تعداد بازدید: 6499

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 11 آبان 1394-20:36

تغییر چند فرماندار در مازندران/ ابهامات پابرجاست

تا انتخابات مجلس چند فرمانداری دستخوش تغییر می شوند، اما ابهام اصلی این جاست فرماندارهایی که می آیند، بر چه اساس  و قاعده ای به کار گرفته می شوند و آیا اصلا" برخی از آن ها به روحانی رای داده اند و اعتقادی به تفکر دولت دارند؟


مازندنومه، سرویس سیاسی: تغییرات مدیریتی به شیوه ربیع فلاح در سطح مدیران کل و فرمانداری ها در حال رخ دادن است. قرار بر این شده برخی فرماندارها تغییر کنند، یک فرماندار هم استعفا داده است.

پس از برکناری فیروز صادق -فرماندار اصلاح طلب کلاردشت- و انتصاب ایوب صالحی -شهردار سابق چالوس که به نماینده منطقه بسیار نزدیک است- به این سمت، چند اتفاق دیگر نیز در حوزه فرماندارها رخ داد: ابتدا استعفای رضا گنجی -فرماندار جویبار- و رفتن او به امداد خودرو و سپس حضور مهرداد ابراهیمی -فرماندار فریدونکنار- در سمت مدیرکل سیاسی وانتخابات استاندار مازندران. این وضعیت را اضافه کنید به برکناری قریب الوقوع فرمانداران احمدی نژادی نوشهر و بهشهر.

حالا چند پست در سطح فرماندار خالیست و استانداری می تواند از نیروهای منسوب به دولت و اصلاح طلبان استفاده کند که گویا چنین نخواهد شد.

 انتصاب سیف الله فرزانه -فرماندار سابق محمودآباد- به جای محمد علی قمی -فرماندار نوشهر- با نظر منفی وزارتخانه مسکوت ماند، ولی شنیده های ما حاکیست استانداری مازندران احتمالا" به دلیل قحط الرجال بودن(!) قصد دارد هر طور شده فرزانه را در شهرستانی دیگر فرماندار کند، از این رو او را  برای بهشهر معرفی کرده اند تا جای نورزاد را بگیرد.

  سیف الله فرزانه از نیروهای منسوب دولت گذشته و البته از نزدیکان احمد ناطق نوری است که حداقل نزد فعالان میراث فرهنگی و گردشگری استان چندان خوشنام نیست.

البته از فردی به نام سید خالق سجادی نیز به عنوان گزینه احتمالی فرمانداری بهشهر نام برده می شود. او معاون مدیرکل اقتصادی ‌استانداری گلستان است و بختش برای این سمت حتی بیشتر از فرزانه است.

در همین راستا استانداری مازندران به دلیل حمایت خاص سید سلمان سامانی -از مسئولان وزارت کشور و شخص مورد وثوق رحمانی فضلی- از ربیع فلاح، تلاش می کند هرطور شده گزینه مورد نظر او یعنی عبدالجواد توحیدی را جابه جا کند.

 سید سلمان سامانی متولد 1359 است که با مدرک دندان پزشکی در مقطعی توانست به شورای شهر فاروج راه پیدا کند. اما از آنجا که حرفه پزشکی او در شهرستان فاروج چندان موفقیت آمیز نبود، او ترجیح داد تا با استفاده از روابط خود، در دفتر علی لاریجانی کار کند. پس از آن هم به عنوان مسئول دفتر رحمانی فضلی در دیوان محاسبات مشغول به کار شد.

به نوشته سایت سلام نو «سامانی ترجیح می‌داد که در تهران بماند و با پیروزی قالیباف در انتخابات وارد دولت شود، اما پس از رسیدن رحمانی فضلی به وزارت کشور او به خواسته‌اش رسید و به وزارت کشور آمد. او حتی به حسن روحانی رای هم نداده‌ و با مشی دولت قرابت فکری ندارد.»

 سامانی رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور است که بر آن است توحیدی را که از نزدیکانش است، هرطور شده در مازندران فرماندار کند.

عبدالجواد توحیدی که قرار است بالاخره یک فرمانداری به او هبه شود، لیسانس ادبیات فارسی دارد و در دولت گذشته به دلیل هواداری از احمدی‌نژاد از آموزش و پرورش به وزارت کشور انتقال داده شد.

وی در دولت گذشته یکی از بخشداران شهرستان شیروان بود و اکنون به عنوان کارشناس در استانداری خراسان شمالی مشغول به فعالیت است 

او قرار بود به غرب استان برود و فرماندار کلاردشت شود که با مخالفت نماینده منطقه روبه رو شد، سپس او را نامزد فرمانداری بهشهر کردند که موافقت نشد و الان قصد دارند او را به سوادکوه بفرستند تا جایگزین رجبعلی وهابی شود.

وهابی هم به جویبار می رود تا جانشین گنجی شود که استعفا داده تا به امداد خودرو و خارج از مجموعه وزارت کشور برود. حمایت چند روز پیش هادی حسینی - نماینده جویبار  وسوادکوه در مجلس- از ربیع فلاح، در راستای همین تغییرات قابل ارزیابی است.

از سوی دیگر شنیده های ما حاکیست منصور کمالی که از اصلاح طلبان شاغل در وزارت کشور و اهل خراسان جنوبی است، گزینه اصلی فرمانداری نوشهر است که  با او رایزنی هایی هم شده است. او موافقت تهران و معاونت سیاسی وزارت کشور را با خود دارد.

فرماندار ساری نیز که چندی پیش تا آستانه برکناری پیش رفت، به ظاهر با برخی رایزنی ها برای بار چندم ماندنی شده است.

به زودی و تا انتخابات مجلس چند فرمانداری دستخوش تغییر می شوند، اما ابهام اصلی این جاست فرماندارهایی که می آیند، بر چه اساس  و قاعده ای به کار گرفته می شوند و آیا اصلا" برخی از آن ها به روحانی رای داده اند و اعتقادی به تفکر دولت دارند؟ 


  • شنبه 16 آبان 1394-23:20

    جهت اطلاع خیلی ازبچه های مازندان در خراسان شمالی و رضوی مسئولیت های مختلف داشتند و هیچ کس با آنها این طور رفتار نمیکرد شما دنبال چه چیزی می گردید ؟

    • چهارشنبه 13 آبان 1394-10:26

      ممنون از اطلاع رسانی تان. این جور خبررسانی باعث میشود تهران باخبر شود که جلوی برخی انتصابات ضعیف را بگیرد. این ها کی ان که معرفی شدند؟ قحط الرجاله؟!!

      • چهارشنبه 13 آبان 1394-10:2

        با سلام به نظرم مازندنومه با رسالت اصلی یک رسانه که درج اخبار و رویدادهای واقعی جامعه می باشد فاصله زیادی دارد و متاسفانه با اهداف خاص به دنبال جریان سازی و نشر اکاذیب است . نمونه بارز این مساله درج مطالب و اخبار خلاف واقع و بی اساس در بخش انتصابات فرمانداران می باشد. که این در شان مردم فهیم استان مازندران نیست.

        • چهارشنبه 13 آبان 1394-7:12

          فقط بیاد بررسی گنید فرماندار احمدی نژادی نوشهر داره چیکار میکنه!!!!
          واقعا همه متاسفم................

          • سه شنبه 12 آبان 1394-23:14

            یک دندان پزشک ومسولیت در امور حقوقی وزارت کشور .این رویه انتصابها در کشور مدعی مدیریت جهانی است .حتی قبل وپس از دولت اعتدال؟

            • هموطن شماپاسخ به این دیدگاه 0 3
              سه شنبه 12 آبان 1394-22:52

              نمیدونم کجا شما حقایقو بیان میگنید،؟ توحیدی فوق لیسانسه با تحقیر مینویسید لیسانس، معاون سیاسی فرماندار بوده می‌نویسید معلم، و خیلی چیز های دیگه، لااقل اگر حرفی میزنید بهش عمل کنید. اگر میگید راستگو هستید حد اقل باشید!!

              • سه شنبه 12 آبان 1394-22:0

                ثمره خیانت به امثال اسفندیار عشوری و کریمی مله و فرهاد صفایی و امثال این ها همینه

                • هموطن بیشتر مطالعه کن !پاسخ به این دیدگاه 2 4
                  سه شنبه 12 آبان 1394-13:37

                  خوبه معنی رسانه رو هم فهمیدیم .
                  مازندومه !!!!!
                  چقدر حق حساب میگیری تیتر میزنی ؟
                  تخریب میکنی , اکاذیب نشر میکنی ؟
                  کاش یکم رو عملکرد برخی رسانه نماها بیشتر نظارت میشد . صادق رو هم که نتونستی نجات بدی . نفر بعدی کیه ؟؟؟؟؟؟

                  • سه شنبه 12 آبان 1394-16:20

                    مازندنومه روراست ترین رسانه استانه به زعم ما خواننده ها. اینها منابع شون موثقه. دروغ نمی نویسن. این که یه خبری رو میزارن و اون اتفاق نمی افته خب طبیعیه، چون اینها برد رسانه ای دارند. مثلا دو سه بار علیه توحیدی مطلب زدند اون نتونست فرماندار بشه. الانم دارن میبرنش سوادکوه جنوبی. ممکنه با فشار رسانه ای نره اونجا. مازندنومه کارت درسته. ما بهت اعتماد داریم.

                • سه شنبه 12 آبان 1394-9:45

                  خب ما دیگه عادت کردیم، خیلی وقته هر بنی بشری میاد مازندران از فلاح حمایت می کنه باید منتظر پست گرفتن یکی از فک و فامیلاش تو این استان باشیم خوب پاشنه آشیل فلاح رو فهمیدن و خوبم دارن ازش استفاده می کنن. فرزانه که پروندش ... آقای استاندار به دلیل اونچه که بی جهت حمایت یاسر هاشمی قلمداد میشه بر سر کاره اما اشراف اطلاعاتی جناب مهندس یاسر بر کسی پوشیده نیست و فلاح جلودار هم میدونه که نفس های اخرشه . به هر حال غریق به هر چیزی دستاویز می کنه تا غرق نشه. اطلاعات بر تغییر مدیرکل اتباع و مدیر کل امور روستایی هم دلالت داره و به زودی شاهد تغیییرات در این پست خواهیم بود هر چند الان در فریدونکنار هم مشخص نیست مسند قدرت به کدوم احمدی نژادی!! خواهد رسید.....آقای استاندار بداند که تنها روی خوش نشان از خوش اخلاقی نیست شما در این دولت استانداری و باید به شعار تغییر مردم پایبند باشید. قال الحسین (ع) : إن لَم یَکُن لَکُم دینٌ و کُنتُم لاتَخافونَ المَعادَ فَکونوا اَحراراً فِی دُنیاکُم؛ اگر دین ندارید و از قیامت نمی ترسید، لااقل در دنیای خود آزاده باشید.

                  • دوشنبه 11 آبان 1394-22:14

                    مازندران با این استاندار و خصوصا رئیس حوزه اش به فنا رفت ... الفاتحه .

                  • دوشنبه 11 آبان 1394-22:6

                    دوپسته کردن مدیران نشانه عدم توانایی ، سوء مدیریت ، نالایقی و از همه مهمتر نداشتن اعتماد به افراد خبره می باشد . البته بماند که استاندار مازندران در نصب مدیران هیچ اختیاری نداشته و خصوصا در مورد عزل مدیران مثل مدیرسیاسی حسن نژاد به هیچ وجه توانایی و روحیه عزل را ندارد بلکه منشا تمام این حرکات اخیر و زمینه ساز آن شخصی به جز مدیر حوزه استاندار نیست . این مثلا استاندار افراد زیادی رو دو پسته کرده بطور مثال مدیرکل حوزه بهمراه بازرسی قریب به 11 ماه (دو پست فوق العاده کلیدی و مهم) !!! یا معاون اقتصادی به همراه مدیرکل فنی قریب به 8 ماه !! و اخیرا فرماندار فریدونکنار به همراه مدیرکل سیاسی ! جای تاسف و تاثر به حال این ملت ... استاندار ! قحط الرجال واقعی در اتفاق افتاده ...

                    • چهارشنبه 13 آبان 1394-10:11

                      و صد البته دوپسته كردن برخي از مديران توسط استاندار نشانه جدايي و فاصله بسيار زياد مديريت استان از بدنه و اطلاع نداشتن از توانايي و قابليت ساير كارمندان مي باشد ! دوست عزيز واقعا به جا فرموديد كه قحط الرجال واقعي اتفاق افتاده است. موافقم

                    • دوشنبه 11 آبان 1394-21:17

                      دوست گرامی اینقدر رو اعصاب مردم بازی نکنید مردم دیگه حوصله ندارند و هر روز یه خبر جدید و ناگوار دارید مردم خسته و بلاتکلیفن و با اصل و ریشه مشکل دارند مشکل همه استاندار این بنده خداها را هم از استانهای دیگه میارید الاخون بالا خون میشن بهتره سایت ها و روزنامه ها ول کنند به حال خودشون تا استاندار هم مث سیاسیون ورشکسته بشه دولت ول کرده شما هم ول کنید خدا بزرگه

                      • دوشنبه 11 آبان 1394-21:10

                        ... ما میگیم استاندار را نمیخواهیم این اقا میره فرماندار عوض میکنه

                        • دوشنبه 11 آبان 1394-21:9

                          آقای کمالی مشهدیه و از نیروهای نریمان بابل است درسته اصلاح طلب و نیروی خوبیه ولی استاندار این بار نتونسته مستقیم وارد بشه و بابل ها رو بیاره رفته غیر مستقیم نیروی نریمان را اورده...

                          • محمد ر خلیلیپاسخ به این دیدگاه 8 1
                            دوشنبه 11 آبان 1394-21:2

                            شما را به خدا فرزانه را به بهشهر نفرستید ما به همون توحیدی اصولگرا راضی هستیم نمیخواهیم ان موردی را که ... اینجا هم اتفاق بیفتد ما به ابدارچی هم راضی هستیم فرماندار بشه تا ... خدا وکیلی اقا ربیع چه خوابهایی دید برای ما یا اصلا بفرستیدش به نوشهر ما نخواستیمش

                            • شهین طاهریپاسخ به این دیدگاه 2 2
                              دوشنبه 11 آبان 1394-20:56

                              اینجوری که شما راجع به توحیدی نوشتید ظاهرا نوبره بیاد مازندران

                              • امان اللهپاسخ به این دیدگاه 7 1
                                دوشنبه 11 آبان 1394-20:55

                                عجب خونه تکونی کرده مگه مازندران نیرو کم داره که این استاندار از خراسان شمالی نیرو میاره؟


                                ©2013 APG.ir