تعداد بازدید: 2931

توصیه به دیگران 1

شنبه 23 آبان 1394-17:17

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران خبرداد:

اجرای 306 برنامه فرهنگی در هفته کتاب/پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه در انتظار اعتبار 36 میلیاردی

 مدیرکل کتابخانه‌های مازندران گفت: 306 برنامه فرهنگی در هفته کتاب وکتابخوانی در استان برگزار می‌کنیم/در روز 24 آبان عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی صورت می‌گیرد.

                                 


                            مازندنومه، سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مرتضی عمرانی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کتاب، اظهار کرد: اگرچه با مشکلات اقتصادی مواجه بودیم، اجازه ندادیم این مشکلات باعث عقب ماندن کارها شود.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران با بیان اینکه در استان 110 کتابخانه داریم، افزود: با افزایش زیربنای کتابخانه‌ها، دو درصد رشد در متراژ کتابخانه‌ها را شاهد هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه نزدیک به 30 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شد و برای تهیه کتاب از کتابداران کمک می‌گیریم تا نیازمندی‌های کتابخانه را اعلام کنند، گفت: 15 هزار نفر هم به تازگی به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان درآمدند و در مجموع نزدیک به 120 هزار نفر عضو داریم.

عمرانی با بیان اینکه 9 نشست کتابخوان در سراسر استان برگزار کردیم، تصریح کرد: این نشست‌ها با هدف ترویج امر کتابخوانی در سراسر کشور اجرا شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را تا پایان سال در تمام شهرهای استان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانون پرداخت نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها از سال 83 تصویب شده تاکنون کمتر مورد توجه شهرداران بوده و در بعضی شهرها هم مورد اغفال قرار گرفته است، ادامه داد: با دستور استاندار مازندران تاکنون 20 شهردار از مجموع 58 شهرداری مازندران به دفتر امور شهری استانداری مازندران دعوت شدند و تعهدات لازم برای پرداخت نیم درصد حق کتابخانه‌ها، اخذ شد.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران با بیان اینکه پروژه 45 کتابخانه نیمه تمام در استان داریم که اتمام و تجهیز این پروژه‌ها نیازمند 18 میلیارد تومان اعتبار است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دو و نیم میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی مازندران هم با 48 درصد رشد فیزیکی، نیاز به 18 میلیارد تومان اعتبار دارد تا به بهره‌برداری برسد.



این مسئول با اشاره به اینکه 306 برنامه فرهنگی در هفته کتاب وکتابخوانی در استان برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: در روز 24 آبان عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی صورت می‌گیرد.

عمرانی با بیان اینکه 24 هزار جلد کتاب آمده توزیع در ایستگاه‌های کتاب داریم، گفت: 22 مجمع خیران کتاب در مازندران فعالیت دارند.

وی گفت: 30 آبان همایش تجلیل از خادمان کتاب در سالن هلال احمر مازندران برگزار می‌شود.



    ©2013 APG.ir