاندار مازندران در کنار بها ندادن به نیروهای حامی دولت و ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری در جریان سفر و برخی انتصابات گذشته او موجب شد کارد به استخوان جریان اصلاح طلب در مازندران و ساری برسد.

استاندار مازندران که انتظار برخورد قاطع از سوی اصلاح طلبان را نداشت، اکنون بر سر چند راهی مانده است.

اصلاح طلبان به کمتر از رفتن فلاح جلودار راضی نیستند و در این راستا تمام توان خود را به کار گرفته اند. همین موضوع، منازعات سیاسی را در استان و پایتخت تشدید و فضا را برای استاندار به شدت شکننده کرده است.

معاون سیاسی وزارت کشور چند روز قبل در نشست خبری خود از اختیار استاندار در انتخاب همکاران خود سخن گفت، اما کانال های ارتباطی وزارت کشور سیگنال های دیگری را به سوی اصلاح طلبان گسیل می کند.

رسانه های منتقد و مخالف دولت در استان که از ابتدا با آمدن فلاح جلودار مخالف بودند و در دو سال گذشته بارها او را آزار دادند، این روزها یا ساکت اند و یا درانتظار شفاف شدن اوضاع نشسته اند، اما رسانه های همسو با دولت که در موارد گوناگون از سوی شخص استاندار و روابط عمومی اش مورد بی مهری واقع شده، از جریان خبررسانی در سفر معاون اول و حتی سفر ریاست جمهور حذف شدند، این روزها در تشریح واقعیات جامعه قدم های روشنی را بر می دارند.

*اصلاح طلبان ورشکسته نیستند

حتی اصلاح طلب ها هم می دانند پروسه تغییر استاندار شرایط خاصی دارد که هر چند همه الزامات آن فراهم شده باشد، مجموعه هیات وزیران و دولت در موارد متعدد نشان داده است که بر امری از روی احساس و یا فشارهای سیاسی تن نمی دهد.

لذا با در نظر گرفتن شرایط سیاسی حاکم بر کشور و در پیش بودن انتخابات مجلس، در حال حاضر تغییر استاندار اندکی دشوار به نظر می رسد، اما نباید از این موضوع غافل شد که اصلاح طلبان و حامیان واقعی دولت در استان هر چند در این امر توفیق نیابند، فضا را برای ماندن ربیع فلاح جلودار بسیار سخت و او را ضعیف خواهند کرد.

برای تغییر استاندار، عوامل و افراد بسیاری تاثیر گذارند که در این فرصت چهار ماهه تا انتخابات، به وجود آمدن وفاق استانی برای رسیدن به این هدف بعید به نظر می رسد اما در عالم سیاست نیز هیچ موضوعی را نمی توان رد کرد.

اکنون یک راه برای ربیع فلاح باقیست تا از این شرایط خلاصی یابد و آن هم گفت و گوی رودررو و صریح با منتقدان قدرتمند اصلاح طلب خویش است تا امتیازاتی بدهد و امتیازاتی کسب کند و از مهلکه برهد.

مشاوران استاندار این روزها به جای دادن اطلاعات و مشاوره نادرست و غیرمنطقی باید به دنبال تلطیف فضا باشند، ولی سخنان امروز استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی، پرده ی دیگری از اعتماد به نفس کاذب خط دهندگان به استاندار را رو کرد.

امروز ربیع فلاح منتقدانش را ورشکستگان سیاسی خواند که باید گفت یا آقای استاندار منتقدانش را نمی شناسد یا واقعا" نمی داند ورشکسته چه معنایی دارد! افرادی مثل علی اسدی، حسین روزبهی، عباسعلی بهاری، قاسمعلی ایرانمنش، احمد رادمنش، اسفندیار عشوری، جواد حق نظر و... که این روزها به بهانه عزل حسن نژاد علم مخالفت با فلاح را بلند کرده اند، افرادی امتحان پس داده هستند؛ همانانی که با برنامه ریزی و ابتکار این ها خرداد 1392 حماسه ای بزرگ در مسجد جامع ساری خلق شد.

استاندار و اطرافیان او اگر توان خاموش کردن آتش را ندارند، نباید بر شعله ور شدن بیشتر آن بدمند. عاقلانه ترین کار ممکن در این شرایط آرام کردن اوضاع است و اینکار جز با شنیدن نقطه نظرات اصلاح طلبان ممکن نیست.

ربیع فلاح باید بداند که در تحقق این امر هر چه تعلل کند فضا برای کار کردنش دشوارتر خواهد شد؛ چه این طیف سیاسی نه ورشکسته هستند و نه بی برنامه و بی دست و پا، بلکه قدرت بسیج گری و پروپاگاندا هم دارند.

* ترمیم سیستم مدیریتی استان

امروز فرماندار فریدونکنار به جای حسن نژاد مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران شد. شنیده ها حاکی از آن بود که احمد حسین زادگان هم معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران خواهد شد.

با توجه به اتمسفر سیاسی موجود در استان و این که حتی بخشی از اصلاح طلب ها هم با آمدن حسین زادگان موافق نیستند، کمی بعید به نظر می رسد که جریان حاکم تصمیم به حضور او در مازندران بگیرد.

  برخی می گویند اگر قرار به فعالیت حسین زادگان بود و او به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در روی کار آمدن دولت دکتر روحانی در تجمیع آرای مردم مازندران به سبد دولت تدبیر و امید تلاش کرد، چرا این همکاری از آغاز به کار دولت انجام نشد و حالا که اختلافات و شایعات تقویت شده، از او چنین درخواستی می شود؟

می دانیم در وزارت کشور وزیری روی صندلی فائقه نشسته که دل در گرو اصلاح طلب ها ندارد و نسبت به روی کار آوردن نیروهای حامی دولت و حذف مدیران منسوب به دولت گذشته چسبندگی دارد.

  حل مشکلات جز از راه تعامل درست و منطقی امکان پذیر نیست، توجیه بخش هایی از مجموعه تحت مدیریت، تغییر نگاه نسبت به حامیان دولت تدبیر و امید، بها دادن به رسانه های حامی دولت و به انزوا نکشاندن آن ها و تعامل با جریان منطقی اصلاح طلبی از جمله مواردی است که استاندار مازندران باید در سیستم مدیریتی خود آن را ترمیم کند، در غیر این صورت اختلافات کماکان باقی خواهد ماند.

پیامبر عظیم الشان اسلام فرموده است که یک ساعت عدالت یک حاکم اسلامی برتر از هفتاد سال عبادت است.


  • دوشنبه 11 آبان 1394-19:11

    آقای ربیع فلاح!!! دوست دارم شما برای مسئولی که هرروز به فکر تعویض وعزل ونصب نیروهای زیر دست خود میباشد وبعد از دوسال همچنان از روش آزمون وخطا در حیطه مدیریتی خود استفاده میکند وقصور وبی تدبیری خود را به گردن دیگران می اندازد وبه یک حلقه بی درایت مدیریتی اکتفا میکند یک اسم انتخاب کنید !!!

    • دوشنبه 11 آبان 1394-14:24

      ...شما برای خدمت به چه کسانی دارید تلاش می کنید....

      • سنایی غزنویپاسخ به این دیدگاه
        دوشنبه 11 آبان 1394-14:16

        این جهان بر مثال مرداری است
        کرکسان گرد او هزار هزار

        این مر آن را همی زند مخلب
        آن مر این را همی زند منقار

        آخر الامر بر پرند همه
        وز همه باز ماند این منقار

        • دوشنبه 11 آبان 1394-2:45

          آقای فلاح جلودار.گویی شما از ...هوش اخلاقی بی بهره ای.با این حرفها ثابت می کنی از مدیریت در وزارت کشور ذره ای آگاهی نداری! وزارت کشور مدیر همه جانبه نگر میخواهد نه خردسالی لجوج! تاسف دارد که دولت روحانی کسی را به نمایندگی عالی خود در استان برمیگزیند که اینقدر پرخطا ... سخن میگوید و عمل میکند!

          • يکشنبه 10 آبان 1394-21:41

            دولت تدبیر و امید بداند که با حمایت طیف اصلاح طلب و تحول خواه جامعه روی کار آمده، پس باید در انتصابات و شیوه مدیریت، خواسته های این طیف از جامعه را در نظر بگیرد تا با ریزش آرا در انتخاباتهای آینده مواجه نشود.

            • یک ورشکسته سیاسیپاسخ به این دیدگاه 6 1
              يکشنبه 10 آبان 1394-13:42

              «حسین بن منصور حلاج را که به دار آویختند، جماعتی فریب خورده یا زرگرفته و حق به ناحق فروخته، پای چوبه دار گرد آمده و به او سنگ می زدند و حلاج لب فرو بسته بود. نه سخنی به اعتراض می گفت و نه از درد فریادی می کشید.
              در این میان شیخ شبلی نیز که از آن کوی می گذشت، سنگی برداشته و به سوی او پرتاب کرد. منصور حلاج از ژرفای دل آه سردی کشید و به فریاد از درد نالید. پرسیدند از آن همه سنگ که بر پیکرت زدند گلایه ای نکردی! مگر سنگ شبلی چه سنگینی داشت که فریاد برآوردی؟
              منصور در پاسخ گفت: از آن جماعت فریب خورده انتظاری نیست. چرا که مرا نمی شناسند و علت بر دار شدنم را نمی دانند، اما شبلی از ماجرا باخبر است. از او انتظار دلجویی و حمایت داشتم ، نه سنگ پرانی و ملامت »

              حال داستان حلاج و شبلی، داستان ما و استاندارمان شده است.به تحمل سنگ های توهین آمیزی از جنس «خس و خاشاک» از جماعتی عوام فریب لب فرو بستیم، اما چگونه راهِ فریاد بر گلو بندیم و ناله سر ندهیم از سنگی از همان جنس آنگاه که از دستهای آشنایی بسوی چهره های زخمی و خون آلوده یمان افکنده می شود، همان که او از ماجرا با خبر است و می داند چگونه سر به دار شده ایم برای ساختن حماسه ای تا حاصلش برای او جلوس بر کرسی والای استانداری مازندران باشد. ما از او انتظار دلجویی و حمایت داشتم ، نه سنگ پرانی و ملامت. اگر «ورشکسته ی سیاسی» میخوانی ما را، جز دردِ سنگِ ناسپاسی ملالی نیست ما را، که افتخار ما به این بوده و خواهد بود که تمام سرمایه و اعتبار خویش را برای پیروزی رئیس جمهور تدبیر و امیدمان هزینه کرده ایم و می بالیم به این «ورشکستگیمان».

              • يکشنبه 10 آبان 1394-12:45

                ربیع فلاح نه سخنران ونه سیاست مدار است احتمالا دیکته نوشته شده دیکران را باز خوانی کرده وشاید آجدانی ودیگران یهویی متنی به ایشان داده اند که رفع مسئولیت شود

                • يکشنبه 10 آبان 1394-10:12

                  این پیشنهاد مازندنومه عالیست. استاندار بجای عصبانی شدن و جوگیر شدن و ورشکسته خواندن بیاید با این گروه پرنفوذ اصلاح طلب مذاکره کند. مشکلات استان حل می شود. ایران با دنیا مذاکره کرد، حالا فلاح می خواهد مذاکره کند چه اشکالی پیش می اید؟

                  • يکشنبه 10 آبان 1394-9:51

                    مازند نومه دنبال امتیاز نباش..مثل ...شدی..خداحافظ فلاح

                    • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 7 7
                      يکشنبه 10 آبان 1394-9:1

                      نویسنده محترم این مقاله دنبال چیست ؟ امتیاز گرفتن با این روش ناشیانه به نظر شما نتیجه ایی خواهد داشت ؟آیا واقعا اصلاح طلبان این قدر ذلیل شدند که برای امتیاز گیری به تهدید و ارعاب و حتی دریوزگی بیافتند ؟بالاخره نه دولت اصلاح طلب است و نه استاندارش ، اما شما عوض گدایی پست و مقام بروید روی مجلس کار کنید تا چهار تا نماینده گیرتان بیاید ، ارائه تحلیل سطحی و نخ نما مشکلی را حل نمی کند ، حتما یادتان می آید زمان آقای خاتمی همین حرفهای سبک آنقدر گفته شد که بساط اصلاح طلبان جمع شد . یکی را خدمتان می گویم عالی جناب سرخ پوش اکبر گنجی ؟؟!!! می دانید همین یکی چه دردسری درست کرد.
                      پسر خوبی باشید با آرامش روی مجلس کار کنید.

                      • يکشنبه 10 آبان 1394-10:18

                        با سلام دوست عزیز، اسلام همواره به دلیل وجود چنین تفکرات افراطی گرایانه امثال شما دچار آسیب شده، نویسنده مطلب نه دریوزگی کرد و نه بر طبل اختلاف کوبید بلکه مشاجرات دو طرف و راهل حل برون رفت از آن را مذاکره دانست. شما اگر با توجه به شرایط کنونی استان و موارد تشریحی در رویکرد وزارت کشور قایل به تعویض استاندار در شرایط فعلی هستید بدانید که سخت در تحلیل خود اشتباه می کنید اتفاقا شاید این مقال باب میل امثال شما دوست عزیز نباشه اما واقعیتی است که انکارش نداشتن شم سیاسی و قدرت درست تحلیل شرایط است لذا پیشنهاد می شود به جای افراط به تعامل و مذاکره روی آورید چرا گه به قول شما نه دولت اصلاح طلب است و نه استاندارش. به هر حال در بدترین شرایط نیز انسان عاقل قایل به مذاکره است تا جنگ.....

                      • يکشنبه 10 آبان 1394-8:1

                        وقتي رييسش منتقدان را بيسواد قلمدادميكنه بايد اين آقا رييس دفترانتخاباتش به منتقدانش حمله وربشه اينها شعاردموكراسي وآزادي بيان ميدادند اين جور ند متاسفيم براي استان ما يه همچين فردي مديراستان است از بي تدبيري اش هرچي بگيم كم است يادتان هست وقتي سيل استان راگرفته بودايشان سفرخارجه بودندوهنگام ورود درفرودگاه عجولانه نشست مطبوعاتي گرفت لطفا پيگير ره آورد همان سفرچه بود!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

                      • يکشنبه 10 آبان 1394-7:39

                        استاندار محترم عملکرد شما در انتصاب مدیران بسیار ضعیف بوده.فقط اتوبوسی تغییر دادی و نگاه به این موضوع نکردی که بعضا مدیران ضعیف ادارات و شرکتها رو به نابودی کشانیده اند..فکر نمیکنی ووقت بازنگری رسیده.نگاه به کارنامه مدیریتی ابفای شهری استان بینداز ببین چه کارهایی تو این دو سال صوورت گرفته و یا چقدر اعتبار برای استان جذب شده؟؟؟

                        • يکشنبه 10 آبان 1394-6:22

                          آیا بهتر نیست یک تحلیل از جایگزین های احتمالی استاندار و افراد مطرح برای آن به همراه نقطه قوت ها و نقطه ضعف های آنها ارائه دهید و ببینید کی در کجای کار است؟ شاید واقعاً کسانی که به عنوان جایگزین استاندار مطرح هستند از توانمندی مشابه استاندار برخوردار نباشند.
                          ...

                          • يکشنبه 10 آبان 1394-2:22

                            واقعا" نمی داند ورشکسته چه معنایی دارد


                            ©2013 APG.ir