تعداد بازدید: 2892

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 25 آذر 1394-18:21

نماینده تهران ادعا کرد:

پروژه نفوذ در حال اجراست

علیرضا زاکانی در ساری گفت: تغییر اولویت های نظام توسط افراد نشان دهنده نفوذ دشمن در داخل است و دشمن از طریق این افراد خواسته های خود را به مسئولان کشور تحمیل می کند/برجام مشکل معیشت مردم را حل نمی کند.


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: همایش نفوذ در دوران پسابرجام با حضور رئیس کمیسیون برجام در سالن اجتماعات طبری درمانگاه طوبی برگزار شد.

در این مراسم علیرضا زاکانی سه کلمه امریکا، نفوذ و برجام را در هماهنگی با هم عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا کشوری است که داعیه رهبری جهان را دارد و هیچ مانعی را برای این امر نمی پذیرد.

وی به نظم نوین جهانی مورد نظر امریکا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی مانعی بر سر تحقق اهداف امریکا است و تاکنون نیز با اندیشه های مبتنی بر انقلاب توانسته است در برابر استکبار بایستد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و امریکا در دو سوی میدان در برابر هم صف کشیده اند، افزود: امروز توانمندی و قابلیت های 30 سال قبل در امریکا وجود ندارد و دستاوردهای ایران نیز نسبت به سالهای قبل قابل مقایسه نیست.

وی به سلطه ستیزی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز پس از 37 سال قطب سلطه ستیزی قوی تر از هر زمان دیگری در جهان ظهور و بروز می یابد.

این مسئول اظهار داشت: امریکا تلاش می کند تا از راه کم هزینه، کشورها را با خود همسو کند به همین دلیل در بعضی از کشورها سعی می کند فردی منتسب به خود را از صندوق آرا و دموکراسی عمومی بیرون آورد.

وی ادامه داد: نفوذ بحث جدیدی نیست و امریکا در کشورهایی که امکان استقرار نیروهای خود را ندارد، تلاش می کند تا از راه نفوذ خواسته های خود را تحمیل کند.

زاکانی با اشاره به جلسه دادگاه کیان تاجبخش و استناد به سخنان او در جلسه دادگاه گفت: تاجبخش در آن جلسه عنوان کرد که از سه راه دستور براندازی نظام را داشت.

وی بیان کرد: تسریع انتشار اندیشه های مخالف نظام ، شبکه سازی و منتظر ماندن برای ایجاد بستر مناسب در انتخابات راهکارهایی بود که او و همفکرانش تلاش می کردند تا با تغییر اندیشه ها و ساخت پنجه های محکم شبکه ای در راستای براندازی نظام گام بردارند.

زاکانی با بیان اینکه امریکا در داستان براندازی گرجستان تنها 10 میلیون دلار هزینه کرد، اظهار داشت: نفوذ در سه سطح باورها، امکان تحقق نیافتن باورها و تغییر نگاه دشمن به عنصر موجه، در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون بررسی برجام اظهار داشت: تغییر اولویت های نظام توسط افراد نشان دهنده نفوذ دشمن در داخل است و دشمن از طریق این افراد خواسته های خود را به مسئولان کشور تحمیل می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اولویت نظام مسایل فرهنگی و رفع مشکلات اقتصادی است بنابر این تغییر در تمرکز مسئولان به این اولویت ها نشان دهنده نفوذ دشمن خواهد بود.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برجام فرصت هایی برای کشور به وجود آورد و ضعف هایی نیز دارد، افزود: دولت و مجلس رقیب هم نیستند چرا که وظیفه آنها تلاش در راستای پیاده کردن آرمان های نظام و انقلاب و خدمت به مردم است.

وی گفت: ما معتقدیم با نامه رهبری قدری تهدیدهای برجام تبدیل به فرصت و قابل مهار شد، اما متاسفانه به نامه رهبری دقت نمی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم بیان کرد: امریکا به شدت نیازمند توافق با ما است چرا که او در این هفت سال هیچ دستاوردی نداشته است تا به مردم ارائه دهد.

وی گفت: آنها بیش از 2هزار میلیارد دلار در عراق و بیش از 700 میلیارد دلار در افغانستان هزینه کردند اما به جایی نرسیدند و امروز ایران مناسبات منطقه ای را به هم زده است.

زاکانی با تاکید بر اینکه برجام برای ما یک سند است اما اشکالات متعدد دارد، افزود: برای اجرای برجام نیازمند دقت هستیم نه ذوق زدگی.

وی با بیان اینکه بنده بارها گفتم که انها مجبور به بستن پرونده pmd هستند گفت: اما گزارش آمانو سیاه ترین گزارشی است که تاکنون صادر شده است و بستن pmd به بدترین شیوه ممکن انجام شده است.

زاکانی تکرار ادعاهای قبلی و مشروعیت بخشی به همه خیانت های 12 سال گذشته امریکا و همچنین منشا لطف قرار دادن ایران در راستای بستن pmd را از جمله دلایل خود عنوان کرد و گفت: بستن pmdگرویی بود که رهبری با زیرکی برای خارج کردن کیک زرد و بستن راکتور اراک از امریکا گرفت.

*امریکا ، امریکای سابق نیست

در ادامه این جلسه زاکانی به سوالات مکتوب دانشجویان پاسخ گفت که مهم ترین مطالب آن به شرح زیر است:

-معادلات جهانی و منطقه ای تغییر کرده است و امروز امریکا توان تهدید ایران را ندارد. ایران به جای درگیری با داعش در خیابان های تهران و اصفهان خط مقدم خود را به داخل خاک رژیم اشغالگر قدس توسط جهاداسلامی و حماس برده است. ایران در سوریه نیز هم به جنبه های کمک به مردم سوریه و هم حفظ و ثبات انقلاب وارد شده است.

-امریکا ، امریکای سابق نیست اما بحث نفوذ جدی است، اگر در اجرای برجام دقت کافی نشود زمینه ایجاد نفوذ سهل تر خواهد شد.

-برجام سند حقوقی است که ده ها سال ما را متعهد می کند و مشکلاتی که رهبری در تایید برجام به آن اشاره کرد نیازمند دقت است.

برجام مشکل معیشت مردم را حل نمی کند، در این راستا دو نگاه در کشور وجود دارد، اول نگاه به داخل و رفع مشکلات با تکیه بر توان داخلی و دوم نگاهی که می گوید مشکل امریکا است و اگر این مشکلات با امریکا حل شود و سرمایه خارجی به داخل کشور انتقال یابد، مشکل اقتصادی حل می شود.

20 سال قبل رهبر انقلاب اصرار کردند که کشور را از وابستگی به نقت نجات دهید اما عده ای تکنوکرات خندیدند.

-  در دو دوره زنگنه وزیر نفت بود که در هر دوره سخنرانی های او در نشست اوپک موجب کاهش قیمت نفت شد، البته ما با بعضی از دوستان مجلس با استناد به مستندی که شبکه های خبری خارجی به آن استناد کردند در حال بررسی موضوع هستیم.

-کاهش قیمت نفت در بعد دیگری به دلیل تقابل با انقلاب اسلامی است که امریکا با کمک کشورهایی مانند عربستان سعودی آن را دنبال می کند.

در موضع منافع ملی نباید باندی، جناحی و حزبی برخورد کرد بلکه باید جدیت به خرج داد.

 



©2013 APG.ir