تعداد بازدید: 5206

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 30 آذر 1394-9:34

فرماندار ساری:

امنیت جلسات دارای مجوز را تامین می کنیم

احمد حسین زادگان گفت: احزاب مجوز دار به صورت قانونی می توانند با دعوت از سخنرانان در قالب تشکل های سیاسی تنور انتخابات را داغ کنند/ از هر تشکلی که مجوز بگیرند و یا زمینه سخنرانی برای شان فراهم باشد، حمایت و همه را به نظم و قانونمندی دعوت می کنیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: احمد حسین زادگان-فرماندار ساری- درباره انتخابات پیش رو گفتگو کردیم. او هرچند به تازگی فرماندار مرکز استان شده است، سابقه برگزاری انتخابات را در کسوت فرمانداری در ساری و برخی دیگر از شهرستان های استان دارد. متن گفتگو را بخوانید.

مازندنومه: نظر شما در خصوص فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در راستای جذب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات اسفند ماه چیست؟

حسین زادگان: اولویت اول ما در انتخابات حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم، مانند همه انتخاب های گذشته در استان و مرکز استان است. هدف اصلی ، برگزاری انتخابات سالم و قانونمند است و در هر دو انتخابات چه مجلس خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی ، مهم ترین مساله حضور حداکثری مردم است. هر کار قانونی که توسط مردم و احزاب به افزایش این مشارکت کمک کند، در چارچوب قانون و حفظ آرامش مورد استقبال است. احزاب هم به عنوان رکن اصلی و موثر حضور مردم در انتخابات مورد توجه بوده و هستند. احزاب مجوز دار به صورت قانونی می توانند با دعوت از سخنرانان در قالب تشکل های سیاسی تنور انتخابات را داغ و تلاش کنند تا مشارکت مردم گسترده شود.

مازندنومه: حساسیت این دوره از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به نظر بیشتر از دوره های گذشته است نظر شما در این مورد چیست؟

حسین زادگان: بله ، انتخابات با توجه به شرایط سیاسی داخلی و خارجی که ثبات خوبی داریم و همچنین حساسیت های بین المللی و منطقه ای به دلیل حضور داعش در منطقه و فضای پسابرجام فضای حساسی دارد. برای اولین بار است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با هم و به صورت همزمان برگزار می شود. نشاط سیاسی و شور و شادابی سیاسی در ایام انتخابات همه کشور را فرا می گیرد. طبیعتاً در این بین تشکل های سیاسی، رسانه ها و نخبگان جامعه می توانند در بهتر شدن فضای انتخابات کمک کنند.

مازندنومه: با توجه به ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و داغ تر شدن فضای رقابت چه توصیه ای به نامزدهای انتخابات دارید؟

حسین زادگان: ما ضمن اینکه برای همه نامزدها از هر جریان سیاسی احترام قائلیم، از همه دعوت می کنیم که اولاً به قانون پایبند باشند و ثانیاً کمک کنند تا فضای آرامش در جامعه برقرار شود و ضمناً اخلاق اسلامی در انتخابات و ایام تبلیغات هم مورد تاکید است. انتخابات با دو منشور مهم میزان بودن رای ملت و همچنین فرمایش حضرت آقا مبنی بر حق الناس بودن رای ملت در یک چارچوب منطقی و قانونی برگزار می شود و قطعاً همه نامزدهای انتخابات برای مردم عزیز و شریف هستند.

مازندنومه: پیشتر برخی جلسات سخنرانی که مجوز هم داشت بنا به دلایلی برگزار نشد، بفرمایید اگر مجوز برای همایشی صادر کردید امنیت آن را تضمین خواهید کرد؟

حسین زادگان: این موضوع بحث شهرستانی نیست، تاکید ما در سخنرانی های متفاوت، قانونمندی و قانونمداری است. هر زمان هم مجوزی توسط فرمانداری صادر شود وظیفه ما و شورای تامین است که امنیت مراسم را تضمین و شرایط مناسب را برای سخنرانی فراهم کنیم. هر گونه اقدامات خودسرانه یا اقدامی که در چارچوب قانون نباشد مورد پذیرش هیچ جریان سیاسی نیست. وظیفه ما است که بستر مناسب را فراهم کنیم که همه احزابی که درون نظام تعریف می شوند پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیربط ، این امکان را داشته باشند که دیدگاه خود را با مردم منتشر کنند. همه باید کمک کنند تا این فضا نهادینه شود چرا که در بین مردم گرایش های سیاسی متفاوتی وجود دارد و همانگونه که یک جریان سیاسی توقع دارد فرصت سخنرانی داشته باشد، باید این فرصت برای جناح دیگر نیز فراهم شود. اگر همه خود را ملزم به قانون کنیم امکان تنش وجود نخواهد داشت. از هر هر تشکلی که مجوز بگیرند و یا زمینه سخنرانی برایش فراهم باشد حمایت و همه را به نظم و قانونمندی دعوت می کنیم.


  • چهارشنبه 2 دی 1394-18:17

    پس چرا همایش مجوز دار بشیر را لغو کردند؟
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کارمند وزارت کشورپاسخ به این دیدگاه 3 0
      دوشنبه 30 آذر 1394-13:35

      خبرهای تایید نشده وزارت کشور چند گزینه برای جایگزینی ربیع فلاح مطرح شده اند


      ©2013 APG.ir