تعداد بازدید: 2965

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 10 آبان 1394-17:13

واکنش یک فعال سیاسی اصلاح طلب به اظهارات اخیر استاندار مازندران؛

ادبیات استاندار ما را به یاد خس و خاشاک می اندازد

حسین روزبهی: ورشکستگان سیاسی کسانی هستند که در جایگاه های تصمیم گیری و برنامه ریزی استان قرار دارند و تمام اختیارات و اعتبارات و امکانات در دست آنان است ولی به دلیل ندانم کاری استان را به ورطه ورشکستگی کشاندند، نه کسانی که در پست های دولتی نیستند، مزد و مواجبی نمی گیرند اما دلسوزانه برای مردم و انقلاب در جایگاه ها و سنگرهای مختلف تلاش می کنند.


مازندنومه، سرویس سیاسی: ربیع فلاح -استاندار مازندران- در یک استراتژی که در عرف سیاسی «فرار به جلو» نام دارد، طی سخنانی عجیب گفت: «ورشکستگان سیاسی به شایعات دامن می زنند و من به احدی اجازه نخواهم داد در مسائل استان دخالت کند و باید استان را از عقب افتادگی نجات دهیم».

مفهوم این سخنان آشفته آشکار نیست و دلیل اصلی به راه افتادن شایعات، اقدامات عجولانه استاندار در عزل سه مدیرکل در دو روز بود. ضمن اینکه هیچکس جز آقای استاندار و چند نفر کمتر از انگشتان دو دست، در مسائل استان مداخله نمی کنند و این عقب ماندگی نتیجه همین مداخلات است و ندیدیم استاندار مازندران سخن دلسوزان و نصیحت ناصحان را گوش کند.

در همین راستا با حسین روزبهی -از فعالان سیاسی اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی- گفت و گو کردیم.

*  نظر شما در خصوص سفر رییس جمهوری و دستاوردهای ایشان برای استان که در فرمایش های آقای استاندار بود، چیست؟

  اصل سفر امر بسیار مبارکی است و وظیفه رییس جمهوری است که مثل زمان انتخابات سری به استانها بزند، از عملکرد مسوولان استان و نیازهای مردم از نزدیک آگاهی یافته و نحوه هزینه اعتبارات عمرانی را ارزیابی کند. البته این رسم از گذشته بوده است و روسای جمهور معمولا هم برای افتتاح پروژه های بزرگ استانی و ملی و هم برای کلنگ زنی پروژه های بزرگ جدید به استانها سفر می کردند.

  برای بنده در این سفر جای سوال است که چرا رییس جمهوری در استان ما دوازده ساعت توقف داشتند، حال آنکه حتی در استان همجوار ما بیشتر از این توقف داشتند و پروژه بزرگ ملی و استانی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

پروژه ساخت و ادامه راه های فیروزکوه و هراز و شمال از گذشته اعتبارات ملی داشته است و چیز جدیدی نیست. من فکر می کنم مسوولان استان برای این سفر برنامه ریزی دقیق و کار کارشناسی شده نداشتند و به همین دلیل توقف ایشان کوتاه بوده است.

با اینکه ما در استان مرزی سه بندر بزرگ داریم و خواست مردم این بوده که یکی از این بنادر منطقه آزاد شود، به دلیل اینکه کار کارشناسی نشده بود این اقدام صورت نگرفت.

* نظر جنابعالی راجع به عملکرد استاندار در طول این دو سال چیست؟

آقای استاندار از دوستان بنده هستند و بنده به ایشان ارادت دارم. ایشان در روزهای اول ورودشان در جلسه معارفه و در ملاقات با اقشار مختلف وعده ها و برنامه هایی اعلام کردند. من یادم هست که ایشان مازندران را با چند کشور کوچک دنیا که محصولات شان به دنیا صادر می شد، مقایسه کردند و می گفتند چرا ما نباید به آنجا برسیم؟ ما برنامه ریزی می کنیم تا استان در حد آن کشورها توسعه یابد، اما من امروز گمان می کنم از آن وعده ها و برنامه ها در عمل خبری نیست. حالا نمی دانم که اصلا حتی برنامه اش هم نوشته شده است یا نه؟

*آقای استاندار در رابطه با سفر ریاست جمهوری فرمودند عده ای حاشیه ساز و شکست خورده و ورشکسته های سیاسی به زمزمه های واهی پرداختند. منظورشان چه کسانی است؟

 منظورشان هر کس یا کسانی باشد این ادبیات گفتاری ما را به یاد ادبیات خس و خاشاک می اندازد. من متأسفم که ایشان در مورد فعالان سیاسی و دلسوزان انقلاب که همچون دیده بانی بر عملکرد مسوولان نظارت دارند، از سر خیرخواهی اظهارنظرهایی می کنند و این تعبیر را که بی شک از فرهنگی منحط گرفته شده است در مورد آنان به کار می برند.

در جمهوری اسلامی سنگرهای خدمت عوض می شود و دلسوزان انقلاب هرگز احساس ورشکستگی نمی کنند و در هر جایی که باشند در خدمت انقلاب و اسلام هستند. ورشکستگان سیاسی کسانی هستند که در جایگاه های تصمیم گیری و برنامه ریزی استان قرار دارند و تمام اختیارات و اعتبارات و امکانات در دست آنان است ولی به دلیل ندانم کاری استان را به ورطه ورشکستگی کشاندند، نه کسانی که در پست های دولتی نیستند، مزد و مواجبی نمی گیرند اما دلسوزانه برای مردم و انقلاب در جایگاه ها و سنگرهای مختلف تلاش می کنند. من فکر می کنم این فرافکنی ها و «های دزد، های دزد» گفتن ها برای پنهان نگاه داشتن ضعف عملکرد است.

*ایشان در گفته های شان اشاره به دو انتخابات مهم در سال جاری با حضور حداکثری مردم داشتند. نظرتان در این باره چیست؟

مردم انقلاب شان را که میراث مبارک امام راحل (س) است دوست دارند و به وصیت امام و فرمایش های مقام معظم رهبری گوش می دهند. به کوری چشم دشمنان حضور فعال و پرشوری در هر انتخاباتی داشتند و خواهند داشت و ما باید تلاش کنیم تا مردم در روز رأی گیری در خانه های شان نمانند که هم کاندیدای مورد نظرشان را انتخاب و هم ثبات و امنیت مملکت را تضمین کنند، اما اگر این روند کاری با این ادبیات گفتاری در استان توسط نماینده عالی دولت استمرار داشته باشد، زنگ خطر نه در این انتخابات بلکه در انتخابات ریاست جمهوری و در مورد شخص آقای دکتر روحانی در قالب کاهش رأی به گوش می رسد که البته به شکل خفیف در استقبال بی رمق مردم از ایشان به صدا در آمده است.


  • چهارشنبه 13 آبان 1394-9:11

    متاسفانه حضور چنین سیاستمدارانی در بدنه دولت نه تنها با دولت همراه نیست بلکه دیدگاه فعالان سیاسی را نسبت به دولت کدر کرده و جایی نگرانی بهمراه دارد.
    در همین سفر اخیر اتفاقات بیانگر سرخوردگی گروهی از مردم و فعالان از عملکرد دو ساله زیر مجموعه دولت در استان است.
    به نظرم برای داشتن انتخاباتی پورشور چه در اسفند امسال و چه در خرداد دوسال اینده باید شاهد ریزش گروهی از موج سواران به ظاهر دلسوز باشیم.

    • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 1 0
      سه شنبه 12 آبان 1394-11:9

      آگاهی ندارید حرف نزنید..مدیرکل مالی هم اصولگراست.مشکل استان ما دروغ و عوام فریبی است.مازند نومه هم کامنت مارا نمیزند

      • سه شنبه 12 آبان 1394-1:18

        شان شما بیشتر از حضور در اطراف ...میباشد . استاد !

        • دوشنبه 11 آبان 1394-10:41

          اقای روزبهی مجلس ششم یادت هست...

          • دوشنبه 11 آبان 1394-8:48

            درود بر حاج آقا روزبیهی

            • دوشنبه 11 آبان 1394-8:8

              سلام ٬ خدمت مازندرانی ها ی. عزیز
              میخواستم خدمت این فعال به «اصطلاح طلب »عرض کنم مگر چند درصد مازندرانی ها شما و اصلا ح طلبیتان را که بیشتر در صدد کسب قدرت یا نفوذ در مسئولین استانی هستید را قبول. دارند۰

              • دوشنبه 11 آبان 1394-10:39

                جناب روزبهی از سرمایه های این استان هستند
                بسیاری از مردم ایشان را به صداقت و اخلقمداری می شناسند.

                • اسلامی ورکی-فعال اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 2 10
                  دوشنبه 11 آبان 1394-12:49

                  جناب روزبهی لابد فراموش کرده اند که راجع به عملکردشان در جبهه مشارکت....اگر حسن نزاد ازحلقه آنان نبود این چنین موضع نمی گرفتند. درضمن مدیران جایگزین شده به غیر از مدیر کل شهری ،اصلاح طلب هستند. من از استاندار می خواهم با قدرت به کارشان ادامه بدهند و به حاشیه ها توجه نکنند.


              ©2013 APG.ir