تعداد بازدید: 3814

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 19 آبان 1394-20:33

جفا به تدبیر و بی اعتنایی به امید

در نامه سر گشاده شورای اصلاح طلبان شهرستان سوادکوه به استاندار مازندران مطرح شد: تازه ترین خبر تاسف انگیز شایعه انتصاب قریب الوقوع یکی از بخشداران و همچنین معاونان فرمانداری دولت گذشته و معزول توسط این دولت در یکی از استانهای شمال شرقی کشور که از قضا غیر بومی، دارای تجربه کم و تحصیلات غیر مرتبط و نااشنا به مشکلات منطقه است، به سمت فرمانداری شهرستان سوادکوه است که گفته می شود برای جلب رضایت یکی از مسئولان موثر وزارت کشور که این فرد از منتسبان ایشان است، تحت تاثیر هراس از عزل شما از استانداری قرار است انجام گیرد+بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مازندران


 مازندنومه، سرویس سیاسی: در پی خبر منتشر شده در مازندنومه مبنی بر معرفی فردی به نامه عبدالجواد توحیدی از نیروهای منسوب به دولت قبل و اهل خراسان شمالی برای تصدی فرمانداری سوادکوه، و مخالفت افکار عمومی و جریان های سیاسی منطقه با این انتصاب، امروز بیانیه ای سرگشاده از سوی شورای مرکزی اصلاح طلبان شهرستان سوادکوه خطاب به استاندار مازندران صادر شد. اصلاح طلبان سوادکوه ضمن مخالفت با انتصاب پرابهام توحیدی، در این بیانیه از ربیع فلاح جلودار خواسته اند با شایسته سالاری و انتصاب مدیران کارامد، با کفایت و همسو با آرمان ها، دولت را در تحقق وعده هایش یاری کند. متن کامل این بیانیه به این قرار است:

جناب اقای ربیع فلاح جلودار استاندار محترم مازندران
سلام علیکم

در ایامی که دولت تدبیر و امید روزهایی سخت و دشواری را درمواجهه با دلواپسان نمایان داخلی و خارجی سپری می کرد و روزهایی كه تازیانه بی انصافی از آستین بدخواهان بيرون آمده، بر تن نحيف اعتدال و عقلانيت فرود مي آمد و رسانه های میلی بر آيينه ی اميد دولت و مردم، غبار دلواپسی مي افشانند ما بر همان عهد نخست خود در حمايت از دولتی كه از پس آن عوام فریبی ها برخاست تا عطر گلی از تدبیر و امید و بهبود را در فضا بيفكند، ماندیم و همچنان بی هیچ چشم داشتی ، دولت اعتدال را تا رسیدن به سر منزل مقصود همراهی خواهیم کرد.

ليكن محبتی كه بر دولت  داريم مانع از آن نمی گردد گوشه ای از جفاها و ناروايی ها و بی تدبیری هایی كه به نام اين دولت و از داخل همین دولت علیه پایگاه اجتماعی اش، در حال شکل گیری است به قلم انتقاد درنیاوریم و دلسوزان را از آن مطلع نکنیم، باشد که این انتقادات مشفقانه از روی خیرخواهی به گوش بنشیند و به عمل، کار از گره فروبسته بگشاید.

جناب آقای فلاح
حاميان اصلاح طلب دولت تدبیر و امید درمازندران از همان روزهای آغازين دولت یازدهم كه جفای رقيبان و نامردمی حريفان را ديدند، عزم خود را بر حمايت از دولت جزم كرده، به خوبی می دانستند كه در ورطه تنگ نظری ها و هياهو ها، راه سختی پيش روست و در این مسیر چه فشارها و هجمه ها و بی انصافی هایی در پیش پای دولت وجود دارد. بر همین اساس در انتصابات برهیچ مقام و منصبی طمع نبسته و دخالت نکردند تا مگر کار دولت بسامان شود و سرسبزی و نشاط به دشت افت زده اقتصاد، فرهنگ و سیاست بازگردد، اما شکواییه حامیان روزهای سخت دولت، از کسانیست که می بایست  یارشاطر مردم می شدند اما بار خاطر انان گردیده اند .

ما به عنوان حامیان دولت هرآنچه در توان داشتیم برای تسهیل امور و توفیق دولت به کار گرفتم و بر ناملایمت ها صبوری کرده ایم اما وقتی سخن از آینده تدبیر و امید باشد، سکوت جایز نیست.

جناب آقای فلاح
متاسفانه در صدر مجالس عمومی و خصوصی شما، حامیان دلسوخته دولت در عرصه های مدیریتی و سرنوشت ساز، یا کم هستند و یا  غایب، به نحوی که در مراسم استقبال و دیدار با رییس جمهور محترم  نه تنها مشاوره ای با برخی دلسوختگان واقعی و صبور که نجیبانه به کناری نشسته اند و ناظر امورند، صورت نگرفت بلکه حتی برای دیدار با رییس دولت از برخی از انها دعوت هم به عمل نیامد و متاسفانه باید شنوای طعنه مخالفانی نیز باشند که تا دیروز با انها در خصوص اصلح بودن اقای دکتر روحانی و دولتش و خدمت شایستگان و اداره علمی کشور به مباحثه و مناظره می پرداختند.

اقای استاندار
 حامیان و همفکران دولت در شهرستان سوادکوه طی دوسال و اندی که از عمر دولت یازدهم می گذرد چیزی بنام رونق، تدبیر و تغییر در وضعیت منطقه و مردم مظلوم آن مشاهده نکرده اند و ازجمله دلایل این عدم موفقیت میتوان به برآمدن برخی مدیران متزلزل، سست و ضعیف و بی اعتقاد به آرمان های دولت با خطای آشکار حضرتعالی در برخی انتصابات در سطح استان و شهرستان ها اشاره کرد.

 تازه ترین خبر تاسف انگیز (در صورت صحت) شایعه انتصاب قریب الوقوع یکی از بخشداران و همچنین معاونان فرمانداری دولت گذشته و معزول توسط این دولت در یکی از استانهای شمال شرقی کشور که از قضا غیر بومی، دارای تجربه کم و تحصیلات غیر مرتبط و نااشنا به مشکلات منطقه است، به سمت فرمانداری شهرستان سوادکوه است که گفته می شود برای جلب رضایت یکی از مسئولان موثر وزارت کشور که این فرد از منتسبان ایشان است، تحت تاثیر هراس از عزل شما از استانداری قرار است انجام گیرد .

جناب اقای فلاح
ما دراین برهه که منتقدین شما از سوی حضرتعالی به دور از شان نماینده این دولت در استان به انواع صفات همچون، ورشکستگان سیاسی، متصف می شوند و دراین روزهای سرنوشت ساز نزدیک به  انتخابات، برای آینده دولتی که حاصل امید میلیونها ایرانی خسته از دروغ و کج دستی و بی تدبیری های گذشته است، نگرانیم و معتقدیم ضعف برخی مدیران و بی توجهی به رفع  نواقص، جفای به تدبیر و بی اعتنایی به امید مردم است که یاس روز افزون را در پی دارد.

جناب آقای فلاح  
ما همراه و همدل و همزبان دولت بوده و هستیم و این همراهی را با رای ، حمایت و صبوری خود بارها و بارها به اثبات رسانده ایم و چیزی جز صلاح و فلاح میهن اسلامی مان نخواسته ایم، اینک اما صادقانه از شما درخواست می کنیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال همدلی وهمزبانی دولت و ملت نام نهادند، با شایسته سالاری و انتصاب مدیران کارامد، با کفایت و همسو با ارمانها ، دولت محترم را در تحقق وعده هایش یاری فرمایید .

*رییس جمهوری هیئتی را برای بررسی عملکرد استاندار به استان اعزام کند

در هفته جاری شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مازندران. هم بیانیه ای خطاب به رییس جمهوری صادر کرد که یک نسخه از آن برای ما نیز ارسال شد. متن کامل این بیانیه به این شرح است:

ریاست محترم  جمهوری اسلامی ایران، جناب اقای دکتر روحانی.
باسلام واحترام وتحیت الهی.

   هنگامی که هشت سال سایه سنگین، دروغ، فریبکاریف اختلاس و تحقیر بر سر مردم ایران گسترده شده بود، حضور حماسی مردم ایران به خصوص استان مازندران مشعل دار حماسه بزرگ در ۲۴ خرداد۹۲ رخسار زرد مردم رابه بهار دولت تدبیر و امید سبز نمود.

 با همه مشکلات موجود در مقابل دولت تدبیر و امید، از جمله خزانه خالی و بدهی های سرسام آور به پیمانکاران داخلی ، تنزل جایگاه رفیع ملت ایران نزد جهانیان با شعارهای تو خالی دولت سابق و تلف نمودن هشت سال فرصتهای ایرانیان در مذکرات هسته ای، جزتحریم و رنج اقتصادی و ایران هراسی، و اتحاد جهانی به نفع اسرائیل غاصب ،چیزی برای مردم ایران به ارمغان نیاورد.   

   با تشکیل دولت تدبیر و امید، شاهد توفیقات این دولت در اغلب حوزه ها از جمله فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی بود ایم که باعث ایجاد آرامش نسبی درجامعه گردید و همچنین درسیاست خارجی شاهد حضور تیم حرفه ای و بسیار ماهر درامر مذاکرات هسته ای بوده ایم که علی رغم سنگ اندازیهای دلواپسان، باحمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب، در نهایت برجام به سر انجام رسید و امید و روحیه از دست رفته ملی را دو باره به این سرزمین برگرداند.

   گرچه بسیارمنطقی می نمود که اولویت دولت، حل مسائل هسته ای وکنترل  تورم افسار گسیخته باشد؛ بااین حال انتظارمی رفت که دولت محترم با انتصاب کارگزارانی باتجربه وپرتوان دراستانها، موانع داخلی را نیز از سر راه این مردم رنج کشیده بردارد، هر چند در برخی از استانها در این مسیر، توفیقاتی قابل قبول میسر شد; ولی متاسفانه در استان مازندران، کارنامه مدیریت سیاسی استان در طی بیش ازدو سال نشان داده است که از مهارت لازم برای مدیریت استانی چون مازندران برخوردار نیست.

جناب آقای رییس جمهور!
استان مازندران با مشکلات ومعضلات بسیار جدی در زمینه های زیست محیطی، امربسیارمهم زباله ها وپسماندها، بیکاری بسیار گسترده فارغ التحصیلان دانشگاهی، مدیریت سواحل خزر، جاده های استان و...روبروست که مدیریت استان مازندران نشان داده است برنامه درستی برای حل انها ندارد.

 از مظاهر سوء مدیریت استان، ناتوانی در تهیه و ارائه  گزارش نهایی به دولت در خصوص منطقه آزاد تجاری مازندران است. این در حالی است که حجم عظیم بیکاران استان با سرمایه گذاری خارحی مقدور خواهد بود که با بی اعتنایی به مطالعات و رویکرد آمایشی، ضمن ایجاد شکاف دربین شهرستان ها، این فرصت ممتاز توسعه ای را از استان سلب نمود.

کمترین نمونه بی تدبیری را نیز می توان درعدم  مدیریت درست جهت همراهی و هماهنگی نخبگان و نیروهای سیاسی تحول خواه و اصلاح طلب استان دانست که به خصوص در سفر حضرتعالی به استان رخ نموده و منشا اختلافات بسیار جدی در مازندران گردید و بیم آن می رود که با ادامه این روند شکاف بین مدیریت استان بانیروهای حامی دولت روز به روز بیشتر گردد و نتیجه ناخوشایند آن رادر دوانتخابات آینده بروز دهد.

جناب آقای رییس جمهور!
علی رغم توفیقات حضرتعالی درشکل گیری دولت تدبیر و امیدواستفاده از نیروهای کارأمد، متأسفانه وزارت محترم کشور درانتخاب مدیریت ارشد استان مازندران شتابزده عمل نموده ، به نحوی که بعداز گذشت بیش از دوسال استاندار محترم,به دلیل انفعال و بی ثباتی درتصمیم گیریها، انتصاب و یا ابقای مدیران دولت قبل یا به کار گرفتن عناصر نامتجانس ویا کم توان مدیریتی وبی توجهی به نقش نهاهای مدنی وسرمایه های اجتماعی، بین وظیفه مندی و اجرا در تعارض است .

 شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران که از دل یک جمعییت نزدیک به سه هزار نفری، ازهمه شهرستانهای مازندران در یک فرایند کاملا دموکراتیک، با رای مستقیم آنان در دوسال اخیر انتخاب شده اند، ضمن اعلام آمادگی کامل جهت همکاری با دولت تدبیر وامید، از ریاست محترم جمهوری خاضعانه  استدعا دارد با توجه به دغدغه های این شورا که نگرانی مشترک همه علاقه مندان به نظام و دولت تدبیر و امید است توجه نموده، هیئتی را برای بررسی و اقدام جدی به استان اعزام نماید.

 


  • سوادکوهی پاسخ به این دیدگاه 1 0
    پنجشنبه 21 آبان 1394-7:52

    فرصت سوزی و هدر دادن پتانسیل ها از خصیصه مسئولان مازندرانی هست .
    دوستان اصلاحات سوادکوه کاش روی انتخاب جناب وهابی هم حساسیت نشان می دادید زیرا ایشان هم بسیار آدم خوب هستند اما ...
    حالا این انتخاب که برای تمرین فردی بنام توحیدی است مقاومت کنید چون ایشان صرفا برای سرویس دادن رفقای خودش در مازندران منصوب میشود .

    • سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 1 0
      چهارشنبه 20 آبان 1394-17:30

      شما اصلاح طلبان سوادكوه كه يك گزينه اصلاح طلب براي مديريت آموزش و. پرورش نداشته ايدفرمانداري سوادكوه پيشكشتان

      • چهارشنبه 20 آبان 1394-7:49

        درود بر اصلاحات


        ©2013 APG.ir