تعداد بازدید: 3661

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 18 آبان 1394-9:19

واحدی از امیرمازندرانی می رود/استاندار در پی جلب نظر اصلاح طلبان؟

انتصابات اخیر استاندار هر چند در محافل رسانه ای به آشتی او با جریان اصلاح طلبی توصیف می شود، در محافل اصلاحات با استقبال مواجه نشده است؛ چه آن ها فلاح را فردی بدون سیستم درست مدیریتی، باری به هرجهت، تک رو و صاحب تصمیمات لحظه ای و بدون پشتوانه کارشناسی قلمداد می کنند و به این جابه جایی ها دلخوش نیستند.


مازندنومه، سرویس سیاسی:  پس از اتفاقات غیر منتظره شب های تاسوعا و عاشورا و عزل مدیرکل اصلاح طلب سیاسی و انتخابات استانداری مازندران از سوی ربیع فلاح که منجر به واکنش تند این طیف سیاسی در استان شد، استاندار دست به جایگزینی تک مهره هایی از بین نیروهای اصلاح طلب زد تا اندکی اوضاع را آرام و فضا را به نفع خویش تلطیف کند.
 
استاندار، مهرداد ابراهیمی را که گرایش اصلاح طلبی دارد از فریدونکنار به ساری کشاند و جایگزین حسن نژاد کرد و اینک بر آن است تا بعد از دو سال و در پی اعتراض های فراوان اصلاح طلبان برجسته استان و ساری، فرماندار این شهر را نیز تغییر دهد.

استانداری ابتدا فرد دیگری را از بدنه دستگاه خود برای این سمت معرفی کرده بود که با مخالفت یکی از نمایندگان ساری و دفتر امام جمعه شهر مواجه  شد و در نهایت وزیر کشور از امضای حکم خودداری کرد. چند روز بعد احمد حسین زادگان برای فرمانداری ساری به وزارت کشور معرفی شد که نامه معرفی او صبح امروز روی میز وزیر قرار گرفت.(او پیش تر قرار بود معاون جدید سیاسی و امنیتی استاندار مازندران شود که از قرار فلاح ترجیح داد در ماه های مانده به انتخابات مجلسین، با معاون کنونی کارها را پیش ببرد و ریسک نکند.)

انتصابات اخیر استاندار هر چند در محافل رسانه ای به آشتی او با جریان اصلاح طلبی توصیف می شود، در محافل اصلاحات با استقبال مواجه نشده است؛ چه آن ها فلاح را فردی بدون سیستم درست مدیریتی، باری به هرجهت، تک رو و صاحب تصمیمات لحظه ای و بدون پشتوانه کارشناسی قلمداد می کنند و به این جابه جایی ها دلخوش نیستند.

او همان کسی است که چندی پیش بدون مشورت با دو معاون خود، دو مدیرکل آن ها را شبانه عزل و باز بدون مشاوره آن ها دو نفر دیگر را منصوب کرد که منجر به استعفای حداقل یکی از معاونان او شد.(هر چند این استعفا پس گرفته شد.)

جدا از انتصاب تک مهره های منسوب به جریان اصلاحات در استانداری و شهرستان ساری، بوی خوشی از سایر تغییرات به مشام نمی رسد؛ مثلا پی گیری انتصاب سیف الله فرزانه برای فرمانداری یکی از شهرستان های استان که فعلا" این موضوع در وزارت کشور متوقف شده است و بدتر از آن معرفی فردی گمنام و منسوب به دولت گذشته به نام عبدالجواد توحیدی برای فرماندار سوادکوه.

توحیدی که از حامیان تندروی دولت نهم و دهم است و به دلیل حمایت های فراوانش از دولت احمدی نژاد از آموزش و پرورش به وزارت کشور منتقل شد، در زمان دولت گذشته در شیروان بخشدار بود و اکنون به عنوان کارشناس در استانداری خراسان شمالی مشغول به فعالیت است .

او که همشهری سامانی -رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور- و اهل خراسان شمالی  است، با درخواست سامانی و چراغ سبز ربیع فلاح، ابتدا تصمیم داشت در کلاردشت و سپس بهشهر فرماندار شود که با آن مخالفت شد و اکنون برای سوادکوه معرفی شده است.

توحیدی بسیار تلاش کرد در دولت کنونی در استان خود پستی بگیرد که موفق نشد و اکنون با پشتگرمی همشهری وزرات کشوری خود و البته حرف شنوی های استاندار مازندران، برای سوادکوه معرفی شده است؛ بدون این که تجربه، تخصص و شناخت کافی را از مازندران و سوادکوه داشته باشد و نیرویی غیربومی و بدتر از آن احمدی نژادیست. البته این حرکت ضد تدبیر و امید، آن هم در ماه های منتهی به انتخابات مجلس، به زودی اصلاح طلبان سوادکوه را به واکنش وادار خواهد کرد.

اما احمد حسین زادگان -معروف به حاج مجید- که پنج شنبه شب گذشته از سوی ربیع فلاح معرفی و نامه او رسما"ساعاتی پیش به دفتر وزیر کشور رسید، متولد 1347ساری است. او رییس بهزیستی ساری، معاون اجتماعی بهزیستی استان، فرماندار نوشهر و فرماندار مرکز استان در دوره اصلاحات بود.

گرایش اصلاح طلبی او بر کسی پوشیده نیست. از فعالان سیاسی موسوم به چپ در استان که در انتخابات سال 1392 برای انتخاب حسن روحانی بسیار کوشید.

او سال هاس هفته نامه قارن را در استان مدیریت می کند.

مدیریت باشگاه‌ ورزشی نوژن ساری، مدیرعامل باشگاه پیام ارتباطات و مازیران و عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون کشتی کشور از سوابق ورزشی حسین زادگان است.

حاج حبیب -برادرِ حاج مجید- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران است و او خود خردادماه سال گذشته رییس فدراسیون ورزش های کارگری کشور شد و جای مصطفی کارخانه را گرفت.

در روزهای آینده جواد واحدی -فرماندار برجای مانده از دولت قبل که روابط بسیار نزدیکی با شهردار ساری و نماینده نزدیک به این گروه دارد- بالاخره از خیابان امیر مازندرانی کوچ می کند، در حالی که جایگاه جدید او هنوز مشخص نیست. گفته می شود دستور عزل او از پای تخت صادر شده است.


  • سه شنبه 19 آبان 1394-22:51

    مشكل اقاي ربيع فلاح اينكه توجهي به توصيه هاي ادم هاي بزرگ و صاحب نظر استان مثل(رحماني خليلي،يوسف نژاد ،محسني،رعيت،طاهرنژادو.....ندارد و تلاش ميكنه تا نظر يه آدم کم سن و سال را در وزارت كشور (ساماني)را تامين كند

    • جواب آقای سلیمانپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 25 آبان 1394-9:30

      با سلام
      قرار نیست هرکس مسن تر بود عقلش بیشتر و فکرش بهتر باشه . دکتر سامانی بر منصب لیاقتش نشسته و گرنه آقای ربیع کودک نیستند و وقتی خودشون اینجوری تشخیص دادن بقیه باید سکوت کنند و به نظر ایشون احترام بگذارند .

    • سوادکوهی ریکاپاسخ به این دیدگاه 3 0
      سه شنبه 19 آبان 1394-8:25

      تغییر حق یک مدیر است. اما به شرطی که باعث ارتقا باشد.
      به نظر میرسد سوادکوه بار دیگر اسیر بازیهای سیاسی شده.
      به نظر حقیر تنها کسی که لیاقت و شایستگی فرمانداری سوادکوه را دارد آقای عین الله طالبی، معاونت فعلی فرمانداری سوادکوه که بیش از 25 سال در این شهرستان خدمت کرده ، فرزند سوادکوه و به تمام مشکلات واقف است می باشد.
      باشد که استاندار به فکر مردم سوادکوه باشد و منافع سوادکوهی ها را در نظر بگیرد

      • استاد دانشگاه پاسخ به این دیدگاه 5 0
        سه شنبه 19 آبان 1394-6:39

        ... آنها دنبال یک نیروی دست نشانده خود هستند تا سیاستهای خود را تحمیل کنند وای بحال مردم بی چاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        • دوشنبه 18 آبان 1394-21:31

          چه رسم ناجوری مد شده است توی شهر ها و استان ها و حتی کشور .شخصیت ها راهبر جامعه اند . تا زمانی که واحدی بود قشونی خیالشان راحت و قشونی خیالشان ناراحت . این شخصیت ها با بده بستانی می روند آن بالا . سایه های محکم پشت این اشخاص هستند . محدود هم هستند به حدی که توی یک اتاق 12 متری جا می شوند . هی اینجا و اون جا چینش می شوند . تا کی ؟ تا کی می خواهیم مردم را به این تعداد محدود آدم ها عادت بدهیم ؟ تا حسین زادگان می خواهد بیاید رگ غیرت یکی زد بالا که مگر او قدرت انجام انتخابات را دارد ؟ تا کی این پاس دادن ها ؟ جامعه ای که ساختار سیاسی اش متلاشی باشد اسیر دو تا شخصیت می شود که با هیاهو و چهارتا بند و بست بالا می آیند و کار را به دست می گیرند . در جامعه پایدار شخص نمی تواند آنچنان موثر باشد . جامعه پایدار به جامعه ای گفته می شود که زیر بنای اصولی و ساختاری قانونی داشته باشد . اصول رعایت بشود آنگاه فرد گرایی این قدر مهم نمی شود که انگار زمین از چرخش می ایستد که یکی می رود . ساختار و قانون باشد عمل مهم می شود نه شخص . شخص اگر مهم شود . فرد گرایی اگر مهم شود ، خود رایی جان می گیرد . باید محدوده ساختاری را گسترش داد هی محدود نکرد . مردم از این محدود آدم ها که هی می آیند و می روند و کار همین طور خراب می ماند و رشدی ایجاد نمی کنند ، خسته شده اند . اصلاحات بازی و اصول گرا بازی برای سرگرمی مغرضانه است . آدم های سیاسی موقعی مفید هستند که در ساختار مدا را جویانه و همه گیر قانونی کار کنند . متاسفانه انچه در استان دیده می شود این است که کار مهم نیست . آدم ها مهم شده اند .

          • جهان آرا از شیروانپاسخ به این دیدگاه 6 0
            دوشنبه 18 آبان 1394-20:13

            من ا شیروان هستم اقای توحیدی از احمدی نژاد احمدی نژادتره ایشان در فرماندار شیروان معاون بود با اصلاح طلبان مخالف بود و همه ر تشویق به رای به جلیلی می کرد - اقا جواد که امروز قراره کادوی ربیع فلاح به سامانی بشه در استان همه می شناسش میخواد بره مازندران متاسفم برای استاندار مازندران اگه ایشان فرماندار بشه ما اصلاح طلبان به نشان ه اعتراض تجمعی خواهیم داشت در استانداری خراسان شمالی به عملکرد وزیر کشور (دکتر دیلمیان) و اقای سامانی نیروهای خراسان شمالی اجازه نخواهند داد اینان که به روحانی رای ندادن به ما اصلاح طلبان ریشخند بزنند

            • دوشنبه 18 آبان 1394-18:8

              اگه قراره فرزانه بیاد نوشهر بهتره قمی بمونه ما اصلاح طلبان ترجیح میدهیم قمی را به فرزانه ... کجایی محسنی به داد ما برسی

              • دوشنبه 18 آبان 1394-17:46

                ساری تنها به مدیری کارآشنا،توانمند،صادق باسواد وبی ریا نیاز مند است که اوصاف فوق فقط و فقط و فقط در قامت رعنای دکتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر عزیز شـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــادمان می گنجد " کجایید ای تصمیم گیرا ن"

                • دوشنبه 18 آبان 1394-17:45

                  ساده نشو طاهرنژاد دنبال فرزانه است و با ناطق نوری از فرزانه حمایت میکنند ولی اگه فرزانه را بیارن شهرستان مطمییییییین باشید مردم به طاهرنژاد رای نخواهند داد

                  • مختاری-فعال اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 4 0
                    سه شنبه 19 آبان 1394-10:12

                    استاندار و معاون سیاسی اشتباه نکنند. حسین زادگان به عبارتی واحدی دیگر است. استاندار نباید اسیر جریان سازی ها و فشارهای برخی اشخاص کم مایه که تا دیروز مدافع واحدی بودند، قراربگیرد.فرمانداری ساری نیاز به مدیری پاکدست ،معتدل،دانا و متواضع ودر عین حال همسو با جریان تدبیر و امید دارد.

                  • دوشنبه 18 آبان 1394-15:33

                    همه می گویند سه شنبه معارفه دکتر شادمان است با ز از صندوق روابط ،دیگر در آمد وزیر کشور از نمایندگان دستور می گیرد

                    • دوشنبه 18 آبان 1394-14:53

                      سوادكوهيها هميشه از گزينه هاي غير بومي اسيب ديده اند

                      • مرد مازندرانپاسخ به این دیدگاه 18 3
                        دوشنبه 18 آبان 1394-14:23

                        ما مردم مازندران ديگه از اسم توحيدي و ساماني و حاميان استاندار ما در اون بالا حالمون بهم ميخوره. ديگه خسته شديم اينقدر اين اسامي را نوشتيد. اصلا بيخيال بشين و مردم وا اينقدر حرص ندهيد. بدتر از دولت احمدي نژاد كه نخواهد شد ميسوزيم و ميسازيم

                        • دوشنبه 25 آبان 1394-9:23

                          مرد مازندران !!!
                          مردم تو خونه هاشون نشستن و به گرفتاری هاشون فکر میکنن کسی وقت حرص خوردن برای این چیزها رو نداره مگر کسایی که کلا کارشون حرص خوردن برای مال و مقام دنیاست .
                          حالا فهمیدم چرا سوادکوه یازده تا فرماندار عوض کرده .کارشکنی و زیرآب زنی بعضی ها داره به ضرر مردم عزیز میهن تموم میشه . دست بردارید از این کارها به فکر مردم باشید .

                        • دوشنبه 18 آبان 1394-14:18

                          من مطمئنم اين اتفاق نخواهد افتاد و فرزانه به نوشهر نخواهد امد اينجوري ادم شك ميكنه كه رييس جمهور روحاني شده مگر ميشود ادم مشايي در ميراث فرهنگي سكاندار امتخابات روحاني بشه. اگر اينطور باشه بايد ربيع فلاح را تشيع جنازه اداري و به دكتر روحاني تسليت گفت از طرفي ... چه ميشود ايشان چگونه ميخواهد موضوع ... را مخفي نگه دارد

                          • دوشنبه 18 آبان 1394-13:46

                            به این میگن مهندسی انتخابات...

                            • دوشنبه 18 آبان 1394-12:52

                              دكتر شادمان قوي ترين ومعتدلترين گزينه بود

                              • دوشنبه 18 آبان 1394-12:37

                                یاد‌داشت/
                                زمزمه تغییر یازدهمین فرماندار سوادکوه با نسخه نامناسب استانداری مازندران

                                زمزمه تغییر یازدهمین فرماندار دولت یازدهم شهرستان سوادکوه با فامیل معاون وزیر کشور با سوابق اندک، به عنوان نسخه نامناسب استانداری مازندران موجب انتقاد ذهنیت عمومی است.
                                تغییرات سیاسی علاوه بر زمینه‌های مربوط به این حوزه با عملکرد‌ها، زمینه فعالیت، حوزه کاری و ذهنیت عمومی نیز ارتباط نزدیکی دارد و مسئولان سیاسی برای تغییر و تحول، نگاهی به آن نیز دارند و عدم توجه به این شاخص‌ها با رکود، تغییر ذائقه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم به سمت عدم همراهی با کارگزاران، ندیده‌گرفته شدن نخبگان مدیریتی و سیاسی و کاهش نمره مسئولان دولت در خدمت به مردم متجلی می‌شود.

                                زمزمه تغییر فرماندار شهرستان سوادکوه از موضوعاتی است که در فضای سیاسی شهرستان سوادکوه به وجود آمده است و گزینه احتمالی نیز برای آن در نظر گرفته شده است که غیر‌بومی، بخشدار یکی از شهرستان‌های خراسان شمالی، ارتباط فامیلی با یکی از معاونان وزارت کشور و انتقالی از آموزش و پرورش به وزارت کشور را در کارنامه دارد.

                                هر‌چند شایعه سیاسی به دلیل عدم شفافیت موضوع و نیز اهمیت آن در بین مردم و نخبگان به وجود می‌آید، ولی بررسی موضوع تغییر فرماندار از مهم‌ترین موضوعات شهرستانی است که در اجرای آن باید ابعاد مختلف سنجیده شود و البته دید‌گاه‌های افراد فرهنگی و سیاسی و مطلع شهرستان هم لحاظ شود.

                                بدون توجه به عملکرد دو سال اخیر یازدهمین فرماندار سوادکوه که به صورت متعارف باید در مراسم تودیع بیان شود، شرایط شهرستان سوادکوه، فرمانداری مقتدر، کار‌بلد و متعهد را می‌طلبد و مسئولان استانی با توجه به محرومیت مضاعف شهرستان سوادکوه باید در انتخاب مدیران تازه‌وارد و بدون تجربه و نا‌آشنا به شرایط شهرستان سوادکوه به صورت جدی خود‌داری کنند و اجرای همین رویه در انتخاب مدیران تازه‌کار در انتخاب فرمانداران گذشته و نیز در انتخاب فرماندار و دو بخشدار این شهرستان موجب رکود توسعه شهرستان را به همراه داشته است.

                                تعویض نخستین بخشدار زیراب سوادکوه با بهانه وزارت کشوری نبودن و بدون توجه به یکی از تبصره‌های این آیین‌نامه وزارت کشور، که کارنامه قابل توجهی در فعالیت‌های مختلف عمرانی و اجتماعی داشته است که هنوز به نیکی از آن دوران یاد می‌شود و تفاوت بارز آن دوران در ضعف این دوره مشاهده می‌شود و نمره ضعیفی به همراه عملکرد شهرستانی به همراه داشته است و دید‌گاه عمومی نسبت به دولت یازدهم را در شهرستان سوادکوه با علامت سئوال‌هایی همراه کرده است که زمزمه تعویض فرماندار سوادکوه و انتخاب جایگزین وی که مراتب پایین‌تری در سابقه کاری، آشنایی با شهرستان، سابقه تجربی مرتبط را با ایشان دارد و بر نگرانی‌های شهرستان افزوده است.

                                انتخاب دو بخشدار بخش مرکزی و زیراب سوادکوه نیز به دلیل تازه‌کار بودن، عدم آشنایی مناسب با شرایط شهرستان، عدم اجرای توسعه جهشی نیز در همین بستر بوده است و البته انتخاب معاون فرمانداری را با توجه به حضور حدود 25 سال در فرمانداری و زمینه‌های مدیریتی و آشنایی با قوانین مختلف و شخصیت کارشناسی توسعه وی را باید از انتخاب مناسب در مدیریت ارشد شهرستان سوادکوه توصیف کرد.

                                وضعیت احیای البرز مرکزی، تعریض محور سوادکوه، ضعف تخصصی و تجهیزاتی بیمارستان شهدای سوادکوه، مشکلات مالکیتی در مناطق مجاور با استان‌های دیگر، رکود در سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری صنعتی و گردشگری، عدم وجود نقشه توسعه شهرستان، ندیده گرفته شدن میزان دو برابری نرخ بیکاری سوادکوه در استان و نیز نرخ کاهش جمعیت به دلیل مهاجرت و سهم ناچیز سوادکوه در مصوبات سفر دولت به مازندران بخشی از مشکلات ریشه‌ای شهرستان سوادکوه است که به عزم شهرستانی با مرکز ثقل در فرمانداری نیازمند است که سوابق گزینه احتمالی دوازدهمین فرماندار سوادکوه فاقد این صفات است.

                                معرفی فرماندار شهرستان هر‌چند با معرفی استاندار و حکم وزارت کشور انجام می‌شود ولی دید‌گاه‌های نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی در انتخاب فرماندار نقش برجسته‌ای دارد و با توجه به جایگاه نه‎چندان مطمئن استاندار مازندران در استانداری به حمایت آنان و 10 نماینده دیگر مازندران در مجلس شورای اسلامی بیش از پیش نیازمند است و دو نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در انتخاب فرماندار این شهرستان ابعاد مختلف آن که نزدیکی حدود سه ماه به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در آن برجستگی بر‌جسته‌ای دارد را مورد توجه خاص خود قرار می‌دهند.

                                نگاه صرف سیاسی به موضوع انتخاب فرماندار از آسیب‌هایی است که موجب کندی توسعه شهرستان سوادکوه را فراهم کرده است و ایجاد بستر لازم برای استفاده از توان نخبگان شهرستانی بدون در نظر گرفتن حب و بغض‌های سیاسی باید در اولویت مدیریت انتخاب نقش اول اجرایی شهرستان سوادکوه قرار گیرد.

                                یاد‌داشت از: عمران اکبرنژاد

                                • محسني بند پيپاسخ به این دیدگاه 12 3
                                  دوشنبه 18 آبان 1394-10:49

                                  كي گفته فرزانه متوقف شده بشدت پي گيرن اصول گرايان نوشهر كه فرزانه بياد نوشهر قمي هم به اصولگرايان گفته نگران نباشيد بعد از من يه همفكر خودمون مي ايد اقاي طاهر ن‍‍ژاد و محسني هم دارن پي گسري مي كنند كه حكم ايشان صادر نشود قراره بزودي اصلاح طلبان نوشهر طي طوماري مخالفت خودشان رااعلام كنند از طرفي ايشان مشكلاتي در كيش داشته كه منجر به اخراج طرف مقابل گرديد و ما نميخواهيم اين مشكلات اينجا به وجود بيايد


                                ©2013 APG.ir